فرمول یک خانه شاد از دیدگاه فنگ شویی

دیدگاه فنگ شویی

فرمول یک خانه شاد از دیدگاه فنگ شویی

گاهی اوقات بدون هیچ گونه حس خستگی و یا کلافگی می توانیم ساعت ها در یک مکان باقی بمانیم، اما گاهی اوقات نیز زمانی که وارد یک مکان می شویم، می خواهیم هر چه سریعتر آن جا را ترک کرده و از آن خارج شویم. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دلیل این همه احساس متفاوت نسبت به دو مکان برای چیست؟ آیا می دانید که ممکن است پاسخ این سوال فنگ شویی باشد؟ فنگ شویی به شما این امکان را می دهد تا یک مکان را به فضایی شاد تر و دلنشین تر تبدیل کنید. پس برای آشنایی بیشتر با فنگ شویی و فرمول شادی آن، با پویانو همراه باشید:

قبل از شروع، کمی با فنگ شویی آشنا شوید:

  • فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی یک هنر کاربردی است که به ما این امکان را می دهد تا در زندگی، شادی، سلامتی، ثروت، موفقیت، شانس و انرژی مثبت را به سمت خود بکشیم. در شرق دور باوری وجود دارد مبنی بر این که «چی» انرژي زندگی است. این انرژی در طبیعت، جهان، جسم ما و هر مکانی که در آن زندگی می کنیم حضور دارد. این انرژي در مکان هایی که به درستی طراحی شده و با جریان های مناسب تغذیه شده باشد، به هدف مورد نظر می رسد. اما در مکان هایی که با انتخاب های نامناسب طراحی شده و به شکلی نادرست چیدمان شده باشد، به زندانی با چرخه مخرب و منفی تبدیل می شود. انرژی چی با چیدمان نامناسب کم شده و از بین می رود. به همین دلیل توجه به فنگ شویی باعث می شود تا کیفیت زندگی یک فرد تغییر کرده و استاندارد های زندگی او افزایش یابد.

فنگ شویی چیست؟

  • فنگ شویی و جهات جغرافیایی

جهت شرقی، رشد و توسعه را حمایت می کند. سمت شرق با روابط خانوادگی، زندگی اجتماعی، دوستی ها و سلامتی ما در ارتباط است. اگر یکی از اعضای خانواده دچار مشکلات سلامتی است و یا اگر روابط بین اعضای خانواده به درستی پیش نمی رود، می توانید این سمت را با مبلمان چوبی و گل ها و گیاهان زنده دکوراسیون کنید.

فنگ شویی و جهات جغرافیایی

جهت جنوب شرقی برای اعضای خانواده برکت و فراوانی به همراه دارد و با پول، قسمت، منافع مالی و برکت در ارتباط است. اگر می خواهید پول بیشتری کسب کرده و پس انداز کنید، در باغچه خانه یک حوض تزئينی و فواره آب قرار دهید. در محیط داخل خانه نیز می توانید گیاهان بامبو، گلدان های کوچک و یک آکواریومی با 8 ماهی نارنجی و یک ماهی سیاه را در این سمت خانه بگذارید.

جهت جنوب شرقی برای اعضای خانواده برکت و فراوانی به همراه دارد و با پول، قسمت، منافع مالی و برکت در ارتباط است.

اگر با فرزند خود دچار مشکل هستید، نیاز به خلاقیت در کار خود دارید و یا می خواهید صاحب فرزند شوید، لازم است که با رنگ های پاستلی، اکسسوار های فلزی و مبلمان سفید رنگ برای نشستن، به قسمت غربی خانه تحرک و پویایی بیشتری ببخشید.

اکسسوار های فلزی و مبلمان سفید رنگ برای نشستن

بودن در زمان مناسب، مکان مناسب و پیدا کردن فرد درست در زندگی، با انرژی سمت شمال غربی در ارتباط است. اگر می خواهید کشور های دیگر را ببینید، اگر می خواهید انرژي حمایتی را به زندگی خود جذب کنید و یا اگر نیاز به افرادی دارید که شما را در زندگی حمایت کنند، لازم است که جهت شمال غربی را پویا و زنده نگه دارید. برای این منظور لازم است که اکسسوار های بزرگ فلزی، نقره جات و رنگ های طوسی و سفید را در طراحی داخلی محیط زندگی خود به کار ببرید.

با این گونه چیدمان و دکوراسیون، انسان هایی که با خوبی های خود بر زندگی شما تاثیر گذار خواهند بود را به سمت خود جذب خواهید کرد. لوازم و اکسسوار هایی که از سفر های خود خریداری می کنید را در این بخش از خانه قرار دهید.

لوازم و اکسسوار هایی که از سفر های خود خریداری می کنید را در این بخش از خانه قرار دهید.

جهت شمال با خود حمایت و شانس به همراه دارد به خصوص برای افرادی که در کار خود نیاز به پیشرفت و ترقی دارند. اگر در زندگی کاری خود در مکانی که می خواهید قرار ندارید لازم است که انرژی این سمت را افزایش دهید.

جهت شمال با خود حمایت و شانس به همراه دارد به خصوص برای افرادی که در کار خود نیاز به پیشرفت و ترقی دارند

فرمول شادی فنگ شویی برای هر یک از اتاق های خانه:

مهم ترین نکته در این اتاق این است که از آینه در آن استفاده نکنید. اگر در اتاق خواب شما آینه وجود دارد در مقابل آن یک پرده و یا پارتیشن بکشید. نورپردازی و آینه ها از جمله عناصر قدرتمند در فنگ شویی به شمار

می روند. هر دوی آن ها با نور در ارتباط هستند. به همین دلیل لازم است که در اتاق خواب میزان نور موجود کاهش یابد. برای این منظور می توانید از چراغ های دیمر دار استفاده کنید. اگر پنجره های بزرگ در اتاق خواب وجود دارد از پرده های ضخیم استفاده کنید تا نور کمتری وارد شود. پرده های نازک و توری می توانند خواب شما را خراب کنند.

اگر در اتاق خواب شما آینه وجود دارد در مقابل آن یک پرده و یا پارتیشن بکشید.

یکی دیگر از مواردی که باعث خراب شدن خواب شما خواهد شد، لوازم الکتریکی است. سعی کنید تا انرژی که از لوازم برقی ایجاد می شود را کاهش دهید. تا جای ممکن تخت خواب خود را دور از درب ورودی و به گونه ای قرار دهید که هنگام خواب درب اتاق در مقابل شما قرار نداشته باشد.

اتاق خواب های کوچک تر باعث می شود تا احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشید. به همین دلیل در فنگ شویی، مبلمان متفاوتی مانند میز آرایش و کمد لباس باید در اتاق دیگری قرار داده شوند. اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید از پارتیشن برای تقسیم کردن اتاق استفاده کنید.

اتاق خواب های کوچک تر باعث می شود تا احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشید.

عدم وجود کتابخانه در اتاق خواب و لوازم در زیر تخت خواب نیز از جمله مواردی هستند که باعث بهبود چرخش انرژي می شوند. هم چنین تا جای ممکن تخت خواب را به دیوار ها نچسبانید، هر چه فاصله تخت با دیوار بیشتر باشد، گردش انرژی بهتر خواهد بود.

عدم وجود کتابخانه در اتاق خواب و لوازم در زیر تخت خواب نیز از جمله مواردی هستند که باعث بهبود چرخش انرژي می شوند

  • آشپزخانه

آشپزخانه از جمله نقاطی در خانه است که رفت و آمد در آن بیشتر است. به همین دلیل می توانید رنگ هایی مانند زرد و سفید را در آن به کار ببرید که باعث می شوند احساس بهتری را تجربه کنید. از آن جایی که آشپزخانه ها مکانی برای جمع شدن به دور هم هستند، استفاده از رنگ های گرم در طراحی آن بهتر خواهد بود. می توانید میوه ها و سبزی های تازه را نیز به عنوان عنصری دکوراتیو بر روی کانتر آشپزخانه و یا میز غذاخوری به کار ببرید.

آشپزخانه از جمله نقاطی در خانه است که رفت و آمد در آن بیشتر است.

یک روشنایی مناسب که باعث ایجاد انرژی مثبت شود نیز از جمله جزئیاتی است که نباید فراموش شود. محل قرار گیری آشپزخانه از آن جهت حائز اهمیت است که نمادی از شادی و تغذیه خانواده به شمار می رود. نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که وسایل آشپزخانه باید به گونه ای قرار بگیرند که عناصر به کار رفته در آن ها به یکدیگر آسیبی نرساند! برای مثال ماشین ظرف شویی که عنصر مورد استفاده در آن آب است نباید در کنار گاز که از عنصر آتش تغذیه می شود قرار بگیرد.

یک روشنایی مناسب که باعث ایجاد انرژی مثبت شود

  • اتاق غذاخوری

از آن جایی که این بخش خانه نمادی از ثروت خانواده به شمار می رود، زمانی که می خواهید آن را طراحی کنید، هیچ بخشی از آن نباید تاریک باقی بماند. به همین دلیل توصیه می شود که رنگ های روشن را به کار ببرید. در طراحی این مکان باید مراقب باشید که مانع از چرخش انرژی نشوید. به همین دلیل می توانید آینه و لوستر های بزرگ را در اتاق غذاخوری به کار ببرید.

می توانید آینه و لوستر های بزرگ را در اتاق غذاخوری به کار ببرید.

تا جای ممکن میز غذاخوری را دقیقا در وسط اتاق قرار دهید. اگر به خطوط منحنی و سبک رترو علاقه مند هستید، بسیار خوب است، زیرا معمولا توصیه می شود که از میز های گرد در اتاق غذاخوری استفاده کنید.

. اگر به خطوط منحنی و سبک رترو علاقه مند هستید، بسیار خوب است

  • اتاق نشیمن

تا جای ممکن از خطوط شکسته و طرح های تیز دوری کنید. در اتاق نشیمن و سالن پذیرایی تا جای ممکن از نور طبیعی بهره مند شوید. برای روشن کردن گوشه های تاریک خانه از آباژور های رومیزی و یا ایستاده که از زمین نور می دهند استفاده کنید. از رنگ های طبیعی برای دیوار ها استفاده کنید. گیاهانی با برگ های گرد و سبز رنگ برای از بین بردن انرژی منفی مکان مناسب هستند.

تا جای ممکن از خطوط شکسته و طرح های تیز دوری کنید.

در فنگ شویی، حمام و دستشویی به عنوان مکان های مخفی در نظر گرفته می شوند. به همین دلیل نباید بیش از اندازه بزرگ باشند. اطمینان حاصل کنید که سرویس بهداشتی را به روشی ایده آل و با حداکثر راه حل های کم حجم مورد استفاده قرار دهید. از روش هایی استفاده کنید که میزان جریان آب روشویی و دستشویی را کاهش دهید.

در فنگ شویی، حمام و دستشویی به عنوان مکان های مخفی در نظر گرفته می شوند.

بعد از استفاده از توالت فرنگی، مراقب باشید که درب آن را حتما بپوشانید. درست مانند سایر نقاط خانه، در این مکان نیز باید بر اساس جهات جغرافیایی، لوازم مناسب را انتخاب کنید. پشت درب سرویس بهداشتی، برای بازتاب انرژی مثبت می توانید یک آینه نصب کنید.

پشت درب سرویس بهداشتی، برای بازتاب انرژی مثبت می توانید یک آینه نصب کنید.

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو