دکوراسیون تابستانی با 20 ایده ساده و کاربردی

دکوراسیون تابستانی با 20 ایده ساده و کاربردی

دکوراسیون تابستانی ؛ با نزدیک شدن به فصل تابستان، طولانی شدن روزها، گرم شدن هوا و فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، سبک زندگی و تفریحات نیز تغییر می‌کند. تغییر دکوراسیون با تغییر هر فصل باعث می‌شود از فصل جدید بیشتر و بهتر لذت ببریم و با تغییرات آب و هوایی و اقلیمی هماهنگ شویم. شروع یک فصل تازه و تغییر دکوراسیون می‌تواند شروعی تازه و پر انرژی برای برنامه‌ها و اهدافمان باشد.  پس چه بهتر که با آمدن فصل تابستان، با تغییرات کوچکی دکوراسیون منزل خود را تابستانی کنیم تا از این فصل بیشترین استفاده را ببریم. تغییراتی که به ظاهر خیلی ساده و کوچک هستند، اما حال و هوای تابستان را به خانه شما می‌آورند.

 

کاغذ دیواری‌های تابستانی  را امتحان کنید. یک کاغذ دیواری با طرحی شلوغ و گل‌دار بهترین انتخاب برای تابستان است. اگر با طرح‌های شلوغ میانه‌ای ندارید، یک دیوار کوچک را برای این کار انتخاب کنید یا روی جنس و مدلی را امتحان کنید که به راحتی قابل حذف باشد. همچنین می‌توانید فضایی را برای این کار انتخاب کنید که کمتر در معرض دید باشد.

 

به اتاق خوابتان یک لوستر اضافه کنید. انتخاب یک لوستر فانتزی و شیک فضای اتاق خواب شما را به کلی تغییر خواهد داد. انتخاب مدل‌های ساده و مدرن، با حال و هوای تابستان بیشتر هم‌خوانی دارد.

 

پله‌های منزل را رنگ کنید. به جای استفاده از فرش و موکت برای پله‌ها، آنها را رنگ کنید. انتخاب یک رنگ گرم تابستانه مانند زرد، یک رنگی خنک و سرد مانند آبی که فضای گرم تابستان را خنک کند، گزینه‌های مناسب و تابستانی است.

 

تابستان فصل تفریح و بازی بچه‌هاست. اضافه کردن یک دیوار تخته سیاه به اتاق کودکان می‌تواند یک تفریح پرهیجان و سرگرم‌کننده برایشان باشد. کافی است رنگ مخصوص تخته سیاه را تهیه کنید و یکی از دیوارها را با آن رنگ کنید. با این کار در عین حال که تغییری در دکوراسیون اتاق فرزندتان ایجاد کرده و فضایی برای سرگرمی و بروز خلاقیت آنها ساخته‌اید، دیگر نگران خرابکاری و شیطنت‌های کودکانه آنها نخواهید بود.

 

ورودی خانه را سر و سامان دهید. یک آینه شیک و جدید به ورودی خانه اضافه کنید. قبوض و رسیدهای قدیمی را جمع و جور کنید. جایی برای کلیدها در نظر بگیرید. با آمدن فصل جدید نظم و ترتیب را به خانه بیاورید.

 

با نقش و نگارهای تابستانی، به استقبال فصل گرما بروید. یک گلیم کوچک با طرح و رنگ‌های شاد و خنک، یا حتی تکه پارچه‌ای که طرح آن را دوست دارید، می‌تواند زینت بخش دکوراسیون تابستانی شما باشد. کمی خلاقانه عمل کنید و به جای استفاده از گلیم به عنوان زیرانداز و قالیچه، آن را روی دیوار نصب کنید.

 

هیچ چیز مانند یک پوستر زیبا از ساحل دریا نمی‌تواند دکوراسیون تابستانی شما را تکمیل کند. به تصاویر زیبای مجلات سری بزنید و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید یا طرحی را چاپ کنید و آن را قاب بگیرید و به دیوار منزل بیاویزید. می‌توانید یک قاب بزرگ را به تنهایی روی دیوار نصب کنید یا با ترکیب چند قاب کوچک ترکیبی از تصاویر زیبا روی دیوار منزل بسازید.

 

برای ایجاد تغییر در حمام و سرویس بهداشتی لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید. کافی است طرح کوچک و دلخواهی را روی برچسبی ساده برش دهید و آن را روی دیوار ساده حمام بچسبانید. برای این کار از برچسب‌های آماده نیز می‌توانید استفاده کنید. اگر به طرح‌های دریایی علاقه‌مندید، این ایده برای تابستان انتخاب مناسبی است.

 

فضایی پر از انرژی و الهام بالای میز کارتان درست کنید. با انتخاب لوازم دکوری با رنگ‌های شاد و پر انرژی و نصب جملات الهام‌بخش و انگیزشی، میز کارتان را تابستانی و پر انرژی کنید.

 

تابستان فصل استفاده از رنگ‌های شاد و طرح‌های شلوغ است. اگر به دنبال فضای مناسب برای استفاده از این طرح و رنگ‌ها هستید، کتابخانه را فراموش نکنید. دیواره کتابخانه را با یک کاغذ دیواری تابستانی با طرحی رنگارنگ و شلوغ بپوشانید و تغییر دلپذیر آن را در خانه خود ببینید.

 

یک دیواره تابستانی بسازید. اگر دوست دارید طرح و رنگ دیوار را برای تابستان تغییر دهید، اما مستاجر هستید یا دوست ندارید تغییری اساسی در خانه ایجاد کنید، یک دیواره قابل حمل بسازید. کافی است یک ورق نئوپانی یا ام‌دی‌اف را رنگ کنید و روی آن را با کاغذ دیواری تابستانی بپوشانید. اگر دستی بر نقاشی دارید می‌توانید یک دیواره قابل حمل را رنگ کنید و روی آن نقاشی‌های ریز و درشتی به سلیقه خودتان بکشید. این ایده برای اتاق کار، اتاق پذیرایی و نشیمن بسیار عالی است.

 

قاب پنجره آشپزخانه‌تان را رنگ کنید. یک رنگ پرانرژی و برجسته مانند زرد یا آبی، حال و هوای آشپزخانه شما را به کلی تغییر می‌دهد. در عین حال که تغییر بسیار زیادی در آشپزخانه ایجاد نکرده‌اید. اگر در انتخاب رنگ‌های شاد و تند کمی مردد هستید، این ایده مناسب شما است.

 

یک وسیله حصیری به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. وسایل حصیری یکی از شاخص‌های دکوراسیون تابستانی هستند. چه یک کلاه حصیری به دیوار منزل بزنید، یا یک صندلی حصیری را در گوشه‌ای از منزلتان قرار دهید، حال و هوای تابستان را به خانه خود آورده‌اید. این ایده برای فضاهای باز منزل مانند بالکن و حیاط هم بسیار مناسب است.

 

گل‌های طبیعی را فراموش نکنید. یک گلدان گل زیبا و رنگارنگ، تازگی و طراوت را به فضای خانه شما اضافه می‌کند. از گل‌های رنگارنگی که در تابستان به وفور وجود دارند نهایت استفاده را ببرید.

 

بالکن را فراموش نکنید. تابستان فصل مناسبی برای وقت گذرانی بیشتر در بالکن است. اگر نمی‌خواهید تغییر زیادی در بالکن یا حیاط خلوت خود ایجاد کنید، با چند کوسن و قالیچه رنگی فضای بالکن خود را پر انرژی و تابستانی کنید. همچنین می‌توانید مبلمان و صندلی‌های بالکن را با رنگ‌های شاد و متنوعی رنگ آمیزی کنید و با صندلی‌های شاد و نو به استقبال تابستان بروید.

 

دکوراسیون تابستانی ؛ وقت گذرانی در شب‌های تابستانی، در یک بالکن با نورپردازی زیبا لذت‌بخش‌تر خواهد بود. لازم نیست به دنبال نورپردازی حرفه‌ای باشید. با چند ریسه نوری می‌توانید فضای دنجی به سبک بوهمین در بالکن یا حیاط کوچک خود بسازید.

 

پرده های منزل را عوض کنید. استفاده از پرده‌های نازک و حریر، احساس خنکی را به خانه منتقل می‌کند. برای داشتن نتیجه بهتر، رنگ‌های شاد و روشن را انتخاب کنید. اگر نگران تابش بیش از حد آفتاب در منزل هستید، با نصب یک پشت پرده‌ای در بعضی ساعات روز که آفتاب مستقیم به داخل خانه می‌تابد، این مشکل را حل کنید.

 

چند کوسن با رنگ‌های شاد و طرح‌های شلوغ می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به اتاق خواب شما بدهد. این ایده برای اتاق خواب‌هایی با دکوراسیون ساده و رنگ‌های ملایم بسیار عالی است. اگر به دنبال تغییر بیشتری هستید می‌توانید این ایده را برای روتختی یا پرده امتحان کنید.

 

دکوراسیون تابستانی ؛ یک طاقچه با دکوراسیون دریایی بسازید. با چند وسیله دکوری دریایی مانند یک کشتی کوچک، چند صدف که از سفر قبل به یادگار مانده، یک بطری از شن‌های ساحلی و هر وسیله دیگری که حال و هوای دریا را برای شما تداعی کند، انتخاب مناسبی است. چند تابلوی کوچک و بزرگ با تصاویر دریایی و رنگ‌های آبی این طاقچه دریایی شما را تکمیل می‌کند.

 

دکوراسیون تابستانی

اگر به دنبال تغییری متفاوت و تابستانی برای آشپزخانه خود هستید، رنگ کردن کابینت‌ ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد. انتخاب یک رنگ تند و زنده و تابستانی، مانند آبی پر رنگ و زرد، حال و هوای آشپزخانه شما را به کلی تغییر می‌دهد. اگر اهل ریسک و هیجان هستید حتما این ایده را برای تابستان امسال امتحان کنید.

 

 

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از : domino