خانه متحرک اورسا / گروه معماری مادیگوینچو

خانه متحرک اورسا / گروه معماری مادیگوینچو

خانه متحرک اورسا / گروه معماری مادیگوینچو : پروژه اورسا یک چالش داخلی استودیوی Madeiguincho است که هدف نهایی آن طراحی و ساخت سه نمونه اولیه برای خانه های کوچک روی چرخ بود. طول آنها باید 4 متر ، 5 متر و به ترتیب 7 متر ، عرض آنها 2.5 متر و حداکثر ارتفاع آنها 4 متر باشد. در نتیجه خانه متحرک اورسا که دارای ویژگی های جالب است ، ایجاد شد.

خانه کوچک Ursa که در این تصاویر مشاهده می کنید در Cascais ، پرتغال واقع شده است و طوری طراحی شده است که بتواند کاملاً خارج از شبکه کار کند.

برای اطمینان از این ، سقف دارای شیب ظریف 5 است که اجازه می دهد آب باران به راحتی در چند مخزن آب با ظرفیت کلی 650 لیتر تخلیه شود. این آب سپس به سینک آشپزخانه ، سینک حمام و دوش هدایت می شود که در آن فیلتر شده و مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد. پس از آن ، آب مورد استفاده مجدد به مخزن دیگری می رود و از آنجا برای آبیاری گیاهان استفاده می شود.

در بالای پشت بام ، خانه متحرک اورسا دارای پنل های خورشیدی است که رو به جنوب است. گرایش آنها را می توان تا 30 تنظیم کرد تا محصول انرژی را در تمام طول سال به حداکثر برساند ، و این خانه ای بسیار کارآمد و بدون شبکه است.

انرژی تولید شده توسط این صفحات خورشیدی در حال تبدیل و ذخیره سازی برای مصارف بعدی است تا ساکنان بتوانند در صورت نیاز انرژی مورد نیاز خود را داشته باشند. اگر در این زمینه جالب هستید ، مقاله اطلاعاتی ما را در مورد شرکت های تولید کننده پنل خورشیدی بررسی کنید.

این خانه کوچک دارای 17 متر مربع فضای زندگی است که در یک آشپزخانه ، یک حمام کامل با یک توالت خشک که کمپوست تولید می کند ، یک اتاق نشیمن ، دو منطقه خواب و همچنین یک عرشه در فضای باز ارائه می دهد.

البته ، هر یک از این فضاها کوچک هستند و همه آنها با یکدیگر ترکیب می شوند و فضای دلپذیری را در داخل ایجاد می کنند. این امر با گرمای چوبی که هم برای فضای داخلی و هم برای نمای بیرونی خانه تحرک اورسا استفاده می شود تأکید می شود.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو