نکات مهم برای انتخاب و خرید قفل درب

نکات مهم برای انتخاب و خرید قفل

نکات مهم برای انتخاب و خرید قفل درب

امنیت خانه از درب ورودی ساختمان یا واحد شروع می شود. برای این که یک قفل مناسب انتخاب کنید، ابتدا باید درب خانه خود را بررسی کرده و مدل آن را مشخص نمایید. اندازه درب، وزن و قطر بدنه از عواملی هستند که کمک می کنند قفل خود را از لحاظ اندازه و مدل، مناسب انتخاب کنید. اگر می خواهید با نکات مهم درباره انتخاب قفل درب آشنا شوید، همراه ما باشید.

درب خانه های آپارتمانی، معمولا چوبی و در برخی موارد، فلزی است. این دو دسته، خود به دو گروه معمولی و ضد سرقت دسته بندی می شوند. قفل های بدنه و سیلندرهای توکار، کاربرد مختص این درب ها را دارا هستند. درب ورودی ساختمان ها در حیاط و لابی، عموما از جنس فلزی است. قفل های برخی از درب های حیاط، برقی هستند.

توجه کنید که قفل ها محصولاتی نیستند که شما به صورت مداوم در حال عوض کردنشان باشید. معمولا مردم در هنگام خرید خانه جدید و اسباب کشی به آن یا زمانی که قفل قبلیشان خراب می شود، برای خرید قفل اقدام می کنند. متاسفانه بیش تر مردم در هنگام انتخاب و خرید قفل به جای این که با دوام و محکم بودن آن را در اولولیت قرار دهند، به ظاهر و مدل قفل دقت بیش تری می کنند. این عدم توجه به مشخصات فنی قفل به خاطر نبود شناخت و آگاهی کافی درباره این محصول امنیتی می باشد. به خاطر داشته باشید که کیفیت قفل از ظاهر آن خیلی مهم تر است.

چطور یک قفل مناسب انتخاب کنیم؟

با راهنمای گام به گام نحوه انتخاب قفل همراه باشید تا به جواب خود برسید:

 گام اول: امنیت مورد نیاز

 گام اول: امنیت مورد نیاز

این را در نظر بگیرید که قفل را برای چه درب و چه مکانی انتخاب می کنید. ورودی؟ یک فضای عمومی؟ اتاق کار؟ منزل؟ فضاهای خصوصی؟ در وضعیت عادی، درب های داخلی آپارتمان ها نیاز چندانی به استفاده از قفل های دارای درجه بالای امنیتی ندارند. امنیت قفل هایی که برای درب ورودی آپارتمان، محل کار یا مکان های خصوصی به کار می روند، در درجه بالایی از اهمیت قرار می گیرد. در فضاهای اداری، همه اتاق های کار و درب های ورودی باید امنیت مناسبی داشته باشند و به همین خاطر باید به انتخاب قفل درب آن ها توجه زیادی نمود.

گام دوم: استقامت قفل درب

گام دوم: استقامت قفل درب

عموما برای انتخاب قفل منازل از یک نوع و برند یکسان برای همه درب ها بهره گرفته می شود و ویژگی هایی مثل امنیت و استقامت قفل زیاد مد نظر نیستند، اما درباره قفل ورودی آپارتمان ها استقامت قفل از اهمیت زیادی برخوردار است.

گام سوم: در نظر گرفتن کاربری فضا

گام سوم: در نظر گرفتن کاربری فضا

چیزهایی که در صدد حفاظت از آن ها هستید، روی انتخاب قفل درب تاثیر دارند. ارزش مکانی که می خواهید امنیت آن را تامین کنید، تعیین کننده است. شما باید بر اساس همین موضوع، هزینه ای که برای قفل لازم است را برآورد کنید.

گام چهارم: شرایط محیط مورد نظر

گام چهارم: شرایط محیط مورد نظر

رطوبت و دمای محیط نیز عوامل مهمی در رابطه با انتخاب قفل درب هستند. اگر مکانی که قرار است برای آن قفل انتخاب کنید، رطوبت زیادی دارد، باید قفلی انتخاب کنید که ضد زنگ باشد. بنابراین، حتی شرایط آب و هوایی نیز روی انتخاب قفل مناسب تاثیر دارد.

گام پنجم: اندازه درب

گام پنجم: اندازه درب

اطلاع داشتن از ابعاد دقیق درب، ضخامت آن، دیتیل مربوط به چهارچوب و محل نصب قفل از دیگر مواردی هستند که به شما کمک می کنند با اطلاعات کافی و شناخت کامل برای انتخاب قفل وارد عمل شوید. حتما پیش از خرید قفل، دربی که قرار است قفل روی آن نصب شود را از این نظر بررسی کنید.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری