خانه چهارگاه / گروه معماران بن آرک

خانه چهارگاه / گروه معماران بن آرک

خانه چهارگاه / گروه معماران بن آرک : کلمه “چهارگاه” در فارسی ترکیبی از دو کلمه است: “چهار” به معنی “چهار عدد ” و “گاه” که دو معنی دارد. “زمان / دوره” و همزمان “مکان / مکان”. ما ” گاه”  را در اینجا ” توالی”  ترجمه می کنیم ، بنابراین شرح پروژه و فرآیند طراحی در “چهار” “توالی” به شرح زیر شرح داده می شود با پویانو همراه باشید :

توالی 1: مکان کوهستانی “مشا” ، به عنوان “باغ شهر” در دامنه دماوند – که تابستانهای مطبوعی دارد اما زمستانهای سرد و سختی دارد – ایده طراحی اولیه ما را شکل داد. ای ایده ما را به یک پوشش فلزی یکپارچه / همگن هدایت کرد. ماده ای که سالها در معماری بومی منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

در ارتفاع شرقی ، پوشش از قلب خانه به درختان صنوبر بلند باغ فرعی باز شده است ، در حالی که ارتفاع غرب برای محافظت از آن در برابر باران و باد و طوفان فصلی غرب کاملاً بسته است.

توالی 2 : بر اساس برنامه طراحی ما ، خط الراس سقف ، به صورت نمونه اولیه سقف های شیب دار محلی ، از محور متقارن مرکزی خود به یک موقعیت مورب منتقل شده است و باعث ایجاد دید بیشتر در چشم انداز دور جنوب-جنوب شرقی و همچنین کوههای مرتفع شمال می شود. در همان زمان ، خط الراس مورب به سمت داخل خم شده تا تقسیم شده و فضاهای مختلفی را در داخل ایجاد کند.

توالی 3 : با توجه به نیازهای پروژه و برنامه فضایی طراحی شده پروژه ، ما  ویلا  را در دو فضای مستقل طراحی کرده ایم : فضای اول ، طبقه همکف ، که در ارتباط نزدیک با باغ جنوب قرار دارد و خانواده به عنوان تفریح ​​و ورزش مورد نیاز از آن استفاده می کنند. فضا دوم که یک فضای دیگر می باشد ،  فضای دوبلکس در بالا ، که فضای داخلی را به چشم انداز اطراف متصل می کند  و به عنوان فضای اصلی برای استراحت ، پخت و پز و زندگی طراحی شده است ، در حالی که فضای خالی بر روی منطقه زندگی کمک می کند تا فضا تا منحنی داخلی سقف بلند امتداد یابد.

توالی 4 : سرانجام ، و به عبارت دیگر ، گفتگو بین پوسته و هسته ساختمان منجر به مصالحه ای به شکل هندسه هذلولی می شود که در روابط متقابل هسته و پوسته یکپارچه و مداوم آشکار می شود. در نتیجه خانه را در راستای طرح باغ در جهت شمال به جنوب قرار می دهد. علاوه بر این ، شفافیت نمای جنوب اجازه می دهد تا نور و زیبایی زمین مجاور ترسیم شود. همچنین منظره سبز تابستانی و تصاویر برفی زمستانی را به ارمغان می آورد و همزمان در طرف شرق و غرب نیروهای طبیعت را مهار می کند.

کاربری پروژه : خانه مسکونی

سایت پروژه : ایران ، مشا

طراحان پروژه : گروه معماری و طراحی بون آرک

مساحت پروژه : 555 متر مربع

سال ساخت پروژه : 2020 میلادی

مصالح مصرف شده در پروژه : کناف ، فلز ، تایل تبریز ، ….

 

 

منبع : archdaily

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو