خانه ای کی  AK HOUSE / گروه معماری لئو رومانو

خانه ای کی  AK HOUSE / گروه معماری لئو رومانو

طراحی داخلی خانه ای کی  AK HOUSE / گروه معماری لئو رومانو : Casa AK در سال 2020 تکمیل شد و تقریباً 500 مترمربع مساحت دارد. این ساختمان در یک آپارتمان افقی در شهر Goiânia ، Goiás واقع شده است. زمین شیب دار امکان کاشت محل اقامت در بالاترین سطح مجاز را فراهم می کند. بنابراین ، طبقه همکف دو متر بالاتر از خیابان قرار داشت و این امر باعث می شود تا دید و منظره بهتری از جنگل مقابل را داشته باشند .

تأکید بر این نکته مهم است که ساختمان های جانبی و پایین ، سایر امکانات دامنه بصری را احاطه کرده اند. آفتاب زدگی همراه با دید جلویی ، توسعه نقشه خانه را تعریف کرد. به این ترتیب ، میدان استخر از ساکن استقبال می کند و با مفهوم اتاق ایوان به غرفه اجتماعی دعوت می کند. در این مرحله ، همه محیط ها از طریق بازشو در قاب های آلومینیومی ادغام می شوند. دهانه های جانبی در لبه عقب قرار دارند و توسط یک باغ اشغال می شوند و طبیعت را به خانه می آورند. با وجود ایده تقویت رابطه بین خانه و طبیعت ، باغ های معلق هم به محیط های اجتماعی و هم به گردش خون صمیمی کمک می کنند.

در طبقه فوقانی سوئیت ها و یک اتاق بزرگ تلویزیون قرار دارد. در خیابان, دیوار جلویی با دروازه ها مانند تکرار مواد طبقه دوم رفتار می کند, و مخلوط شیارهای سنگی و آلومینیومی است. طبقه همکف لعاب دار عنصری از کنتراست در یکپارچه است , که فقط هنگامی آشکار می شود که با استخرهای شنا , بالکن ها و اتاق ها در سطح اوقات فراغت قرار بگیریم. خانه به سختی از خیابان دیده می شود. این باعث می شود فضای دنج چاپ شده در محیط ها به وحی چشم نواز تبدیل شود.

 

کاربرد پروژه : خانه مسکونی

سایت پروژه : برزیل

معماران پروژه : لئو رومانو

مساحت پروژه : 528 متر مربع

سال ساخت پروژه : 2020

 

 

منبع : archdaily

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / المیرا قرابیگلو