25 مدل درب پارکینگ و حیاطی برای طراحی خانه جدید شما !

اهمیت درب پارکینگ و حیاطی آنقدر بالا است که طراحان و دیزاینرها همواره در حال تغییر و به روز کردن ایده های جدید برای این درب ماشین رو ساختمان می باشند.

25 مدل درب پارکینگ و حیاطی برای طراحی خانه جدید شما !

هر ساختمانی که طراحی و ساخته می شود ، نیازمند درب پارکینگ یا درب حیاط ساختمان می باشد. اهمیت درب پارکینگ و حیاطی آنقدر بالا است که طراحان و دیزاینرها همواره در حال تغییر و به روز کردن ایده های جدید برای این درب ماشین رو ساختمان می باشند. درب حیاط و پارکینگ به عنوان بزرگترین درب ورودی که در وهله اول مقابل چشمان مراجعین به ساختمان قرار دارد. این درب تاثیر زیادی در زیبایی یک ساختمان دارد.

درب پارکینگ در کنار درب ورودی ساختمان که افراد پیاده رفت و آمد می کنند نمای اصلی ساختمان را تکمیل می کنند. بنابراین توجه به طراحی درب حیاط می تواند تفاوت چشمگیری در زیبایی نهایی بنای شما داشته باشد. امروز با پویانو همراه باشید تا به دیدار انواع مدل های دربی پارکینگ و حیاطی بپردازیم. امیدواریم برای سفارش درب خانه جدیدتان ایده های خوبی بگیرید.

25 مدل درب پارکینگ و حیاطی برای طراحی خانه جدید شما !

چه نکاتی را باید هنگام انتخاب درب پارکینگ ساختمان رعایت کنیم ؟

اگر طراح و یا معمار دیوار و درب حیاط را برای شما طراحی نکرده است . بهتر است تا انتهای ساخت و یا اجرای نمای ساختمان خود صبر کنید. ممکن است حین اجرای نمای ساختمان به دلایل مختلف تغییراتی صورت بگیرد. از آنجایی که طراحی درب پارکینگ بسیار وابسته طراحی نمای ساختمان است.

چه نکاتی را باید هنگام انتخاب درب پارکینگ ساختمان رعایت کنیم ؟

اگر که قصد انتخاب درب و یا دروازه باغ و ویلا را دارید ، نیز هنگام طراحی و یا اجرای دیوار ورودی اقدام کنید. مدل درب باغی ویلا می تواند به نمای دیوار ورودی شما ایده بدهد. از خطوط و فرم درب حیاط برای تکمیل کردن طراحی دیوار می توان استفاده برد.

انتخاب درب پارکینگ ساختمان بر اساس مدل

انتخاب درب پارکینگ ساختمان بر اساس مدل

 سبک کلاسیک و سبک رومی

هنگام انتخاب درب پارکینگ ، درب حیاط و یا درب باغ و ویلا لازم است به طراحی ساختمان توجه نمود. این به این معنی است که به سبک طراحی ساختمان مسکونی و یا ساختمان ویلا توجه کنید. اگر ساختمان به سبک کلاسیک و سبک رومی اجرا شده است. انتخاب درب های طرح فرفورژه ای و کلاسیک هماهنگی خوبی با نمای ساختمان شما خواهد داشت.

و اگر ساختمان شما به سبک مدرن ساخته است و از خطوط صاف و متریال مدرن ترمووود و یا … استفاده کرده است ، به دنبال درب حیاطی سبک مدرن باشید تا هارمونی خوبی میان ورودی ، نمای ساختمان و همچنین داخل ساختمان حفظ کنید.

 درب حیاطی سبک مدرن

این درب حیاط با طراحی پرسپکتیوی که دارد باعث عمق دادن به نمای ورودی این باغ شده است. ایده بسیار زیبایی برای درب حیاط ویلا می باشد. به نظر می آید که پیش روی ما یک مسیر برای رسیدن به انتهای باغ وجود دارد.

انتخاب درب پارکینگ ساختمان بر اساس طرح

درب پارکینگ طرح نقوش گیاهی

درب های حیاطی که با الهام از فرم گیاهان و یا طرح های درختان ایده گرفته شده است یکی از پرطرفدارترین طرح های درب های مدرن می باشد. این درب های هیچ گاه از مد نمی روند و همواره زیبایی خود را برای سال های سال با ظرافتی که به نمایش می گذارند حفظ می کنند.

انتخاب درب پارکینگ ساختمان بر اساس طرح

این نوع از درب ها دارای ظرافت و لطافت جالبی در ترکیب با فلز سخت و زمخت می باشد. این درب برای درب حیاط ویلا و باغ نیز بسیار مناسب است.

 درب ها دارای ظرافت و لطافت

ایده طراحی این درب حیاط از یک درخت بزرگ برداشته شده است. طرحی زیبا برای درب ورودی یک ساختمان که شما را به داخل دعوت می کند. درخت نماد زندگی بخشی و رشد است و باعث می شود حس جالبی برای ورود به ساختمان به شما دست دهد.

طرحی زیبا برای درب ورودی یک ساختمان

این درب نیز با طراحی ظریف آن صفحه ای از برگ ها را در کنار هم به نمایش گذاشته است. این درب برای یک ساختمان مسکونی نیز بسیار عالی می تواند سبک مدرن را به بهترین نحو نشان دهد.

این درب پارکینگ فلزی نیز نمایانگر تنه درختان درهم تنیده در هم می باشد.

درب پارکینگ نیز نمایانگر تنه درختان

یک درب حیاط دیگر که با ایده از فرم برگ طراحی شده است.

 

یک درب حیاط دیگر که با ایده از فرم برگ طراحی شده است.

حتما لازم نیست که درب حیاط دارای فرم های پیچیده که احتمالا هزینه بالایی نیز در تولید آن در پی خواهد داشت باشد. یک درب پارکینگ و حیاطی با طراحی ساده که می تواند در نهایت قیمت مناسبی برای سفارش ساخت درب به شما ارائه دهد.

درب پارکینگ طرح مربعی

درب پارکینگ طرح مربعی

این درب با طرح های مربع های در هم ، یک درب حیاط مدرن محسوب می شود. البته در طراحی این درب می توان ازفرم های مربع بیشتری استفاده نمود تا فواصل کمتری را داشته باشد و از لحاظ امنیتی محفوظ تر باشد.

درب پارکینگ طرح هندسی

درب پارکینگ طرح هندسی

این درب حیاطی انتخاب خوبی برای ساختمان های مدرن می باشد. طرحی جدید و شیک که از فرم های پارامتریک ایده گرفته است.

 

انتخاب درب پارکینگ ساختمان  بر اساس رنگ

انتخاب درب پارکینگ ساختمان  بر اساس رنگ

درب ساختمان بهتر است در رنگ های تیره انتخاب شود که در طولانی مدت ماندگاری بالایی داشته باشد. رنگ های روشن گردو غبار و زنگ زدگی را به سرعت نشان می دهند. برای خاص و متفاوت نمودن مدل های کلاسیک درب پارکینگ و حیاطی می تواند از ترکیب رنگ های متالیک به همراه رنگ تیره استفاده نمود. رنگ هایی مانند رنگ طلایی ، مسی ، برنزه و یا نقره ای بر روی زمینه مشکی به زیبایی می درخشند و طراحی و فرم درب های کلاسیک را بیشتر به نمایش می گذارند.

درب ساختمان بهتر است در رنگ های تیره انتخاب شود

ترکیب رنگ طلایی و مشکی را برای این درب پارکینگ اشرافی ببینید.

انتخاب درب پارکینگ ساختمان بر اساس نوع بازشو

انتخاب درب پارکینگ ساختمان بر اساس نوع بازشو

هر درب حیاطی ممکن است از نظر بازشو از دیگری متفاوت باشد. برخی از درب های پارکینگ و حیاطی به صورت از وسط بازشو طراحی می شوند. برخی دیگر نیز به صورت ترکیبی که دارای درب کوچک پیاده نیز می باشد.

معمولا درب های کلاسیک به صورت و سر بازشو که یادآور طراحی دروازه عمارت ها و ساختمان های محلل هستند. در موردر درب های مدرن ممکن است طراحی درب به صورت یکسره باشد که توسط جک های اتوماتیک درب بازو بسته شوند. این مساله هنگامی اهمیت پیدا می کند که فضای اطراف و یا پشت درب هنگامی که باز می شود برای برخی ار افراد حائز اهمیت باشد .

هر درب حیاطی ممکن است از نظر بازشو از دیگری متفاوت باشد

انتخاب درب پارکینگ ساختمان بر اساس متریال

انتخاب درب پارکینگ ساختمان بر اساس متریال

انواع درب پارکینگ . حیاطی در متریال های مختلف می تواند برای درب حیاط شما استفاده شود. درب پارکینگ از جنس چوب از قیمت بالاتری نسبت به درب های فلزی برخوردار می باشد. اگر پیش آمدگی خوبی بالای درب پارکینگ وجود دارد و محافظت خوبی در برابر باد و باران دارد می توانید از درب های چوبی برای درب پارکینگ استفاده کنید. اگر از لحاظ قیمت میخواهید کمتر هزینه کنید ، ترکیب چوب و فلز نیز ایده خوبی است.

انواع درب پارکینگ در متریال های مختلف

انواع مدل درب پارکینگ به سبک کلاسیک برای نمای ساختمان کلاسیک

انواع مدل درب پارکینگ به سبک کلاسیک برای نمای ساختمان کلاسیک

 

درب پارکینگ کلاسیک

درب پارکینگ و حیاطی فلزی

درب پارکینگ و حیاطی