دکوراسیون داخلی فروشگاه کفش ونس در سئول

دکوراسیون داخلی فروشگاه کفش ونس در سئول

دکوراسیون داخلی فروشگاه کفش ونس در سئول : ماژول های تخته سه لا با اطلاع از هنر مدرن فروشگاه Vans را در سئول تزئین می کنند. استودیوی معماری Andrea Caputo فروشگاه گل سرسبد Vans را در سئول پر از ماژول های تخته سه لا برای نمایش و نشستن کرده است که مرجع کار هنرمندان آمریکایی Carl Andre و Donald Judd است.

این استودیو موظف شد فروشگاه Vans را در داخل فروشگاه سه طبقه خرده فروش و توزیع کننده Worksout در هتل Ryse در سئول ایجاد کند که توسط آندره کاپوتو نیز طراحی شده است.

یک قسمت 180 متری از طبقه همکف ساختمان به قسمت Vans تبدیل شده است ، پر از ماژول های تخته سه لا که می تواند به روش های مختلفی ترکیب شود و فضای داخلی ساده و سازگار ایجاد کند.

آندره کاپوتو ، بنیانگذار استودیو به مجله معماری دزین گفت: “این پروژه براساس تجزیه و تحلیل یک ماژول (الگو ) واحد است که قادر به حل هر نوع برنامه ای است.”

مجسمه های مدرن هنرمندان آمریکایی دونالد جود و کارل آندره نیز بر طراحی تأثیرگذار بودند.

کاپوتو افزود: “ما نه تنها در مورد ابعاد و نسبت های ایده آل ، بلکه همچنین در بررسی نحوه برخورد بنیانگذاران سبک مینیمالیسم با مدولار بودن در رابطه با فضا ، تحقیق کردیم.”

“دونالد جاد به اندازه نسبت مناسب آثار هنری خود به اندازه تنظیم مناسب آن در یک زمینه خاص ، نگران بود. این رویکردی مشابه با کارل آندره و ترکیبات او است.”

فضای داخلی فروشگاه به گونه ای طراحی شده است که به محیط اطراف متصل شود.

کاپوتو گفت: “در منطقه ونس ، ما یک نمای شیشه ای شفاف اضافی را پیشنهاد دادیم تا بتوانیم فضا را به خیابان تا حد ممکن متصل کنیم.” ( ایجاد دیدی باز برای عابران )

در داخل ، استودیو دیوار خشک موجود را تخریب کرد تا دیوار بتونی زیر آن قرار گیرد.

بافت تراش خورده آن در تضاد با جلوی لعاب دار بزرگ فروشگاه است و به عنوان زمینه ای برای مکعب های تخته سه لا که ویترین ها و نیمکت ها را تشکیل می دهند ، عمل می کند.

آندره کاپوتو ماژول های تخته سه لا را که به طور محلی ساخته شده است ، به ویژه به عنوان ریشه ای برای ریشه های ونس در فرهنگ جوانان طراحی کرد.

کاپوتو گفت: “تخته سه لا لوله با مواد سودمند ، به صورت محلی و تولید شده مطابقت دارد تا پروژه را قابل اعتماد نگه دارد.”

 

“ونس” همچنین یک مارک تجاری است که از لحاظ تاریخی به فرهنگ های جوان متصل است و تخته سه لا به نسلی بسیار آشنا با این زیبایی شناسی تعلق دارد. ”

هنرمندان محلی كوانگو لی و كریس رو نیز به فضای داخلی فروشگاه ونس كمك كردند. لی که با طناب و منسوجات کار می کند ، پوشش سیاه و سفید را برای نیمکت های تخته سه لا ایجاد کرد ، در حالی که Ro یک اثر هنری چاپی روی صفحه طراحی کرد که یکی از دیوارها را می پوشاند.

کاپوتو توضیح داد: “ما سعی کردیم بی طرفی دیگری را برای یک فضای گالری تصور کنیم که به عنوان جعبه سفید در نظر گرفته شده است: یک بافت خام که در آن دیوارها حتی نقاشی نمی شوند بلکه با یافتن آنها رها نمی شوند.”

 

وی افزود: “ما سعی کردیم از اشکال مداخله دائمی جلوگیری کنیم.” “آثار هنری خالقان محلی مانند كوانگو لی و كریس رو بخشی از همین منطق انتقالی است.”

 

از دیگر پروژه های اخیر سئول می توان به آپارتمان های کوچک به سبک مینیمالیستی توسط یان لی و یک طرح کاربردی مختلط توسط هنینگ لارسن اشاره کرد که شامل مجموعه ای از ساختمان های برج و چوب خواهد بود.

عکاسی این پروژه توسط یونگ جون چوی انجام شده است.

 

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو