آن چه باید درباره طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه بدانید

طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه

آن چه باید درباره طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه بدانید

طراحی دکوراسیون اتاق کودکان یکی از مواردی است که اگر صاحب فرزند هستید، بایست در طراحی داخلی منزلتان در نظر بگیرید. کودکان به دلیل تاثیرپذیری زیاد از محیط اطراف خود، نیازمند اتاقی هستند که مناسب با خواسته های آنان طراحی شود. گذشته از این در طراحی دکوراسیون اتاق فرزندان خانواده باید به جنسیت آن ها نیز توجه کرد. اتاق خواب دخترانه باید با در نظر گرفتن روحیه لطیف شان طراحی شود. اتاقی که از آن صحبت می شود، اتاقی است که وقتی وارد آن می شوید، احساس می کنید به دنیای بچگانه یک دختربچه پا گذاشته اید و کلیه عناصری که می بینید، شما را غرق این دنیا می کند. برای اینکه بدانید دکوراسیون اتاق دخترانه را چگونه طراحی کنید، باید ابتدا بفهمید در فکر دختر بچه ها چه در جریان است. در اینجا شما با ایده هایی آشنا خواهید شد که می تواند دنیای یک دختربچه را پیش روی تان به تصویر کشیده و اجرای دکوراسیون بر اساس آن را عمی سازد.

طراحی دکوراسیون اتاق کودکان

از در اتاق شروعی کنید، زیرا اولین موردی که باید به آن توجه کنید در اتاق است. اگر می خواهید دکوراسیون اتاق دخترانه را تمام و کمال به دست آرزوهای او بسپارید، از در شروع کنید. یک در متفاوت نماینده این است که اتاق پشت آن به مراتب متفاوت تر خواهد بود. پس ظاهر و دکور در ورودی را دست کم نگیرید.

طرح های متنوعی از کاغذ دیواری های دخترانه

کاغذ دیواری به عنوان پس زمینه اتاق نقش مهمی ایفا می کند. غالب ترین رنگ حاضر در یک اتاق رنگ کاغذ دیواری است، پس در انتخاب آن دقت کنید. طرح های متنوعی از کاغذ دیواری های دخترانه وجود دارند که می توانید از بین آن ها بهترین را برای فضای اتاق انتخاب کنید. سعی کنید نظر خود فرزند را نیز در رابطه با انتخاب طرح کاغ دیواری دخیل کنید.

 طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه

فرش از دیگر مواردی است که هر اتاقی باید داشته باشد. چه برسد به اتاق یک دختربچه که احتمالا بیشتر وقت خود را روی زمین خواهد گذراند. رنگ و بافت فرش از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. یک فرش نرم انتخاب کنید که با رنگ های دیگر به کار رفته در فضای اتاق هارمونی داشته باشد.

تاثیر تخت خواب دخترانه در طراحی اتاق

کودک دلبند شما در دنیای خود یک پرنسس است؛ پس باید با او مثل یک پرنسس رفتار کنید. یک تخت صورتی با پرده های همرنگ و تزیینات مشابه، همان چیزی است که فرزند شما عاشقش خواهد شد و با داشتن همچین تختی، بین رویا و واقعیت فاصله زیادی نخواهد دید. انتخاب تخت خواب را باید در گروه مهم ترین موارد تشکیل دهنده دکوراسیون اتاق دخترانه قرار داد.

یک تخت خواب به شکل خانه

از جمله آرزوهای همه دختران این است که یک خانه کوچک مخصوص به خود داشته باشند. احتمالا بارها متوجه شده اید که با اشتیاق فراوان به ساختن این خانه های کوچک رویایی می پردازند. شما می توانید آرزوی دیرین کودک خود را به واقعیت بدل کنید. یک تخت خواب به شکل خانه جذاب ترین قسمت اتاق کودکتان خواهد شد. می توانید تخت را در میان این دکور تعبیه کنید و یا آن را در بالای فضا در نظر بگیرید که به وسیله یک نردبان قابل دسترسی باشد. انتخاب با شماست.

 قفسه در اتاق کودک

اهمیت وجود قفسه در اتاق کودک تقریبا انکار نشدنی است. کودکان آن قدر وسایل مختلف دارند که هرچقدر فضا در اختیار داشته باشید، باز هم نمی توانید همه آن ها را سر و سامان دهید. در این شرایط بهتر است از قفسه ها کمک بگیرید و وسایل مورد نیاز کودک را که مدام از آن ها استفاده می کند درون آن بگذارید تا به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشد.

اکسسوری مناسب اتاق کودک

مبل هم از دیگر وسایلی است که اگر تمایل داشته باشید می توانید در گوشه ای از اتاق کودک قرار دهید تا زمانی که او دوستانش را به خانه دعوت می کند، محیط اتاق به اندازه کافی برای نشستن فضا داشته باشد. البته این ایده بیشتر مناسب اتاق هایی است که فضای بزرگی دارند.

سکوهای دورچین به عنوان محل نشستن

اگر فضای اتاق به اندازه کافی جا دارد و از طرفی مایل نیستید محیط آزاد میانی را با قرار دادن میز و صندلی از بین ببرید، می توانید از سکوهای دورچین به عنوان محل نشستن استفاده کنید. این سکوها می توانند در زیر خود کشو داشته باشند تا فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل در اختیار قرار دهند. می توانید از روکش های خاص و کوسن های مشابه روی سکوها استفاده کنید.

اتاق کودک رویایی

کودکان علاقه زیادی به نشستن روی زمین دارند. هر چقدر هم که در اتاق آن ها مبل و صندلی قرار دهید، باز خواهید دید که سطح زمین را به همه آن ها ترجیح داده اند. آن ها به فضایی نیاز دارند که بتوانند همه وسایل بازی خود را آزادانه پخش کرده و احساس راحتی داشته باشند. می توانید در فضای کنار اتاق با آویختن پرده و قرار دادن چند کوسن محیطی به این منظور فراهم کنید.

دراور را فراموش نکنید. کمدها به خاطر ارتفاعی که دارند ممکن است برای کودکان قابل دسترسی نباشند؛ بنابراین یک دراور کوچک می تواند به راحتی قابل استفاده باشد. با این حساب، می توانید به جای کمد از یک یا چند دراور یا میز کشو دار استفاده کنید که در سنین کم بیش تر به کار می آید و شاید مرتب سازی فضای آن برای فرزندتان ساده تر باشد.

 طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه

یکی از ایده های جذاب در دکوراسیون اتاق دخترانه این است که اسم آنان را با حروف بزرگ به دیوار بزنید. این ایده علاوه بر زیبایی به کودک شما هویت می دهد و این احساس را در او به وجود می آورد که اتاق تماما به او تعلق دارد. با این کار می توانید به کودک خود نشان دهید که به او و وجود او اهمیت می دهید و این حس خوبی است که دکور اتاق او را چندین برابر زیباتر جلوه خواهد داد.

تاب در اتاق کودک

اگر به دوران کودکی خود برگردید، حتما به خاطر خواهید آورد که بازی با تاب تا چه حد دلپذیر است. تاب از دیگر وسایلی است که می توانید در اتاق کودک در نظر بگیرید. تقریبا هیچ کودکی وجود ندارد که از تاب خوردن لذت نبرد؛ خصوصا اگر یک تاب در فضای اتاق خود داشته باشد. ارتفاع و محل تاب را به گونه ای در نظر بگیرید که مزاحمتی برای رفت و آمد ایجاد نکند و در عین حال، امن باشد.

کوسن های متنوع با بافت و رنگ مختلف

حال وقت آن است که به سراغ کوسن ها برویم. کوسن های متنوعی وجود دارند که می توانید از آن ها در دکور اتاق کودک استفاده کنید. طرح، بافت و رنگ کوسن ها را طوری انتخاب کنید که با بقیه وسایل اتاق همخوانی داشته باشند. کوسن ها را روی زمین، تخت و مبل می توانید قرار دهید. این به شما بستگی دارد که تنوع رنگ و طرح را در انتخاب کوسن ها اعمال کنید یا از یک طرح و رنگ مشابه استفاده نمایید.

اکسسوری اتاق کودک دخترانه

مورد دیگری که اجرای آن خالی از لطف نیست، آویزهای رنگارنگ، کاغذی یا نورانی هستند که می توانید به قسمتی از اتاق کودک اختصاص دهید. فضای بالای تخت یکی از این قسمت هاست. این آویزها را خودتان هم می توانید با کمی خلاقیت و ایده گرفتن از طرح های متنوع بسازید و به این ترتیب با هزینه کم تری به نتیجه برسید.

دکوراسیون اتاق کودک

دخترها وسایل بسیار زیادی دارند و شاید عادی باشد که بیشتر وقت ها آن ها را گم می کنند؛ چرا که جای مناسبی برای وسایل کوچک شان تعریف نشده است. برای این مشکل راه حل پیدا کنید. برای مثال، با نصب یک قاب به دیوار و چند گیره آویز در زیر آن می توانید ساده ترین محل نگهداری از وسایل را به وجود آورید.

 

 

 

 

دکوراسیون اتاق دخترانه

تحریریه پویانو