راهنمای خرید سینک ظرفشویی ، یک انتخاب ایده آل چه خصوصیاتی دارد؟

راهنمای خرید سینک ظرفشویی، یک انتخاب ایده آل چه خصوصیاتی دارد؟

راهنمای خرید سینک ظرفشویی ، یک انتخاب ایده آل چه خصوصیاتی دارد؟

سینک ظرفشویی، یکی از سه گوشه مثلث کار آشپزخانه است. همین نکته، اهمیت آن را به خوبی نشان می دهد. سینک ها تقریبا پرکاربرد ترین قیمت آشپزخانه هستند و مدام در معرض رطوبت قرار دارند. همین سر و کار داشتن با رطوبت باعث ایجاد مشکلاتی برای سینک ها می شود. البته با به کار بردن کمی دقت و توجه در زمان انتخاب سینک، می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد. ما در این مطلب بر آنیم تا شما را برای انتخاب سینک ظرفشویی راهنمایی کنیم. اگر می خواهید یک انتخاب ایده آل داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

سینک ظرفشویی، یکی از سه گوشه مثلث کار آشپزخانه است.

انواع سینک ظرفشویی

سینک های ظرفشویی در انواع بسیار زیادی تولید و عرضه می شوند و از سه لحاظ، قابل دسته بندی هستند:

انواع سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرفشویی از نظر تعداد لنگه

اولین تقسیم بندی سینک ها از نظر تعداد لنگه های آن هاست. سینک های در انواع یک لنگه و دو لنگه وجود دارند. این دو نوع، هر کدام دارای کارایی خاص خود هستند. طبیعتا سینک های دو لنگه به شما فضای بیش تری برای شستشو می دهند، امای جای بیش تری نیز اشغال می کنند.

انواع سینک ظرفشویی از نظر تعداد لنگه

انواع سینک ظرفشویی آشپزخانه از نظر جنس

دومین دسته بندی سینک ها بر مبنای جنس آن ها صورت می گیرد. سینک ظرفشویی استیل، مرسوم ترین سینک مورد استفاده در آشپزخانه هاست. این سینک هم قیمت خوبی دارد و هم از ماندگاری زیادی برخوردار است. تمیز کردن سینک های استیل نیز ساده است. سینک های استیل از فولاد ضد زنگ تولید می شوند و به همین خاطر زنگ نمی زنند. عیب سینک های استیل، خراش برداشتن و لکه پیدا کردن آن هاست.

نوع دیگری از سینک ظرفشویی وجود دارد که جنس آن شیشه ای است. این سینک ها از شیشه سکوریت نشکن تولید می وشند. لگن این سینک ها عموما استیل است. سینک های شیشه ای لکه نمی گیرند، اما اگر در آشپزخانه های پر رفت و آمد به کار روند، ممکن است ترک بردارند یا حتی بشکنند.

سینک ظرفشویی کامپوزیت گرانیت، نوع دیگری از سینک است که نه خراش بر می دارد و نه دچار لکه می شود. از این لحاظ ها، این سینک می تواند انتخاب بهتری نسبت به دو نوع قبل باشد.

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

انواع سینک ظرفشویی از نظر نصب

سومین دسته بندی سینک های ظرفشویی به نصب آن ها مربوط می باشد. سینک ها از این لحاظ به دو گروه توکار و روکار دسته بندی می شوند. سینک های روکار، روی کابینت اجرا می گردند و مسلما احتمال پاشیدن آب از داخل آن ها به اطراف کم است. برعکس، سینک های توکار به این خاطر که درون کابینت جای می گیرند، ممکن است به کابینت ها آسیب برسانند.

انواع سینک ظرفشویی از نظر نصب

انتخاب سینک ظرفشویی

برای انتخاب سینک ظرفشویی مناسب، باید به یک سری نکات توجه کنید. مثلا ضخامت سینک ظرفشویی اهمیت دارد. ضخامت یک سینک مناسب، حدود 15 تا 18 می باشد.

شیب سینک نیز مهم است، زیرا تاثیر زیادی روی مسیر جریان آب در کاسه دارد. سینک های معمولی، عموما سطحی صاف دارند که باعث می شود آب با گذشت زمان رسوب پیدا کرده و زیبایی سینک را خدشه دار کند. سعی کنید سینکی را انتخاب کنید که شیب دار باشد تا مسیر حرکت آب با مشکل مواجه نشود.

مورد دیگر، صدایی است که در اثر برخورد آب با سینک ایجاد می شود. در سینک های جدیدتر، پدهایی در نظر گرفته شده که این صدا را کاهش می دهند.

انتخاب سینک ظرفشویی

کدام برند را انتخاب کنیم؟

برندهای سینک ظرفشویی بسیار زیاد هستند، اما به طور کلی، برترین برندهای ایرانی که در زمینه تولید و عرضه سینک های ظرفشویی فعالیت دارند، اخوان، استیل البرز، کن، لتو، بیمکث، وایز، فرامکو و داتیس هستند.

کدام برند را انتخاب کنیم؟

قیمت سینک ظرفشویی

قیمت سینک ظرفشویی آشپزخانه به برند، مزایا، جنس، نصب و دیگر ویژگی های آن وابسته است. از این رور نمی توان قیمت دقیقی برای سینک های ظرفشویی اعلام کرد، اما به طور کلی، قیمت سینک ها ظرفشویی از حدود 600 هزار تومان شروع می شود.

در ادامه نیز می توانید چند نمونه سینک ظرفشویی را مشاهده کنید.

قیمت سینک ظرفشویی

سینک گرانیتی

سینک ظرف شویی استیل

سینک گرانیتی

سینک ظرفشویی

سینک مدرن

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی / اکبری