خانه های کم نور با توصیه های کاربردی برای روشنایی بهتر

خانه های کم نور با توصیه های کاربردی برای روشنایی بهتر

خانه های کم نور : خانه ای که نور خورشید به آن وارد نشود، دکتر وارد آن خواهد شد! از زمان های قدیم گفته شده است که در خانه ای که نور خورشید حضور نداشته باشد، بیماری افزایش می یابد. نور طبیعی علاوه بر این که باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود، در افزایش انرژی مثبت نیز بسیار تاثیر گذار است. برای استفاده بیشتر از نور طبیعی باید به برخی نکات طلایی توجه کنید. با پویانو همراه باشید:

تلاش هایی که در طول روز انجام می دهیم و استرس هایی که همراه با این تلاش ها به انسان وارد می شوند، در پایان روز به صورت خستگی به وجود ما باز می گردند. به همین دلیل یکی از مهم ترین نکاتی که برای زمانی که در خانه سپری می کنید باید به آن توجه کنید، راحتی و پاک سازی خانه از وجود استرس و اضطراب است. اما آیا می دانید که یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به راحتی و آرامش، داشتن خانه ای با نور طبیعی است؟

متخصصین و کارشناسان معتقد هستند که صبح ها دریافت نور طبیعی بعد از بیدار شدن در افزایش انرژی انسان تاثیر مثبت دارد. راه های متفاوتی برای افزایش میزان و کیفیت نور طبیعی در خانه وجود دارد و دکوراسیون صحیح یکی از مهم ترین این راه ها است؛ زیرا از نوع وسیله ای که انتخاب می کنید تا رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون، در کاهش و افزایش میزان نور طبیعی در خانه تاثیر گذار هستند.

کار هایی که برای خانه های کم نور باید انجام دهید:

  • در منزل خود گشتی بزنید و تمام نقاط تاریک و کم نور خانه را مشخص کنید.
  • اتاق لباس ها، سرویس بهداشتی و حمام و اتاق کار از جمله مکان های کم نور خانه هستند. در این مکان ها از منابع روشنایی که دارای نور طبیعی هستند استفاده کنید. لامپ های ال ای دی نسل جدید از جمله منابع روشنایی هستند که به نور طبیعی شباهت بسیاری دارند. این لامپ ها در طولانی مدت با نوری گرم اتاق ها را روشن می کنند.
  • به لوازمی که باعث تاریک تر شدن اتاق می شوند توجه کنید: مبل های بزرگ، لوازم چوبی، پرده های ضخیم و دیوار هایی با رنگ های تیره از جمله دلایلی هستند که باعث تاریک تر دیده شدن محیط می شوند! یکی از اشتباهات رایجی که در خانه ها صورت می گیرد، دکوراسیون کردن خانه بدون توجه به میزان نور است. اگر خانه شما به اندازه کافی نور گیر نیست باید از تنالیته های روشن رنگ ها استفاده کنید.
  • هنگام انتخاب رنگ ها، تنالیته هایی را ترجیح بدهید که میزان دریافت نور را افزایش بدهند. برای مثال اگر خانه شما دارای دکوراسیونی با رنگ های طبیعی است، می توانید رنگ های قهوه ای، کرم و مسی را با رنگ سفید ترکیب کنید. زیرا رنگ سفید نور خورشید را به راحتی جذب کرده و رنگ های گرم، نوری که رنگ سفید جذب کرده است را به خوبی منعکس می کنند.
  • انتخاب لوازم دکوری و چیدمان مبل ها را بر اساس مسیر ورود نور طبیعی به داخل خانه انجام دهید. برای مثال در آشپزخانه ای که تنها یک پنجره دارد، مکان های مقابل پنجره روشن تر و نقاط دور تر تاریک تر خواهند بود. برای جلوگیری از این اتفاق به جای استفاده از لمینت های مات و چوب های تیره در کف زمین، از سنگ های مرمر و سرامیک های براق برای کفپوش استفاده کنید و حتما از روشن کننده های مخصوص زیر کابینت ها نیز بهره ببرید. هم چنین کابینت ها و قفسه های بدون درب و یا دارای درب شیشه ای را در اطراف پنجره قرار بدهید، این گونه نورطبیعی در تمام آشپزخانه انعکاس خواهد یافت.

  • در خانه های کم نور ، استفاده از رنگ ها را محدود کنید. اگر رنگ های تیره را دوست دارید و می خواهید که از رنگ های سیاه و قهوه ای سوخته و سورمه ای در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، به جای این که تمام دیوار ها را با این رنگ ها، رنگ آمیزی کنید، تنها یک دیوار کوچک را برای رنگ های تیره انتخاب کنید. این گونه باعث تاریک شدن اتاق نیز نخواهید شد. هم چنین می توانید از رنگ های تیره مورد علاقه ی خود بر روی دیوار سفید رنگ، به صورت طرح های زیبا و یا خطوط هندسی استفاده کنید و یا با رنگ کردن چهار چوب درب و پنجره ها با این رنگ ها، ظاهری جذاب و دکوراتیو به خانه بدهید.
  • از منابع نور به درستی استفاده کنید. لامپ های لوستر های سقفی را با لامپ هایی که دارای نوری ملایم هستند تعویض کنید. لامپ هایی که نوری قوی و زیاد ایجاد می کنند در واقع باعث می شوند تا اتاق تاریک تر به نظر برسد. به جای استفاده از چراغ های قوی مثل فلورسنت از چراغ های کوچک قابل تنظیم و یا از چراغ های دکوراتیو استفاده کنید. اما فراموش نکنید که جای تمام این چراغ ها را از نظر مکانی باید به درستی انتخاب کنید.

  • در خانه های کم نور ، زمانی که می خواهید نور اتاق کم نور را با منابع مصنوعی متعادل کنید، به مکان قرار گیری پنجره و نحوه ورود نور به اتاق توجه کنید. اگر پنجره درپشت مبل و کاناپه قرار دارد، منبع روشنایی را در مقابل آن قرار بدهید. اگر اتاق دارای پنجره ای با اندازه کوچک است، منبع روشنایی را می توانید در میان مبل ها جای بدهید.
  • اگر در مبل های بزرگ از سطوح فلزی و کروم براق استفاده کنید، فضا بزرگ تر دیده خواهد شد. هم چنین صندلی های حصیری شکل نیز نور را از خود عبور می دهند.

  • در خانه های کم نور اگر اتاق دارای یک پنجره است می توانید تمام دیوار ها و مبل های موجود در اتاق را به رنگ سفید انتخاب کنید. اما برای این که فضای خانه مانند فضای بیمارستان نشود، با رنگ های براق و درخشان خانه را دکوراسیون کرده و تزئین کنید .
  • سطوح شفاف مانند سطوح شیشه ای و پلکسی نیز نور را از خود عبور می دهند و باعث می شوند تا فضا دل باز تر دیده شود. سطوح براق نیز منعکس کننده های فوق العاده ای برای نور هستند. آجر های شیشه ای که در گذشته در دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند، در مکان های تاریک و کم نور برای عبور دادن نور، انتخاب بسیار درست و مناسبی هستند.