تاثیر دکوراسیون اتاق کار برای راحتی در پشت میز کار

طراحی داخلی اتاق کار

تاثیر دکوراسیون اتاق کار برای راحتی در پشت میز کار

با پایان فصل تابستان و شروع دوران تحصیلی، از بچه های دبستانی گرفته تا نوجوان های دانشگاهی و حتی والدینی که در خانه کار می کنند، همگی به پشت میز کار و درس خود بازگشته و شروع به نوشتن مشق و مطالعه می کنند. در این صورت ممکن است که ساعت های طولانی ای پشت این میز ها سپری شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که به راحتی خود و یا فرزندانتان در پشت میز کار توجه ویژه ای داشته باشید. اما چگونه می توان این راحتی را با دکوراسیون اتاق کار ایجاد کرد؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

تاثیر دکوراسیون اتاق کار برای راحتی در پشت میز کار

  • چیدمان ایده آل در دکوراسیون اتاق کار

بر خی نکات کلیدی وجود دارند که با توجه به آن ها می توانید فضای راحتی را برای کار و مطالعه ایجاد کنید و کی از این نکات، چیدمان اتاق و میز کار است. در هنگام انتخاب مبلمان، اولین اولویت و نیاز فرزند شما، انتخاب میزی با ظرفیت بالا است تا بتوان بر روی آن به راحتی کار کرده و درس خواند. در این مرحله، محل قرار گیری میز در اتاق نیز اهمیت بسیاری می یابد، زیرا قرار گرفتن میز کار در نزدیکی پنجره و در نقطه نور گیر اتاق، استفاده از نور اتاق را به شکل بهینه ای تحت تاثیر قرار خواهد داد.

چیدمان میز به گونه ای که نور به جای این که مستقیم بر روی آن بتابد، بیشتر از پهلو بازتاب داشته باشد، فضای کارآمدی را در اختیار شما قرار می دهد.

چیدمان ایده آل در دکوراسیون اتاق کار

میز هایی که بخش رویه آن ها متحرک و زاویه آن ها قابل تنظیم است و هم چنین صندلی های ارگونومیکی که با قد فرزند شما قابل تنظیم هستند و تست کردن آن ها توسط کودک قبل از خرید، انتخاب مناسب و به جایی خواهد بود. هم چنین با خرید میز هایی که دارای کشو های متعددی هستند و با استفاده از قفسه های باز و شلف های دیواری در اطراف میز، می توانید فضای بسیار مفید و کارآمدی را برای جاسازی اشیاء ایجاد کنید. هر چه فضای ذخیره سازی بیشتر باشد، به همان اندازه راحتی شما افزایش خواهد یافت.

هر چه فضای ذخیره سازی بیشتر باشد، به همان اندازه راحتی شما افزایش خواهد یافت.

برای ذخیره سازی و جاسازی تکالیف مدرسه، یادداشت های درسی، لوازم تحریر، قلم مو و هر چیز دیگری که به ذهن شما خطور می کند، می توانید از اشیائی مانند کلاسور ها، سبد ها، قوطی هایی در ابعاد مختلف و لوازم این چنینی به عنوان روشی ایده آل استفاده کنید. علاوه بر این موارد، استفاده از یک کاناپه راحت و تزئیناتی که به دیوار ها تحرک و زیبایی بیشتری ببخشند، برای ساعت های استراحت و ملاقات های دوستانه فرزند شما در اتاق، مناسب خواهند بود.

ایجاد سیستم روشنایی حرفه ای

برای کتاب خواندن، کار کردن با کامپیوتر، مشق نوشتن و طراحی کردن، وجود سیستم روشنایی کارآمد همیشه مفید و نجات دهنده خواهد بود. در سیستم و عناصر نورپردازی کارآمد چند منظوره باید از لامپ های تنگستن، هالوژن یا فلورسنت استفاده شده و از انعکاس نور جلوگیری کرد. به همین دلیل چراغ های مطالعه و آباژور هایی که ارتفاع آن ها قابل تنظیم است کاربرد بیشتری دارند.

چراغ های مطالعه گیره دار، بسیار ایده آل تر هستند زیرا می توانند به هر نقطه ای متصل شوند. لامپی که برای چراغ مطالعه مورد استفاده قرار می گیرد باید حداقل 60 وات باشد تا بتواند نور بیشتری را نسبت به نور کلی اتاق ایجاد کند.

چراغ های مطالعه گیره دار، بسیار ایده آل تر هستند

معمولا توصیه می شود نوری که بر روی میز کار و مطالعه می تابد، از سمت چپ باشد. تفاوتی ندارد که از چراغ مطالعه استفاده می شود یا نور طبیعی روز، در هر صورت بهتر است که این نور از سمت چپ بر روی میز بازتاب داشته باشد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که بازتاب نور از سمت چپ برای افراد راست دست مناسب است و اگر شما  یا فرزندتان دست چپ هستید، جهت تابش نور باید مخالف آن بوده و از سمت راست بر روی میز بتابد.

معمولا توصیه می شود نوری که بر روی میز کار و مطالعه می تابد، از سمت چپ باشد

 نکات مهم در مورد سیستم روشنایی:

  • همان طور که گفته شد، نور باید در مقابل دست پر کاربرد شما قرار داشته باشد تا هنگام درس خواندن و یا نوشتن، سایه های اضافه ایجاد نشود. زیرا در صورت وجود سایه بر روی کتاب، فشار بیشتری به چشم ها وارد خواهد شد.

صفحه کامپیوتر باید در جهت مخالف منبع نور در طول روز و نور چراغ مطالعه در طول شب باشد.

  • صفحه کامپیوتر باید در جهت مخالف منبع نور در طول روز و نور چراغ مطالعه در طول شب باشد. زیرا زمانی که به صفحه مانیتور نگاه می کنید نباید منبع نور مستقیما در مقابل چشم شما قرار بگیرد.

چراغ مطالعه و نوری که برای روشن کردن میز کار و مطالعه مورد استفاده قرار می گیرد،

  • چراغ مطالعه و نوری که برای روشن کردن میز کار و مطالعه مورد استفاده قرار می گیرد، باید به گونه ای باشد که تمام سطح میز را روشن کند. به همین دلیل در هنگام انتخاب نوع نورپردازی، حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

در کنار نور کلی اتاق، از نورپردازی های نقطه ای نیز استفاده کرده و سیستم روشنایی را تقویت کنید.

  • برای این که هنگام نوشتن و یا مطالعه کردن، خستگی چشم ها را کاهش دهید، در کنار نور کلی اتاق، از نورپردازی های نقطه ای نیز استفاده کرده و سیستم روشنایی را تقویت کنید.

نوری که در مرکز اتاق قرار می گیرد نمی تواند تمام نقاط را به طور کامل روشن کند

به این موضوع توجه داشته باشید که نوری که در مرکز اتاق قرار می گیرد نمی تواند تمام نقاط را به طور کامل روشن کند و باعث ایجاد سایه خواهد شد. به همین دلیل در قسمتی که میز کار قرار می گیرد به نور کمکی نیاز خواهید داشت تا به چشم ها فشار کمتری وارد شود.

در فضای اتاق صرفه جویی کنید:

در فضای اتاق صرفه جویی کنید:

  • پنل های چوب پنبه ای دکوراتیو و بست ها و سنجاق های رنگی مخصوص این پنل ها، روشی ایده آل برای خلاص شدن از کاغذ های بدون استفاده به شمار می روند! می توانید کاغذ هایی که کاربرد کمتری دارند را با استفاده از بست های مخصوص به این پنل ها چسبانده و بر روی میز فضای بازتری را ایجاد کنید. این پنل ها حتی می توانند به عنوان عناصری تزئینی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

در فضای موجود صرفه جویی کارآمدی را انجام دهید

  • هر چه کشو های میز کار و مطالعه، بلند تر و عمیق تر باشند، به همان اندازه فضای کار راحت تر و کارآمد تری برای شما ایجاد خواهد شد. با استفاده از تقسیم کننده های فلزی و یا چوبی و یا جعبه هایی در اندازه های مختلف در داخل کشو ها نیز می توانید در فضای موجود صرفه جویی کارآمدی را انجام دهید.

چیدمان کشو میز کار

به این موضوع توجه داشته باشید که هر چه میز کار و مطالعه راحت تری داشته باشید به همان میزان راندمان مغز شما افزایش یافته و ساعت های مفید تری را پشت این میز ها سپری خواهید کرد. این موارد در مورد میز مطالعه کودکان، اهمیت بیشتری می یابد، زیرا ذهن و جسم آن ها در حال رشد است و به همین دلیل هر چه فضای سالم تر و کارآمد تری را برای آن ها فراهم کنید، در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

بسته به فضایی که در اختیار دارید تلاش کنید تا مناسب ترین میز را برای فرزند خود فراهم کنید

بسته به فضایی که در اختیار دارید تلاش کنید تا مناسب ترین میز را برای فرزند خود فراهم کنید. ابعاد و نوع میز و صندلی، سیستم نورپردازی، فضای ذخیره سازی کافی و حتی دکوراسیون اطراف میز و اتاق، مهم ترین مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید. با توجه به این نکات می توانید به فضایی مناسب برای خود و فرزندانتان دست پیدا کنید.

چیدمان مناسب میز کار

دکوراسیون مناسب اتاق کار

طراحی میز کار اتاق کودک

استفاده از فضای موجود در طراحی

طراحی داخلی اتاق کار کودک

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو