دکوراسیون داخلی رستوران Nampa House / گروه معماری لیسن کامیونیکیشن

دکوراسیون داخلی رستوران Nampa House / گروه معماری لیسن کامیونیکیشن

دکوراسیون داخلی رستوران Nampa House / گروه معماری لیسن کامیونیکیشن : Nampa House یک رستوران است که نامش از یک غذای خانگی نشات گرفته است که بیش از 200 سال در یک خانواده نجیب زاده سرو و پخته شده است. طراح این پروژه برای طراحی از طبیعت اطراف خانه قدیمی Nampa و اشیا روزمره موجود آن الهام گرفته است. محله ناجو که خانه نامپا در آن واقع شده است به دلیل صنعتگری سنتی از جمله بافندگی ، نجاری ، رنگرزی و سبد فروشی شناخته می شود. از این خصوصیات سنتی محلی همچنین در طرح به طور مثال در پرده ای شفاف که شبیه پارچه های بافتنی است نیز اعمال شده است و بخش عظیمی از طرح و وسایل موجود در طرح حاصل الهام از صنعت منطقه است. پرده سالن و اتاق را تقسیم می کند که در عین ایجاد حریم خصوصی برای اتاق ، امکان برقراری ارتباط روانی و ذهنی با محدوده سالن را هم فراهم می کند. به طور کلی طراحی ای  در نظر گرفته شده است که طبیعت را به داخل فضا دعوت کند و بیاورد. صخره ها و مناظر کوه ها همراه با اشیا الهام گرفته شده از طبیعت پرندگان را در حال استراحت در یک نهر نزدیک خانه Nampa تجسم می کنند.
نقاشی کوه Keumsung از ناجو که دیوار را پر می کند کاری است که توسط هنرمند کیم سو انجام شده است. Keumsung Moutain از نقاشی مشابه کوه سامگاک سئول برخوردار است و با همپوشانی دو کوه بر روی پارچه ای محض ، توهم قرار گرفتن دو کوه در یک مکان را ایجاد می کند.
رنگ فضا از خشت و چوب دیوار خانه Nampa الهام گرفته شده و ستون با تناژ و رنگی تیره تر که در مرکز سالن ایستاده است از ساختارهای خانه گرفته شده است که به مرور زمان لکه دار شده اند.
بخشی از دیوار رستوران با یک روش سنتی سوزاندن چوب تزئین شده است تا تاریخ و قدمت پختن غذا با ایجاد آتش نشان داده شود. این بخشی از مجموعه Danmyun با همکاری دارایی فرهنگی ناملموس ملی یونگجو کیم است. Danmyun (به زبان مقطع عربی به زبان کره ای) به این معناست که هر چیزی که روی زمین است ردپایی از خود برجای می گذارد و این اثر ردپای باقی مانده زمان است. در آخر طراح با گرفتن عناصری از گذشته و ایجاد ارتباط با حس حال ، فضایی را ایجاد کرده است که گذشته و آینده در آن منسجم و درهم هستند.
نام پروژه : رستوران خانه نامپا سایت پروژه : کره شمالی ناجو گروه معماری طراح پروژه : گروه معماری لیسن کامیونیکیشن  listen communication مساحت پروژه : 269 متر مربع سال ساخت پروژه : 2020
منبع : archdaily تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / المیرا قرابیگلو