دکوراسیون آجری و پادشاه فصل ها؛ پاییزی شوید!

دکوراسیون آجری و پادشاه فصل ها؛ پاییزی شوید!

پاییز دل انگیز آمد و با خودش دلخوشی های کوچک آورد. یکی از این دلخوشی ها تغییر تم دکوراسیون منزل است. مهر ماه برای پاییزی شدن، بهترین موقع است، پس بخوانید، با رنگ آجری، یکی از محبوب ترین های پادشاه فصل ها تغییر دکوراسیون دهید و این فصل را زندگی کنید.

آجری، کمی گرم تر از گرم!

آجری که معرفی نمی خواهد. از نامش معلوم است رنگ آجر دارد و ما ایرانی ها آن قدر آجر دیده ایم که این رنگ را بشناسیم. با این حال، در تعریف کلی، آجری پرده‌ ای است از رنگ قرمز بین صورتی و نارنجی و وقتی می گوییم آجری، منظورمان رنگ آجرهای خاک رس است.

آجری، با توجه به این که پرده ای از رنگ قرمز محسوب می شود، از طیف رنگ های گرم است و کمی گرم تر از گرم، چون تم پاییزی دارد و پاییز با وجود سرد بودنش گرم و دوست داشتنی است.

چرا آجری؟

شاید بپرسید از بین این همه رنگ، چرا باید آجری را انتخاب کرد؟ آجری رنگی نیست که همه بپسندند و ست کردنش هم کار هر کسی نیست، اما از آن رنگ هاست که می توانید روی خاص بودنش حساب باز کنید و با کمکش دکور منزلتان را چند پله به دنج شدن نزدیک تر سازید. آجری، چرک تاب است و زود تغییر ظاهر نمی دهد. این رنگ برایتان حس خوب و گرم به همراه می آورد و پر انرژی است.

کجا؟

آجری به کجای منزلمان می آید؟ این هم سوال دیگری است که شاید جوابش را ندانید. آجری مثل سفید و خاکستری نیست و این مقداری انتخاب محل مناسب برای حضور پیدا کردنش را سخت می کند. رنگ آجری برای نشیمن و آشپزخانه مناسب است. در فضای غذاخوری و اتاق خواب ها هم می توان از این رنگ استفاده کرد، اما بهتر است راهروها، سرویس بهداشتی و اتاق مطالعه را بی خیال شوید، چون ممکن است فضا را کوچک و دلگیر کند و روشنایی را کاهش دهد.

این رنگ ها را با آجری ست کنید!

همان طور که پیش تر گفته شد، ست کردن آجری کار هر کس نیست، اما شما هم هر کسی نیستید! شما یکی از خوانندگان پویانو و این مطلبید و در پایان این متن می توانید به خوبی از پس این کار بر بیایید.

آجری را می توانید مانند اکثر رنگ ها با سفید، سیاه و خاکستری که خنثی هستند، ست کنید. از میان دیگر رنگ ها، قهوه ای، یشمی، زیتونی، سبز کناری، شیری و کرم هم مناسب هستند. آجری را هرگز در کنار نیلی، آبی، نقره ای و بنفش قرار ندهید، چون پشیمان می شوید!

آجری را انتخاب کنید، اگر…

آجری می تواند انتخاب بی نظیری برای دکوراسیون داخلی باشد، اگر:

  • رنگ های مرسوم را دوست ندارید و به دنبال یک دکور خاص هستید.
  • می خواهید به دکوراسیون منزلتان یک شوک اساسی وارد کنید، ولی مایل نیستید به مقوله تغییر سبک وارد شوید یا زیاد هزینه کنید.
  • شخصیت آرام و روحیه لطیفی دارید و می خواهید در فضای منزل خود، حس دنج پناهگاه شخصی را تجربه کنید.
  • گزینه های چرک تاب را ترجیح می دهید و نمی خواهید نگران تغییر رنگ دادن و اجبار به تعویض کاغذ دیواری ها یا نقاشی مجدد باشید.
  • در دکوراسیون فعلی منزل خود یکی از چندین رنگی که با آجری ست می شوند، به چشم می خورد و می خواهید آن را حفظ کنید.
  • می خواهید تنها روی بخش های خاصی از دکوراسیون، مثل اکسنت وال یا دیوار پشت تلویزیون تمرکز کنید و به همین خاطر به کمک یک رنگ متفاوت و جلب توجه کننده نیاز دارید.
  • اهل تغییر و تنوع هستید و ریسک کردن را دوست دارید، می توانید با یک اتفاق بزرگ کنار بیایید و چون به صورت مداوم به نوسازی دکوراسیون می پردازید، نگران دل زدگی نیستید.

از سایر تصاویر نیز دیدن کنید. آجری را انتخاب می کنید؟

موفق باشید!

تحریریه معماری و دکوراسیون | پویانو