طراحی دفتر فروش تجهیزات ورزشی آکا AKA / استودیوی معماری 4

طراحی دفتر فروش تجهیزات ورزشی آکا AKA / استودیوی معماری 4

شرح متن پروژه طراحی دفتر فروش تجهیزات ورزشی آکا AKA توسط معماران ارائه شده است. با پویانو همراه باشید تا با طراحی داخلی این فروشگاه ورزشی آشنا شوید : امروزه تعادل کار و زندگی یک مفهوم در حال تکامل است. به طور خلاصه، “تعادل کار و زندگی” در مورد دستیابی به ترکیبی از زندگی تجاری و شخصی است. همه ما بی نظیر هستیم و اصطلاح “زندگی شخصی” برای هر یک از ما معنای متفاوتی دارد. شامل وقت گذراندن با دوستان و خانواده ، استراحت ، سرگرمی ، شرکت در برنامه ها و دوره های شخصی، معنوی یا آموزشی، ورزش و مراقبه است. حتی می تواند شامل مشاغل و شغل ما به طور کلی باشد. موضوع این پروژه که در مورد دفتر فروش تجهیزات ورزشی بود، ما را به ایده ایجاد تعادل بیشتر بین محل کار و سلامتی با شکستن کلیشه های مربوط به مدیریت یک دفتر، نگاه به آن از یک دیدگاه جدید و ادغام آن با یک نمایش ورزشی منجر شد.

دفاتر
تهران، ایران

معماران: 4 Architecture Studio
مساحت: 150 متر مربع
سال: 2020
عکس ها: پیمان امیرقیاسوند
تولید کنندگان: AutoDesk ، Barrisol ، Knauf ، Serge Ferrari ، Adobe ،

تقابل فضای اداری و ورزش موضوعی بود که در ابتدای پروژه ما را به سمت دیگری سوق داد. اولین پیشنهاد ما ادغام نمایشگاه یا نمایشگاه با محیط اداری بود که این امر ما را به دو هدف نزدیک کرد. اولاً، تغییر تعریف کارمند شرکت به کارمند ورزشی و دوم این که نمونه های محصول را در فضایی مشابه مکان ورزشی به مخاطبان ارائه دهیم.

.

شرکت آکا در کلیه مراحل راه اندازی باشگاه های ورزشی از طراحی تا خدمات تجهیز خدمات ارائه می دهد. پروژه در یک ساختمان اداری در کامرانیه ، تهران به ما تحویل داده شد. و هدف کارفرما ایجاد یک فضای اداری یکپارچه برای فروش و خدمات به مشتری بود.

ما پروژه را به چند مسیر خاص هدایت کردیم. در رابطه با فضا، ما مسیری سختگیرانه تر و سخت تر را به نام “مسیر ورزشی” به دنبال آوردیم كه اهداف قابل قبول و ظریف را به دنبال دارد. فضاهای انتقالی یا میانی با مواد سخت تر و درشت تری طراحی شده اند. عناصر ورزشی در این فضاهای بدون تزئین دیده می شود، توری های مشبک آهنی ، بتن و سایر متریال خالص جدیت و شکوه فضا را آشکار می کنند. پس از عبور از این مسیر ، راهرو به فضاهایی با مواد لطیف تر و دلپذیرتر مانند چوب ، فرش و گیاهان می رسد.

تعادل کلید طراحی مبلمان و عناصر مختلف پروژه است. علاوه بر این، با حرکت در فضاها ، مخاطب موظف است به طور مکرر از بین این دو مسیر عبور کند و تعادل بین دو نقطه مقابل را نیز تجربه کند.

منبع : ARCHDAILY

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |پویانو