دکوراسیون خانه به سبک گوتیک : نکاتی برای آوردن این ظاهر دراماتیک به خانه های شما

دکوراسیون خانه به سبک گوتیک : نکاتی برای آوردن این ظاهر دراماتیک به خانه های شما

دکوراسیون خانه به سبک گوتیک : نکاتی برای آوردن این ظاهر دراماتیک به خانه های شما

دکوراسیون خانه به سبک گوتیک : نکاتی برای آوردن این ظاهر دراماتیک به خانه های شما : پیش‌بینی کنید که در چند سال آینده با رواج سبک گوتیک، دکوراسیون خانه‌های گوتیک بیشتری را ببینید. سبک گوتیک امروزی بسیار فراتر از جمجمه و رنگ سیاه دیوار است.

با توجه به کتاب ترند، سبک گوتیک به اشتباه به معنای شبح وار و طاقچه است. در عوض، دکوراسیون خانه گوتیک پیچیده و کلاسیک است، به معماری و طراحی گوتیک تاریخی فکر کنید و شروع به نزدیک شدن به ایده اصلی می کنید.

عناصر مهم دکوراسیون خانه گوتیک چیست؟

در حالی که برخی از افراد روی جنبه تاریک و ترسناک دکوراسیون خانه گوتیک تمرکز می کنند، جذابیت بسیار گسترده تری دارد. دکوراسیون خانه گوتیک دارای پیچ و تاب کلاسیک و در عین حال مجلل است.

این می تواند شامل پالت رنگ های تیره و بد خلق، انتخاب پارچه های ظریف، استفاده از مبلمان قدیمی و قدیمی، عشق به چیزهای منحصر به فرد و غیرمنتظره باشد. همچنین می توانید عناصری از معماری گوتیک مانند پنجره های طاق نوک تیز و قالب گیری استادانه را بگنجانید.

تاریخچه مختصر سبک گوتیک

سبک گوتیک از سبک معماری قرون وسطایی می آید که بین قرن های 12 و 16 رایج بود. ویژگی‌هایی مانند شیشه‌های رنگی، طاق‌های طاق‌دار، تندیس‌ها، نقاشی‌های پیچیده و دکورهای پرآذین تعریف می‌شد.

یکی از معروف ترین نمونه های معماری گوتیک، کلیسای نوتردام در پاریس، فرانسه و کلیسای وست مینستر در لندن، انگلستان است.

این سبک بار دیگر در اوایل دهه 1900 در دوران ویکتوریا رایج شد و به سبک نئوگوتیک معروف شد.

سبک نئوگوتیک در آمریکای شمالی هم در معماری و هم در طراحی داخلی خانه رایج شد. شما می توانید عناصر سبک گوتیک مدرن را در دکوراسیون منزل گوتیک تاریخی ویکتوریایی و دکوراسیون منزل گوتیک آمریکایی مشاهده کنید.

 

ایده های دکوراسیون خانه گوتیک

دکوراسیون خانه همه جانبه به سبک گوتیک برای هر شخصی جذابیتی ندارد. اما عناصری وجود دارد که همه می توانند از آنها استفاده کنند تا خانه خود را کمی عجیب تر و کلاسیک تر کنند.

پالت رنگ مودی در سبک گوتیک

از یک پالت رنگ تیره و بد خلق برای دیوارهای خود استفاده کنید. این همیشه نباید به معنای سیاه باشد. لحن ظریف تری مانند خاکستری یا حتی سبز انتخاب کنید. رنگ های جواهر عمیق و سرد در خانه های الهام گرفته از گوتیک به خوبی کار می کنند. برخی از بهترین مواردی که برای ایجاد ظاهر گوتیک باید در نظر گرفت، بادمجان، یاقوت کبود عمیق و زمرد غنی است. به دلخواه لهجه های قرمز یاقوتی و حتی صورتی عجیب را اضافه کنید.

برای این ظاهر، رنگ آمیزی قالب و درها نیز به رنگ عمیق مناسب به نظر می رسد. آنها را به همان رنگ دیوارها رنگ آمیزی کنید یا دو رنگ عمیق را انتخاب کنید که بر یکدیگر تأکید دارند.

یا اگر نمی‌خواهید کل دیوار خود را رنگی عمیق کنید، فقط قالب خود را به رنگ تیره رنگ کنید تا سبک گوتیک دکوراسیون خانه را به روشی مدرن‌تر هدایت کنید.

منسوجات لوکس

استفاده از منسوجات مجلل یکی از ویژگی های مهم در دکوراسیون خانه گوتیک است. اینها شامل منسوجاتی مانند مخمل، ساتن، خز، ابریشم، ملیله، و پارچه ابریشمی است. از این نوع پارچه ها برای ایجاد دیوارکوب، پرده، اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان و روکش تخت استفاده کنید.

به این طراحی اتاق خواب از طراحی کیتی اسکات توجه کنید. آنها از یک پارچه لوکس برای ایجاد پوشش های چشمگیر پنجره استفاده کردند. آنها پرده ها را بسیار بالای پنجره آویزان کردند تا ظاهری بسیار لوکس ایجاد کنند.

کاغذ دیواری سبک گوتیک

از کاغذ دیواری به جای رنگ استفاده کنید تا همان ظاهر دراماتیکی را داشته باشید که تجسم دکوراسیون خانه به سبک گوتیک است. برای سبک دکوراسیون گوتیک کلاسیک، گل‌ها و گل‌های غنی را انتخاب کنید یا برای سبک گوتیک، کاغذدیواری‌های مدرن‌تر اما خوش‌حال‌تر را انتخاب کنید.

Buster و Cogdell Builders از کاغذ دیواری خاکستری تیره رنگ برای ساخت این اتاق پودری کلاسیک به سبک گوتیک استفاده کردند.

همچنین به ویژگی های تزئینی از جمله تزئینات دیوار گوتیک مانند دیوارکوب ها و آینه های پیچیده توجه کنید.

پنجره های تزئینی در دکوراسیون داخلی به سبک گوتیک

وقتی معماری گوتیک و حتی نئوگوتیک را در نظر بگیرید، یکی از متمایزترین عناصر پنجره ها هستند. پنجره‌های لنست و شیشه‌های رنگی هم بر کلیساها و هم خانه‌هایی که این سبک را دارند، غالب هستند.

می‌توانید پنجره‌های واقعی با قوس‌ها و شیشه‌های رنگی را به فضای خود اضافه کنید تا دیگر دکوراسیون سبک گوتیک خود را تکمیل کنید. همچنین، می‌توانید عناصر تزئینی مانند آینه‌های قوسی نوک تیز یا دکور دیوار را که نمونه‌ای از این سبک هستند، اضافه کنید.

نورپردازی تزئینی و لوستر های سبک گوتیک

نورپردازی های  آراسته در سبک دکور خانه نئوگوتیک رایج بود. این نوع نورپردازی حداکثری مانند لوسترهای کریستالی و طلایی امروزه در دکوراسیون زیبای خانه گوتیک رایج است. برای ایجاد سبک گوتیک مدرن از یک لوستر مرکزی با دکوراسیون خانه مدرن تر استفاده کنید یا از آن با نورپردازی های دیگر برای رویکرد سنتی استفاده کنید.

مطمئن شوید که تا جایی که می توانید نور محیطی را اضافه کنید، همانطور که سبک خانه گوتیک با نورپردازی بد خلقی رونق می گیرد. فراموش نکنید که از شمعدان ها و دیوارکوب ها برای ایجاد یک منظره نور لایه لایه تر استفاده کنید.

Cochrane Design از یک لوستر کریستالی زیبا استفاده می کند و آن را با سایر عناصر طراحی گوتیک از جمله قالب گیری پیچیده، مدال سقف و رنگ دیوار آبی عمیق و غنی ترکیب می کند. این عناصر گوتیک در ترکیب با صندلی های مدرن و کفپوش پارکت سبکی چند وجهی ایجاد می کند.

قطعات و اکسسوری های  قدیمی و عتیقه در دکوراسیون خانه

سبک گوتیک مدرن همه چیز در مورد تقلید از سبک گذشته است. بنابراین، استفاده از مبلمان قدیمی و عتیقه در دکوراسیون منزل به سبک گوتیک به نظر می رسد. برای اصیل ترین مبلمان به سبک گوتیک، قطعاتی با منحنی و چرخش به جای خطوط مستقیم انتخاب کنید.

