12 ایده برای خانه های کوچک که نباید از دست بدهید!

12 ایده برای خانه های کوچک که نباید از دست بدهید!

12 ایده برای خانه های کوچک که نباید از دست بدهید!

بازسازی خانه های کوچک و نوسازی آن ها با دکوراسیون کاری بسیار دشوار است که می تواند باعث خستگی شما شود. به همین دلیل زمانی که می خواهید فضاهای کوچک را طراحی و دکوراسیون کنید، برای این که این روند بیش از اندازه آزار دهنده نشود و در نهایت به خانه ای با طراحی ایده آل دست پیدا کنید، باید به جزئیات کوچک توجه کرده، مبلمان موجود را به بهترین شکل چیدمان کرده و خانه کوچک خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

در یک خانه کوچک باید به هر سانتی متر آن توجه ویژه داشته و از تمام نقاط آن در طراحی داخلی بهره مند شوید و اجازه دهید تا زیبا تر از آن چه هست به نظر برسد. ما در این مطلب ایده های کارآمدی را برای خانه های کوچک مطرح خواهیم کرد که به هیچ عنوان نباید آن ها را از دست بدهید! پس با پویانو همراه باشید:

بازسازی خانه های کوچک و نوسازی آن ها

  1. از شلف های دیواری استفاده کنید

در خانه های کوچک بسیار مهم است که از دیوار ها به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید و شلف ها و قفسه های دیواری از جمله عناصری هستند که این امکان را برای شما ایجاد می کنند. انتخاب شلف هایی با ظاهر ظریف و استفاده از آن ها در ایده آل ترین مکان ها مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت.

استفاده از این شلف ها در مکان های نزدیک به سقف خانه، فضای اضافه ای را در اختیار شما قرار خواهد داد که بسیار کاربردی است. برای مثل فضای بالای درب ها و یا تلویزیون بهترین مکان برای این منظور به شمار می روند. در چنین شرایطی می توانید لوازمی را بر روی این شلف ها قرار دهید که استفاده کمتری برای شما دارند.

از شلف های دیواری استفاده کنید

  1. خطوط صاف را در طراحی خانه های کوچک به کار ببرید

استفاده از خطوط صاف و منظم و انتخاب مبلمانی با طراحی های مدرن و ساده باعث می شود تا فضا از آن چه که هست بزرگ تر احساس شود. زمانی که تمام عناصر موجود در خانه با خطوطی صاف طراحی شده و از یکدیگر جدا شوند، خانه بسیار دلباز تر و بزرگ تر از آن چه که هست احساس خواهد شد.

خطوط صاف را در طراحی به کار ببرید

  1. آینه ها را فراموش نکنید

آینه ها همان گونه که می توانند به خانه ظاهری مجلل تر و لوکس تر ببخشند، باعث می شوند تا فضا از آن چه که هست بزرگ تر، عمیق تر و روشن تر به نظر برسند. به همین دلیل تلاش کنید تا از این مزایای آینه ها بهره مند شده و در تمام نقاط خانه از آن ها استفاده کنید. حتی پوشاندن یک دیوار کامل با آینه می تواند تاثیر بسیار قابل توجهی را در یک خانه کوچک ایجاد کند.

آینه ها را فراموش نکنید

  1. مبلمان چند منظوره را انتخاب کنید

استفاده از مبلمان کمتر در خانه های کوچک باعث می شود تا فضای بازتری را در اختیار داشته باشید. به خصوص اگر از مبلمان چند کاره و چند منظوره استفاده کنید می توانید به راحتی به فضای بازی که در نظر دارید دست پیدا کنید. در مکان هایی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، سالن پذیرایی و اتاق خواب استفاده از این گونه مبلمان مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. برای مثال کاناپه تخت خواب شو و یا تخت خوابی که در زیر آن کشو وجود داشته باشد، نیمکت ها و یا پاف های صندوق دار و غیره…

مبلمان چند منظوره را انتخاب کنید

  1. با استفاده از تصاویر 3 بعدی به خانه عمق ببخشید

برای این که احساس کوچک بودن مکان را از بین ببرید، از خطای دید استفاده کنید و کاغذ دیواری های سه بعدی بهترین روش برای ایجاد این خطای دید به شمار می روند. تصاویر 3 بعدی با عمق بخشیدن به محیط زندگی شما، احساس کوچک بودن آن را از بین خواهند برد.

با استفاده از تصاویر 3 بعدی به خانه عمق ببخشید

  1. تقسیم بندی فضا را به درستی انجام دهید

تقسیم بندی و پخش کردن درست مبلمان موجود در خانه می تواند به خانه شما زیبایی قابل توجهی ببخشد و یک خانه کوچک را به یک اثر هنری تبدیل کند. چیدمان و پخش کردن مناسب مبلمان در خانه های کوچک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید به تمام فضای خانه به شکل مساوی توجه شده و هم چنین فاصله مناسب میان اشیاء در نظر گرفته شود.

تقسیم بندی را به درستی انجام دهید

  1. انتخاب مبلمان خاص را فراموش نکنید

اگر در یک خانه کوچک زندگی می کنید، با انتخاب مبلمان خاص و متفاوت می توانید توجه ها را از کوچکی خانه برداشته و به مبلمان زیبای خود جلب کنید. با توجه به هماهنگی میان رنگ مبلمان می توانید یک دکوراسیون فوق العاده را به نمایش بگذارید.

انتخاب مبلمان خاص را فراموش نکنید

  1. رنگ های خنثی ناجی خانه های کوچک هستند

زمانی که می خواهید یک خانه کوچک را دکوراسیون کنید، استفاده از رنگ های خنثی را فراموش نکنید. رنگ های خنثی همیشه ظاهری زیبا تر به مکان بخشیده و باعث می شوند تا خانه شما ظاهر زیباتری بیاید. هم چنین رنگ های خنثی ظاهر ساده تری به مکان بخشیده و به همین دلیل باعث می شوند تا فضا از آن چه که هست بزرگ تر احساس شود.

رنگ های خنثی ناجی خانه های کوچک هستند

  1. اتاق غذاخوری را فراموش نکنید

در خانه های کوچک به دلیل عدم وجود فضای ایده آل، به طور طبیعی یک مکان مجزا برای غذاخوری وجود ندارد. اما با استفاده از مبلمان کارآمد و طراحی های مناسب می توانید در فضای میان آشپزخانه و نشیمن به یک میز غذاخوری کاربردی دست پیدا کنید.

اتاق غذاخوری را فراموش نکنید

  1. به ابعاد اتاق توجه کنید

در خانه های کوچک، توجه به ابعاد اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر خانه کوچک را با توجه به ابعاد آن طراحی کرده و خرید مبلمان و چیدمان آن ها را متناسب با همین ابعاد انجام دهید، می توانید به فضایی فوق العاده و کاربردی دست پیدا کنید. برای مثال استفاده از مبلمان بزرگ در یک خانه کوچک نه تنها ظاهری زیبا ایجاد نخواهد کرد، بلکه فضا را از آن چه که هست کوچک تر جلوه داده و فضای رفت و آمد شما را محدود خواهد کرد.

به ابعاد اتاق توجه کنید

  1. نور طبیعی روز را به خانه دعوت کنید

یک خانه کوچک فضای تاریک تری نسبت به یک خانه بزرگ دارد. به همین دلیل لازم است که در خانه های کوچک تا جای ممکن از پنجره های بزرگ تر استفاده شده و یا با انتخاب لامپ هایی نزدیک به نور خورشید، اتاق هایی دلباز تر و روشن تر را ایجاد کرد. هم چنین استفاده از پرده های نازک و روشن در ورود بیشتر نور روز به داخل خانه تاثیر گذار خواهند بود. هر چه نور بیشتری وارد خانه شود، فضا به همان اندازه بزرگ تر جلوه خواهد کرد.

نور طبیعی روز را به خانه دعوت کنید

  1. رنگ های زنده و درخشان را به کار ببرید

فراموش نکنید که در خانه کوچک خود، حتما از رنگ های زنده و درخشان استفاده کنید. رنگ های زنده باعث می شوند تا خانه زیبا تر و درخشان تر از آن چه که هست دیده شود و به همین دلیل توجه ها از کوچک بودن خانه برداشته خواهد شد. هم چنین رنگ های درخشان انرژی موجود در خانه را افزایش داده و زندگی کردن در آن را لذت بخش تر می کنند. البته این به شرطی است که در استفاده از این رنگ ها تعادل را حفظ کنید.

رنگ های زنده و درخشان را به کار ببرید

این ایده های ساده اما کاربردی، به شما کمک خواهند کرد تا به مکانی ایده آل تر برای زندگی دست پیدا کنید. با بررسی این ایده ها می توانید یک یا چند عدد از آن ها را که برای زندگی شما مناسب تر هستند انتخاب کرده و محیطی مناسب تر برای زندگی را طراحی کنید.