دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک ؛ شاید کم جا اما بهینه !

دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک

دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک ؛ شاید کم جا اما بهینه !

دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک : زندگی مدرن و شهرنشینی امروزی با مسائل اقتصادی که به دنبال خود ایجاد کرده است، بسیاری از ما را به زندگی در آپارتمان های کوچک و سوئیت آپارتمان ها ناچار کرده است. البته برای بعضی از جوانانی که تجربه مستقل زندگی کردن برای سال هایی از عمرشان را بدست آورده اند، طبیعتا زندگی در سوئیت آپارتمان ها چیز غریبی نیست و سروکله زدن با فضای کوچک این واحدهای مسکونی را به خوبی در طول مدت کوتاهی از زندگیشان ممکن است چشیده باشند.

سوئیت آپارتمان ها این روزها به یکی از محبوب ترین واحدهای مسکونی چه برای اجاره و چه برای خرید تبدیل گشته اند. بنابراین به نظر می آید طراحی دکوراسیون این فضاهای کوچک بیشتر از همیشه مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است. چرا که یکی از چالش برانگیز طراحی های طراحی فضاهای کوچک می باشد. با این حال اصلا نگران نباشید. نتیجه کار طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک نهایت همانقدر جذاب و خواستنی خواهد بود که مفید و بهینه است.

مطمئنا خانه های کوچک وقت کمتری از شما برای تمیزکردن و نگهداری می گیرند، بنابراین شما وقت اضافه بیشتری برای تفریحو رسیدن به علاقه مندی های خودتان خواهید داشت. مطمئن باشید در پایان خواندن این مطلب از اینکه صاب آپارتمان و سوئیت کوچکی هستید خوشحال تر می شوید. ایده دکوراسیون خانه کوچک می تواند برای هر فضایی به کار رود و صرفا مختص خانه های کوچک نیست. بنابراین با پویانو همراه باشید تا با این چند راهکار برای دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک آشنا شوید:

 

فضاهای نگهداری در کف ، امکانات مخفی خانه کوچک شما

دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک

ویژگی محدود فضاهای کوچک ، آپارتمان های کوچک و سوئیت ها این است که سطح اشغال کمی از کف در اختیار دارند. بنابراین ما می توانیم طور دیگری فکر کنیم و از ارتفاع دیوار استفاده کنیم. انواع فضاهای نگهداری وسایل را می توانید در کف تعبیه کنید. این فضاهای نگهداری می توانند به صورت اختلاف ارتفاع در فضای داخلی طراحی شوند و به صورت کشو و یا کابینت هایی که درب به بالا باز میشوند مورد استفاده قرار بگیرند. به این ترتیب اگر فضای کوچک شما 25 متر مربع باشد. باز هم 25 متر از سطح کف مال شماست و از آن برای کمدهای دیواری و عمودی که فضای اتاق را کوچک میکنند استفاده نشده است. این تکنیک را می توانید برای فضای زیر پله که می تواند باکس های کشویی ایجاد کند نیز بهره ببرید.

دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک

دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان های کوچک

دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان های کوچک

میزهای دیواری، دستیار فضاهای کوچک

مطمئنا ما برای انجام بسیاری از کارهای روزمره نیاز به سطوح میز کار داریم. این سطوح میز کار چه برای اتاق خواب به عنوان میزکار باشد و چه برای آشپزخانه به عنوان اپن و یا میز صبحانه خوری ، باید از اصولی پیروی کند. طبق اصل قبلی که در مورد آن صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که در طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک باید هر چه بیشتر سعی کنیم که سطح حرکتی افراد و سطح زمین کمتر اشغال شود. بهترین گزینه میز های دیوار تاشو هستند.

 سطوح میز کار داریم. این سطوح میز کار چه برای اتاق خواب به عنوان میزکار باشد و چه برای آشپزخانه

 سطوح میز کار داریم. این سطوح میز کار چه برای اتاق خواب به عنوان میزکار باشد و چه برای آشپزخانه

این میز ها به راحتی هنگام استفاده از کنار دیوار باز می شوند و زمان اتمام کار دوباره تا می شوند، در عین حال که از استحکام خوبی نیز این میزهای کم جا برخوردار هستند. اگر فضای شما به شما اجازه می دهد که یک میز ثابت در اختیار داشته باشید ، باز هم فراموش نکنید که می توانید از میز ثابتی که به دیوار متصل شده است استفاده کنید. چرا که در هر حال شما را از پایه های بر روی زمین فارغ می کند. چه کاری است وقتی به راحتی می توانید از میزتان بدون پایه هایی که همیشه دست و پاگیر است بهترین استفاده را ببرید. در هر حال این نکته را فراموش نکنید که فضای زیر میزها برای نمایش سطح کف بهتر است خالی باشد تا فضای داخلی بزرگتر دیده شود.

میز ها به راحتی هنگام استفاده از کنار دیوار باز می شوند

میز ها به راحتی هنگام استفاده از کنار دیوار باز می شوند

 

مبل های تخت خواب شو، همواره آماده باش

مبل های تخت خواب شو، همواره آماده باش

مبل تخت خواب شو امروزه نه تنها برای دکوراسیون سوئیت آپارتمان ها بلکه در دکوراسیون پذیرایی خانه های بزرگ نیز جای خود را باز کرده است. انواع مدل های مبل تخت خواب شو است که از ظاهر آن اصلا متوجه ویژگی تخت خواب شویی آن نمی شوید. بنابراین دیگر نگران اینکه انتخاب مدل مبل شما محدود به مبل هایی که کاملا از نظر ظاهری تختخوابی بودن آن ها مشخص است نخواهد بود. مدل های مبل ال نیم ست بهترین مبل ها برای دکوراسیون سوئیت آپارتمان ها می باشد چرا که یک فضای تعریف شده مشخص در کنج دیوار را به خود اختصاص می دهد بدون اینکه جاگیر بودن دسته ها و فاصله های مبل های جدا از هم را داشته باشد. همچنین می توانید مبل را طوری سفارش دهید که از فضای زیر آن به عنوان فضاهای نگهداری مثل کشورها بتوانید استفاده کنید.

تخت های دو طبقه همه کاره

تخت های دو طبقه همه کاره

فضای کوچک است و یا دو نفر. به هر حال تخت های دوطبقه

فرقی نمی کند که یک نفر صاحب این فضای کوچک است و یا دو نفر. به هر حال تخت های دوطبقه همیشه لزوما به معنی این نیست که بالا و پایین دارای تخت خواب هستند. طراحی تخت خواب ها امروزه توسط طراحان طوری انجام میگیرد که شامل بسیاری از عملکردهای لازم در اتاق یا فضا باشد. در واقع تخت خواب های طبقه ای مثل یک مجموعه کامل از کمد ، کتابخانه ، میز تحریر و فضای خواب را با هم سرویس می دهند.

 

شلف و طبقات همراه همیشگی

شلف و طبقات همراه همیشگی

شلف و طبقات جز جداناپذیر از فضاهای کوچک

شلف و طبقات جز جداناپذیر از فضاهای کوچک است. استفاده از فضای دیوار ها یکی از راهکارهای ما برای حل کمبود فضا است. بنابراین برای قراردادن وسایلی که لازم است در معرض دید باشند بهتر است به جای کتابخانه و ویترین هایی که در فضاهای عادی استفاده می شوند. شما می توانید از طبقات دیواری برای چیدن وسایل استفاده کنید. می دانیم که دوست دارید که شما هم اکسسوری ها و تعدادی از وسایل محبوبتان را به نمایش بگذارید. اما در مورد فضاهای کوچک این نکته را فراموش را نکنید که هر چه فضا خلوت تر و جزئیات کمتر باشد خودتان آرامش بیشتری در فضا خواهید داشت.

نصب دیواری تلویزیون

نصب دیواری تلویزیون

نصب دیواری تلویزیون

نکات در دکوراسیون فضاهای کوچک ، جانمایی تلویزیون

یکی از مهمترین نکات در دکوراسیون فضاهای کوچک ، جانمایی تلویزیون است. با تمام تلاش به دنبال دیواری باشید که تلویزیون به آن نصب گردد تا اولا میز تلویزیون اضافی نخرید و در هزینه صرفه جویی کنید و هم اینکه باز هم هیچ فضایی از کف برای تلویزیون اشغال نخواهد شد. اگر دیوار خالی و مناسب برای نصب تلویزیون در فضای خانه پیدا نمی کنید می توانید با در نظر گرفتن شرایط پایه های اتصال دیواری را به سقف نصب کنید.

 

پارتیشن های متحرک به جای دیوار ثابت

پارتیشن های متحرک به جای دیوار ثابت

پارتیشن ها و یا درب های کشویی هستند که به عنوان دیوار متحرک

در طراحی داخلی فضاهای کوچک ، همه چیز باید بتوانند نقش چند عملکرد را بازی کنند. از عناصر دکوراسیون داخلی گرفته تا ویژگی های طراحی معماری داخلی . در یک فضای کوچک که تعریف خانه دارد مطمئنا عملکردهای مختلفی قرار است صورت بگیرد که نیازمند تفکیک فضا دارد. اما با تفکیک کردن ثابت فضا در یک خانه کوچک ممکن است نتیجه این باشد که بعضی از عملکردهای روزانه به سختی انجام بگیرد. چاره کار پارتیشن ها و یا درب های کشویی هستند که به عنوان دیوار متحرک عمل می کنند. این درب ها در مواقع خصوص باز می شوند و یک فضای یکپارچه بزرگتر برای فرد ساکن خانه ایجاد می کند.

رنگ های روشن

طراحی دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک تان مصمم هستید بهتر است رنگ خنثی و باز هم روشن

مطمئنا فضای کوچک به اندازه کافی ویژگی هایی دارید که دست و پای شما را برای بعضی از کارها ببندد. این میان برای این که از لحاظ بصری ترفندی بزنید و بتوانید حس و حال فضای کوچک خود را سرزنده و با نشاط کنید تنها استفاده از رنگ های روشن و به خصوص سفید می تواند باشد. رنگ سفید به نظر من عمده ترین رنگ انتخابی شما برای دکوراسیون اتاق کوچک باشدو می توانید رنگ دیگری به همراه رنگ سفید به عنوان رنگ تاکیدی نه رنگی که به همان اندازه رنگ سفید استفاده می شود در طراحی دکوراسیون فضای کوچک شما به کار برود. همانطور که در تصاویر می بینید عمده ترین رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون فضای کوچک و کم جا به کار می رود رنگ های روشن است. اگر با این حال در مورد رنگ های دیگر برای طراحی دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک تان مصمم هستید بهتر است رنگ خنثی و باز هم روشن انتخاب شود.

نورپردازی

نور نقش کلیدی در بزرگ نشان دادن فضاها و دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک

نور نقش کلیدی در بزرگ نشان دادن فضاها و دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک شما دارد. اگر امکان آن را دارید سعی کنید میزان دریافت نور را با بزرگتر کردن پنجره بدست آورید. اما اگر این امکان وجود ندارد، به فکر پرده های نازک و روشن برای دریافت نور طبیعی در طول روز باشید. خودتان تفاوت بزرگ نشان دادن یک فضای داخلی کوچک را با یک پرده تیره و یک پرده روشن را می توانید به راحتی حس کنید. برای شب نیزبه جای یک نورپردازی قوی در مرکز فضای خانه یا اتاق نورپردازی منطقه ای مثل یک چراغ خواب کوچک برای فضای مطالعه و یا بالای تخت خواب و یک آباژور برای کنار مبل کافی است. با ایجاد چند نوع نور منطقه ای به نظر می آید که فضای شما بزرگ تر است.

کمتر بیشتر است

طراحی دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک این جمله معروف سبک مینیمالیست

طراحی دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک این جمله معروف سبک مینیمالیست

طراحی دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک این جمله معروف سبک مینیمالیست

و در آخر همواره در طراحی دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک این جمله معروف سبک مینیمالیست را سرلوحه کارتان قرار دهید. دوروبر خودتان را با جزئیات زیاد شلوغ و خسته کننده نکنید. شاید ابتدا به نظرتان نیاید اما در طولانی مدت حس خستگی در طول شبانه روز به شما دست می دهد. بنابراین با حداقل اکسسوری ها و وسایل شروع کنید. مطمئن باشید در طول مدت زندگی شما در خانه کوچکتان کم کم به وسایل شما اضافه می شود. بنابراین همان در ابتدای کار به دنبال پرکردن این خانه فسقلی دوست داشتنی نباشید. ببینید که ضروری ترین وسایل برای زندگی شما در طول مدت زندگی تان در این خانه کوچک چه خواهد بود ، آن ها را حفظ کنید و سایر وسایلی که مورد نیازتان نیست را هر چند وقت یکبار بررسی کنید، با خودتان کنار بیایید آن ها را از دکوراسیون و فضاهای نگهداری خانه تان حذف کنید. مطمئن باشید که پس از حذف وسایل ضروری به صورت مرتب و برنامه ریزی شده متوجه خواهید شد که این خانه ای که قبلا به نظرتان کوچک می آمده است ،  بسیار به اندازه و کافی است!

 

 

 

دکوراسیون داخلی سوئیت و آپارتمان کوچک

تحریریه پویانو