برای داشتن خانه آرامش بخش به این نکات توجه کنید!

دکور خانه آرامش بخش

برای داشتن خانه آرامش بخش به این نکات توجه کنید!

مهم ترین عاملی که یک خانه را به مکانی برای زندگی تبدیل می کند، بدون شک افرادی هستند که در آن زندگی می کنند و آن چه که باعث حفظ این زندگی می شود، آرامش است. اگر چه آرامش یک مفهوم انتزاعی است، اما شرایطی که آن را فراهم می کند کاملا مشخص و قابل تعریف است. همه ما می دانیم که چه چیزی برای یک زندگی آرامش بخش مورد نیاز دارد؛ زمانی که عواملی مانند یک شغل خوب، یک محیط خوب، وقت آزاد، امنیت، برنامه های آینده، خانواده و غیره در کنار یکدیگر قرار بگیرند می توان یک زندگی آرام را تجربه کرد. اما ایجاد آرامش در محیط خانه بیشتر با شرایط فیزیکی در ارتباط است. خانه برای بسیاری از ما مفهوم یک پناهگاه را دارد و تنها جایی است که بعد از یک روز پر از استرس می خواهیم به آن پناه ببریم. حتی برای بسیاری از افراد بعد از یک روز راحت و خوب نیز تنها جای قابل رفتن به شمار می رود. خانه مکانی است که ما در آن بهترین حال خود را تجربه می کنیم و برای ایجاد فضایی پر از آرامش، نکاتی در طراحی داخلی آن وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشیم. ما نیز در این مطلب به نکاتی خواهیم پرداخت که برای ایجاد خانه آرامش بخش باید در نظر گرفته شوند. برای تجربه زندگی ای آرام با پویانو همراه باشید:

دکور خانه آرامش بخش

  • پاکیزگی همه جانبه خانه!

اگر چه مفهوم بهداشت در درجه اول به زمان های مدرن و پیشرفت های جدی در زمینه هایی مانند پزشکی و زیست شناسی مرتبط می شود، اما پاکیزگی همیشه در زندگی انسان جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از ما در مورد تمیزی فکر نمی کنیم، اما این یک اصل است که آن را می دانیم و در زندگی خود اعمال می کنیم. خانه تمیز یک پیش شرط برای داشتن خانه ای آرامش بخش به شمار می رود.

تصور نکنید که این موضوع تنها مربوط به گردگیری و پاک کردن گرد و خاک می شود. بلکه کیفیت هوا نیز بخشی از تمیزی خانه به شمار می رود. خانه ای که هوای آن به خوبی تهویه نشود، به هیچ عنوان مکانی تمیز به شمار نمی رود. تمیزی همه جانه یک خانه، راه را برای ایجاد محیطی آرام باز خواهد کرد.

پاکیزگی همه جانبه خانه

  • روشنایی در ایجاد خانه آرامش بخش

نور، اساسی ترین چیزی است که زندگی ما و یا در حقیقت، زندگی تمام موجودات زنده ای که در جهان وجود دارد را شکل می دهد. در صورت عدم وجود نور، زندگی ما یک روز هم ادامه نخواهد یافت. اگر این موضوع را با خانه خود تطبیق دهید، متوجه خواهید شد که نور خورشید برای خانه شما به چه میزان اهمیت دارد. نور خورشید تاثیری مثبت بر روی انسان داشته و باعث می شود تا سالم تر و پرانرژی تر باشد. برای ایجاد محیطی آرامش بخش از روش هایی استفاده کنید که بتوانید از نور طبیعی روز به بیشترین میزان بهره مند شوید.

بعد از غروب خورشید و در ساعات تاریکی نیز، میزان نور مصنوعی موجود در خانه باید به میزان کافی و به شکلی مناسب مورد استفاده قرار بگیرد. روشنایی کافی از جمله مواردی است که باعث ایجاد محیطی آرام بخش می شود. بی دلیل نیست که می گویند: به خانه ای نور وارد نشود، دکتر وارد خواهد شد…

روشنایی منزل

در واقع لازم است که قبل از پرداختن به اشیاء و طراحی داخلی، بر اهمیت معماری برای یک محیط آرامش بخش تاکید کنیم. خانه ای که توسط یک معمار حرفه ای طراحی شده باشد و به پارامتر هایی مانند محل قرار گیری اتاق ها، جهت آن ها و ابعادی که دارند به درستی فکر شده باشد، در های خود را به روی آرامش باز خواهد کرد. اما در عین حال باید خانه خود را متناسب با آن دکوراسیون کنید.

لازم است که از جمع کردن اشیاء بدون استفاده دوری کرده و اتاق های خانه را به شکلی مرتب و دلباز نگه دارید. تا جای ممکن از اقداماتی که مانع ورود نور خورشید می شوند و از مبلمان بزرگی که باعث تنگ شدن فضای اتاق می شوند دوری کنید. یکی از اقدامات اساسی برای ایجاد آرامش این است که تا جای ممکن فضایی ساده ایجاد کنید. اشیاء اضافه انسان را خسته کرده و مکان را دلگیر می کنند.

دکوراسیون و مبلمان

چه در لباس ها و چه در طراحی داخلی یک مکان، قوانین قطعی ای برای انتخاب رنگ وجود ندارد. در نهایت این موضوع کمی با علایق شخصی در ارتباط است. اما با این حال می توان در مورد چند قانون کلی در مورد رنگ ها صحبت کرد. ابتدا فراموش نکنید که رنگ ها بر روح و روان انسان تاثیر مستقیم دارند. هم چنین رنگی که برای خانه انتخاب می کنید با میزان نور طبیعی ای که وارد آن می شود نیز در ارتباط است.

انتخاب رنگ تیره برای مکانی که نور کافی دریافت نمی کند، باعث ایجاد فضایی دلگیر و خفقان خواهد شد. هم چنین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که رنگ های هیجان انگیزی مانند قرمز و نارنجی، ممکن است مانع ایجاد فضایی آرامش بخش شوند.

انتخاب رنگ در طراحی داخلی

  • سکوت در خانه

در محیط و زندگی شهری، صحبت کردن از سکوت به هیچ عنوان آسان نیست. آلودگی صوتی در تمام زندگی ما حضور داشته و نمی توان به راحتی از آن فرار کرد. اما برای خانه آرامش بخش ، سکوت از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل اگر منابع صوتی ای وجود دارند که نمی توانید از آن ها رهایی یابید، می توانید به ایجاد عایق صوتی در خانه و یا در برخی از اتاق ها فکر کنید.

این پارامتر برای داشتن آرامش چنان اهمیت دارد که سایر مواردی که به آن ها اشاره شد، در خانه ای که سکوت در آن حضور نداشته باشد تمام اهمیت خود را از دست می دهند. می توانید برای کاهش صدا، از روش هایی مانند پنجره های دو جداره و عایق بندی دیوار ها استفاده کنید.

سکوت خانه

  • لوازم طبیعی و سطوح نرم در اتاق

یکی دیگر از توصیه ها برای ایجاد خانه آرامش بخش ، استفاده از اشیاء و مبلمانی است که از مصالح طبیعی تهیه شده اند. برخی از مصالح طبیعی آرامش و احساسات گرمی را در انسان زنده می کنند و در راس آن ها چوب قرار دارد. اشیاء چوبی و کفپوش های چوبی ای مانند پارکت برای ایجاد فضایی آرامش بخش بسیار کارآمد هستند. هم چنین فرش ها و قالی های با کیفیت و لطیف و روکش های با کیفیت و نرم مبل ها نیز در ایجاد فضایی آرام بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

لوازم طبیعی و سطوح نرم در اتاق

گل ها و گیاهان سبزی که به عنوان گیاهان آپارتمانی نیز شناخته می شوند، به محیط خانه آرامش، رنگ و نشاط می بخشند. گیاهان سبز و زنده با برگ های پهن و زیبا، از بهترین راه ها برای ایجاد آرامش و زندگی در خانه به شمار می روند. این گیاهان علاوه بر این که به مکان زیبایی می بخشند، در تهویه هوای خانه نیز تاثیر گذار خواهند بود. همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، یک خانه با هوای سالم می تواند به مکانی آرامش بخش تبدیل شود.

استفاده از گیاهان زنده آپارتمانی

  • دکوراسیون شخصی!

به طور خلاصه، تنها مکانی که انسان بیشترین آرامش را در آن تجربه می کند، خانه ای است که با توجه به سلیقه شخصی فرد طراحی شده باشد. می توانید خانه را بر اساس سلیقه خود طراحی کرده و مکانی ساده ایجاد کنید. منظور از دکوراسیونی ساده بدین معنا نیست که حتما باید خانه آرامش بخش به سبک مینیمال داشته باشید، می تواند از سبک کلاسیک و یا ترکیبی نیز استفاده کنید.

نکته مهم این است که خانه با اشیاء اضافه پر نشده باشد، اکسسوار ها کم، اما به درستی به کار برده شوند، رنگ ها با یکدیگر هماهنگی داشته، میزان زیادی نور طبیعی وارد خانه شده و روشنایی مناسبی داشته باشد و از همه مهم تر این است که جزئیاتی از شخصیت شما نیز در آن نمایان باشد و هویت شما را به نمایش بگذارد.

دکوراسیون شخصی