نیازی نیست تمام مبلمان خود را با قطعات قدیمی جایگزین کنید. فقط چند آیتم عتیقه با چوب تیره یا مبلمان با رنگ تیره که به خوبی قرار گرفته اند، به اتاق شما حس گوتیک می بخشد.

عناصر دکور منحصر به فرد

اگر دکوراسیون خانه به سبک گوتیک تیره را ترجیح می دهید، می توانید عناصر انتخابی را به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید که به جای جذاب به نظر می رسند. به هنر دیوار در قاب های طلاکاری شده، کتاب ها، مجسمه ها، تاکسیدرمی و حتی جمجمه های عجیب و غریب فکر کنید.

استفاده ازمنبت کاری های چوبی

جزئیات تزئین شده و قالب های چوبی استادانه در اتاق هایی با طراحی گوتیک فوق العاده به نظر می رسد. این دکوراسیون خانه گوتیک DIY ایده‌آل است زیرا می‌توانید قطعات قالب‌گیری چوب را روی دیوار اضافه کنید و سپس آن را رنگ کنید تا دیوار پیچیده‌تر و دقیق‌تر به نظر برسد.

اگر می خواهید سبک گوتیک تاریخی بیشتری اضافه کنید، تیرهای چوبی مصنوعی را در امتداد سقف در نظر بگیرید. اگر سقف طاق دار دارید، برای سبک گوتیک بهتر عمل می کند.

سبک های مختلف طراحی گوتیک

برخی از سبک های رایج دکوراسیون خانه گوتیک عبارتند از: دکوراسیون منزل گوتیک ویکتوریایی، دکوراسیون منزل گوتیک مدرن، دکوراسیون منزل گوتیک آمریکایی و دکوراسیون منزل گوتیک جنوبی، فقط به نام چند مورد.

سبک گوتیک مدرن و سبک گوتیک ویکتوریایی از نظر نحوه اجرا در طراحی داخلی معاصر کاملاً متفاوت هستند. در حالی که هر دو دارای رنگ های تیره و بد خلق هستند، سبک مدرن گوتیک مینیمالیستی تر است.

به عنوان مثال، گوتیک مدرن ممکن است فقط از چند عنصر از دکوراسیون خانه گوتیک استفاده کند و در سایر عناصر مدرن ترکیب شود. گوتیک ویکتوریایی بیشتر به سبکی تاریخی مرتبط است. این به سبک حداکثری است و عناصر بیشتری از دکوراسیون خانه کلاسیک گوتیک را در خود دارد.

ترکیب سبک گوتیک در خانه شما

دکوراسیون خانه گوتیک به راحتی با سایر سبک های دکوراسیون خانه ترکیب می شود. این به این دلیل است که لازم نیست یک نوع سبک همه یا هیچ باشد.

در مقابل ، می‌توانید برخی از ویژگی‌های گوتیک از جمله رنگ‌های تیره و بد خلق، مبلمان عتیقه، نور محیطی دنج و برخی از انتخاب‌های پارچه لوکس را به دیگر سبک‌های دکوراسیون منزل اضافه کنید.

نکته جالب در مورد دکوراسیون خانه گوتیک این است که فضای شما را به گونه ای گرم می کند که سایر سبک های دکوراسیون فاقد آن هستند. بدون توجه به سبک پایه شما، این یک افزودنی ارزشمند است.

در مورد سبک دکوراسیون منزل به سبک گوتیک، باورهای غلط زیادی وجود دارد. یکی از رایج ترین آنها این است که این سبک باید خزنده یا زیاده روی شود.

به جای آن ، هر کسی می‌تواند عناصری از دکوراسیون خانه گوتیک را اضافه کند و آنها را تقریباً با هر سبک دیگری ترکیب کند. از استفاده از پارچه های مجلل گرفته تا قطعات زیبای قدیمی، چیزی بالاتر از دکوراسیون خانه گوتیک برای همه وجود دارد که دوستش داشته باشند.

 

 

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو