6 نکته ای که قبل از خرید لوازم خانه باید در نظر داشته باشید!

راهنمای خرید لوازم خانه

6 نکته ای که قبل از خرید لوازم خانه باید در نظر داشته باشید!

گاهی لازم است که مبلمان و لوازم خانه را تعویض کرده و یا با ایجاد تغییراتی کوچک فضای محیط زندگی خود را تغییر دهیم. در هر دو صورت، هنگام خرید لوازم خانه ، اشیاء و اکسسوار های مورد نظر خود باید برخی موارد و نکات را در نظر داشته باشیم. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که هنگام خرید لوازم و مبلمان به چه مواردی باید توجه کرد. با پویانو همراه باشید:

مبلمان و لوازم خانگی بر اساس محلی که در آن قرار داده می شوند، ابعاد، ارتفاع و مواد تشکیل داده آن ها دارای تنوع بسیاری هستند. لوازمی که بر اساس سبک طراحی داخلی انتخاب می شوند لازم است که با سایر لوازم و مبلمان موجود در محیط نیز هماهنگی و ارتباط داشته باشند. به خصوص افرادی که می خواهند در خانه یک ریتم و هارمونی ایجاد کنند، باید به هماهنگی رنگ ها و بافت ها از فرش ها گرفته تا پرده ها و تمام لوازم توجه کنند.

لوازم و مبلمان خانگی را بدون فکر کردن و برنامه ریزی خریداری نکنید؛ ابتدا اندازه مکانی را که می خواهید لوازم را در آن قرار دهید را اندازه گیری کرده و تا جای ممکن از مکانی که می خواهید در آن چیدمان انجام دهید نهایت استفاده را ببرید. اگر دارای اتاق نشیمنی کوچک هستید از لوازم و مبلمان چند منظوره استفاده کنید تا بتوانید در مکان و فضای موجود به اندازه کافی صرفه جویی کنید. 6 نکته کلی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

راهنمای خرید لوازم خانه

  1. لوازمی را خریداری کنید که تکمیل کننده دیوار ها و کفپوش باشند!

لوازم و اکسسوار هایی را انتخاب کنید که با دکوراسیون دیوار ها هماهنگ باشند. ابتدا رنگ، بافت و موادی که در مبلمان و لوازم به کار برده شده اند را در نظر بگیرید. می توانید با ایجاد کنتراست میان رنگ ها و بافت ها به فضایی زنده و پویا دست پیدا کنید، برای این منظور هنگام خرید مبلمان و لوازم، میان آن ها و کفپوش اتاق کنتراست ایجاد کنید. تنها به زمینه دیوار ها اکتفا نکنید؛ بلکه ارتباط لوازم و کفپوش را نیز در نظر داشته باشید. هنگام انتخاب مبلمان، از دکور سقف تا زمینه دیوار ها و کفپوش، از مدل فرش تا پرده ها، هماهنگی و ارتباط رنگ و بافت آن ها را در نظر گرفته و انتخاب درست را انجام دهید.

لوازمی را خریداری کنید که تکمیل کننده دیوار ها و کفپوش باشند!

  1. در فضا صرفه جویی کنید؛ از کنج ها و گوشه ها استفاده کنید.

اگر صاحب خانه ای کوچک و یا تنگ و باریک هستید، تلاش کنید تا جای ممکن در فضای موجود صرفه جویی کنید. از کنج ها و گوشه های دیوار ها استفاده کرده و از آن ها تا جای ممکن بهره ببرید. سر تا سر دیوار را از زمین تا سقف با شلف ها، طبقات و قفسه های چوبی بپوشانید، با این روش می توانید فضایی فوق العاده برای جاسازی اشیاء خود فراهم کنید.

می توانید ابعاد و طراحی مورد نظر خود را به یک نجار سفارش داده و با اندازه گیری دقیق و با استفاده از شلف ها و طبقات از کنج ها و گوشه های موجود در خانه به نحو احسنت بهره ببرید. هم چنین به راحتی می توانید راه حل های ارائه شده از طرف طراحان حرفه ای را نیز مورد بررسی قرار داده و از آن ها الهام بگیرید.

در فضا صرفه جویی کنید؛ از کنج ها و گوشه ها استفاده کنید.

  1. در خرید لوازم خانه تعادل میان رنگ ها را در نظر داشته باشید:

ریتم و آهنگ موجود میان رنگ ها و بافت ها فضایی چشم نواز ایجاد خواهد کرد. البته برای ایجاد فضایی تاثیر گذار تر می توان از عدم تقارن و عدم هماهنگی نیز استفاده کرد. در طراحی خانه خود می توانید رنگ های درخشان و جسور را نیز به کار ببرید. اگر می خواهید رنگ های درخشانی که در نظر دارید را بیشتر مورد توجه قرار دهید، با انتخاب کفپوشی ساده و روشن به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. اگر نمی خواهید فضایی خسته کننده، شلوغ و پر از رنگ ایجاد کنید، با ترکیب لوازم رنگی و دیوار ها و کفپوش ساده یک تعادل در میان رنگ ها ایجاد کنید.

در خرید لوازم خانه تعادل میان رنگ ها را در نظر داشته باشید

  1. در خرید لوازم خانه نسبت ها را در نظر گرفته و در صورت نیاز برنامه ریزی کنید.

در انتخاب مبلمان و اکسسوار ها باید نسبت ها و اندازه ها را در نظر داشته باشید. اگر می خواهید از سبک کلاسیک استفاده کنید، گلدان های عظیم و اکسسوار های بزرگ و مجلل انتخاب های جذابی خواهند بود، اما اگر می خواهید در فضایی کوچک چیدمان انجام دهید، خرید لوازم و اشیائی با اندازه های بزرگ انتخاب مناسبی نخواهند بود. به طور کلی باید بر اساس مکانی که می خواهید چیدمان را انجام دهید اندازه های مناسب را مشخص کرده و با در نظر گرفتن تناسبات طراحی ای منطقی در فضا انجام دهید.

در خرید لوازم خانه نسبت ها را در نظر گرفته و در صورت نیاز برنامه ریزی کنید

  1. ارتفاع و بلندی لوازم و مبلمان را در نظر داشته باشید:

زمانی که می خواهید مبلمان و اکسسوار های مختلف خریداری کنید، این را در نظر داشته باشید که لوازم و عناصر مختلف با ارتفاع و بلندی متفاوت چگونه در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. بر روی جزئیاتی که نظم دیداری را از بین برده، اما باعث ایجاد فضایی شلوغ و آزار دهنده نمی شوند دوباره فکر کنید و کار خود را ساده تر کنید. برای مثال ارتفاع سقف اتاق را در نظر بگیرید؛ در مکانی که دارای سقفی کوتاه است لوازم و مبلمانی را قرار بدهید که دارای ارتفاع کوتاه تری باشند و لوازمی با ارتفاع بلند که باعث آزار چشم ها می شوند را از محیط خارج کنید.

ارتفاع و بلندی لوازم و مبلمان را در نظر داشته باشید

  1. لوازمی با طراحی چند منظوره و راه حل های منطقی را انتخاب کنید:

در پایان راهنمای خرید لوازم خانه به این موضوع اشاره کنیم که ممکن است تمایل بیشتری به برخی لوازم و طراحی ها داشته باشید، اما انتخاب لوازم و اشیائی که به گونه ای طراحی شده اند که بسیاری از نیاز های شما را بر طرف کرده و خود را با خواسته شما هماهنگ می کنند بسیار مناسب تر و منطقی تر خواهد بود. به خصوص در مکان های کوچک و باریک از راه حل های منطقی استفاده کرده و مبلمان و لوازم چند منظوره ای را خریداری کنید که نیاز های شما را بر طرف کنند. هم چنین با استفاده از این لوازم چند منظوره و هدف مند می توانید دکوراسیونی متفاوت و خاص در مکان مورد نظر خود نیز ایجاد کنید.

در خرید لوازم خانه با انتخاب لوازم چند منظوره و زیبا که فضایی مرتب و منظم را ایجاد کرده و بدون این که فضای زیادی را اشغال کنند، قابل جا به جایی هستند می توانید نیاز های خود را بر طرف کنید. برای مثال مبل و یا صندلی ای که همراه با میز طراحی شده باشد، نیاز شما برای استفاده از میز های جداگانه را از بین خواهد برد، و یا کتابخانه ای که همراه با صندلی مطالعه طراحی شده باشد به میزان قابل توجهی در فضای موجود صرفه جویی خواهد کرد.

لوازمی با طراحی چند منظوره و راه حل های منطقی را انتخاب کنید

شما هم اگر قصد خرید لوازم خانه و مبلمان جدید دارید، توجه کردن و در نظر گرفتن این موارد ساده، اما کاربردی می تواند انتخاب را برای شما ساده تر کرده و در نهایت به فضایی با طراحی زیبا و کارآمد دست پیدا کنید.