خود را برای طراحی اتاق خواب زمستانی آماده کنید

در اتاق خواب زمستانی

خود را برای طراحی اتاق خواب زمستانی آماده کنید

  1. هوا هر روز سرد تر از روز قبل شده و با نزدیک تر شدن زمستان این سرما افزایش یافته و هوای سرد با بارش باران و برف، فضایی را ایجاد خواهد کرد که تمایل ما به رفتن به اتاق خواب و خوابیدن در زیر پتویی نرم و گرم افزایش خواهد یافت. همین موضوع بهانه خوبی است تا اتاق خود را برای خواب زمستانی ای لذت بخش آماده کنید. با ایجاد برخی تغییرات در این مکان می توانید به اتاق خواب زمستانی و استقبال کننده در روز های سرد زمستان دست پیدا کنید. با پویانو همراه باشید تا با تغییراتی که می توانید انجام دهید آشنا شوید:

  • تغییرات طبیعی و ارگانیک

قطعا می دانید که رنگ آبی موجود در طبیعت با ایجاد برخی تغییرات شیمیایی در مغز، باعث ایجاد آرامش و راحتی در جسم انسان می شود. برای این که حس راحتی و آرامش را در اتاق خواب خود ایجاد کنید، می توانید از طیف های مختلف رنگ آبی به خصوص طیف های تیره آن در طراحی این مکان استفاده کنید.

  • قبل از این که بخوابید…

خوابیدن در زیر پتو تنها لذتی نیست که می توانید در شب ها و روز های سرد زمستانی تجربه کنید. کتاب می تواند یکی از همراهان صمیمی و گرما بخش شما در زمستان باشد. سعی کنید در زمستان پیش رو، این لذت را تجربه کرده و در حالی که بر روی تخت خواب نشسته و پتویی گرم را بر روی پاهای خود انداخته اید، از خواندن کتاب لذت ببرید. برای این منظور قرار دادن یک کتابخانه کوچک، ساده و مینیمال در کنار تخت خواب می تواند ایده مناسبی باشد.

  • رنگ های ملایم در اتاق خواب زمستانی

استفاده از رنگ های ملایم می تواند فضایی دلنشین به اتاق خواب ببخشد. برای این منظور تمام طیف های رنگ خاکی می توانند انتخاب مناسبی باشند. این رنگ ها فضایی لطیف و آرامش بخش به اتاق خواب شما خواهند بخشید. نیازی نیست که برای این منظور رنگ اتاق را به طور کامل تغییر دهید. استفاده از مبلمان و اکسسوار هایی در این رنگ می تواند در ایجاد فضایی دلنشین به شما کمک کنند.

  • طرح های شطرنجی در اتاق خواب زمستانی

یکی از طرح های مناسب برای استفاده در فصل زمستان، طرح شطرنجی است. پارچه هایی با طرح های شطرنجی می توانند فضایی گرم تر به اتاق خواب ببخشند. رنگ های زرد، بژ، طوسی، قهوه ای و رنگ های این چنینی انتخاب مناسبی برای ترکیب با طرح شطرنجی به مشار می روند. برای استفاده از این طرح در دکوراسیون زمستانی اتاق خواب، بهترین انتخاب روتختی خواهد بود.

  • سطوح بافت دار در اتاق خواب زمستانی

برای گرم تر کردن فضای اتاق می توانید از فرش ها و گلیم های نرم و بافت دار بر روی زمین استفاده کنید. فرش های نمدی، پشمی و پنبه ای این تاثیر را افزایش خواهند داد. با استفاده از پوست نیز می توانید جلوه اتاق را افزایش دهید. البته در صورت استفاده از پوست، ترجیحا پوست مصنوعی را به کار ببرید…

  • یکی از باید ها!

پتو و یا روانداز یکی از باید های دکوراسیون زمستانی به شمار می روند. چه در اتاق خواب، چه بر روی صندلی مطالعه و حتی بر روی مبل اتاق نشیمن، روانداز ها نقش اول را بازی کرده و لیاقت بهترین جا در دکوراسیون داخلی در فصل زمستان را دارند.

یکی از باید ها!

  • راز های یک دکوراسیون سریع

  1. هنگام انتخاب پارچه برای دکوراسیون زمستانی، پارچه هایی با بافت های ضخیم را انتخاب کنید. زیرا این پارچه ها گرمای بیشتری را ایجاد خواهند کرد. به خصوص اگر پارچه هایی با الیاف طبیعی را به کار ببرید، این حس گرما افزایش خواهد یافت.

راز های یک دکوراسیون سریع

  1. اکسسوار های ساخته شده از بافتنی، خز و پوست مصنوعی، از جمله لوازمی هستند که می توانند به راحتی در اتاق خواب به کار برده شده و فضایی صمیمی و گرم را ایجاد کنند. این اکسسوار ها باعث ایجاد فضایی گرم تر در طراحی اتاق خواب خواهند شد.

  1. می توانید پارچه هایی با بافت ها و طرح های متفاوت را به صورت لایه ای و چند طبقه بر روی یکدیگر به کار ببرید. برای این منظور تخت خواب فضای مناسبی خواهد بود. می توانید روتختی و پتوهایی در بافت های مختلف را روی هم قرار داده و ظاهری گرم و نرم به تخت خواب خود ببخشید.

  1. رنگ های طوسی، بنفش، قهوه ای و آبی تیره انتخاب های مناسبی برای دکوراسیون زمستانی اتاق خواب به شمار می روند.

  • تاج تخت خواب

استفاده از پارچه ها و منسوجات یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد فضایی گرم در اتاق خواب به شمار می روند. به همین منظور می توانید با استفاده از پارچه های ضخیم در بالای تخت خواب یک فضای بسته و گرم برای خود ایجاد کنید.

تاج تخت خواب

  • فضای پشت درب اتاق در اتاق خواب زمستانی

با قرار دادن یک رخت آویز مخصوص بر روی درب اتاق خواب، می توانید لباس های گرم خود را بر روی آن آویزان کرده و همیشه در دسترس خود قرار دهید، تا هر زمان که احساس سرما کردید به راحتی آن ها را برداشته و بپوشید. همین روش ترفندی برای گرم تر جلوه دادن فضای اتاق نیز به شمار می رود.

فضای پشت درب اتاق در اتاق خواب زمستانی

  • انتخاب سیستم روشنایی

زمانی که می خواهید اتاق خواب خود را برای زمستان آماده کنید، باید سیستم روشنایی آن را نیز مد نظر داشته و به نکاتی در مورد آن توجه داشته باشید. نکته اول این است که نورپردازی اتاق از کجا انجام می شود؟ از سقف، از زمین و یا از طریق چراغ های دیواری؟ اگر نمی خواهید در اتاق سایه های شدید ایجاد شده و می خواهید از روش های متنوعی برای نورپردازی استفاده کنید، لازم است که بیش از یک منبع روشنایی را در اتاق خواب خود به کار ببرید.

استفاده از آباژور های رومیزی، ایستاده و چراغ های دیواری

معمولا نورپردازی هایی که از سقف انجام می شوند، نور بیشتری را ایجاد می کنند. اما اگر می خواهید نورپردازی هدفمندی در اتاق خواب داشته باشید می توانید از سیستم های روشنایی متمرکز و نقطه ای نیز بهره ببرید. البته با استفاده از چراغ های کنترلی و دیمردار نیز می توانید میزان نور سقف را کنترل کرده و هر فضایی که به دنبال آن هستید را ایجاد کنید. با استفاده از آباژور های رومیزی، ایستاده و چراغ های دیواری و با به کار بردن لامپ هایی با ولتاژ پایین نیز می توانید فضایی گرم و راحت به اتاق خواب ببخشید.

نورپردازی از زمین!

با استفاده از سیستم نورپردازی زمینی در اتاق خواب، مانند آباژور و یا لامپ های ال ای دی که زیر کمد ها و میز ها نصب می شوند، می توانید به فضایی لطیف تر، گرم تر و استقبال کننده تر در این مکان دست پیدا کنید.

پرده های ضخیم

  • پرده های ضخیم

یکی دیگر از نکات قابل توجه و کارآمد در طراحی زمستانی اتاق خواب استفاده از پرده های ضخیم است. پرده هایی با پارچه های کلفت و تیره، هم گرمای اتاق را حفظ کرده و از ورود هوای سرد جلوگیری می کنند و هم ظاهری گرم تر و صمیمی تر به اتاق خواب می بخشند.

با ایجاد تغییراتی ساده و کاربردی در طراحی اتاق خواب

با ایجاد تغییراتی ساده و کاربردی در طراحی اتاق خواب می توانید فضای آن را برای زمستان آماده کرده و روز ها و شب های گرمی را در آن سپری کنید. حتی تنها ایجاد یکی از این تغییرات نیز می تواند به گرمای اتاق خواب شما اضافه کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مناسب ترین تغییر را انتخاب کرده و هم اکنون دست به کار شوید…

 

 

 

اتاق خواب زمستانی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو