جزیره اسپا کاگی مالدیو

جزیره اسپا کاگی مالدیو

جزیره اسپا کاگی مالدیو / معماری یوجی یامازاکی

 

جزیره اسپا کاگی مالدیو

 

 

اسپا – مالدیو

معماران: معماری یوجی یامازاکی

مساحت: 5000 متر مربع

سال: 2020

سازنده: واریسان، توگاما، پیگمنت رژ لایتینگ Piment Rouge Lighting، Togama، Warisan

معمار اصلی: یوجی یامازاکی

مشاور محیط زیست: گروه مشاوران سی­دی­ای

تیم طراحی: سیمونا ماسترولیا

معمار بومی: آرکید پی­وی­تی. ال­تی­دی

کشور: مالدیو

ماموریت طراحی ما این بود که هدف مشتری خود را برآورده کنیم، یعنی ایجاد مکانی که طبیعت بکر جزیره مالدیو و رفاه مهمانان را با هم داشته باشد. از دیدگاه ما در مورد این جزیره، رفاه، حاصل از وجود فضای خصوصی وسیعی است که امنیت کافی دارد و در عین حال به روی طبیعت اطراف باز است. همچنین، ما معتقدیم که برقراری تعادل مناسب بین بودن در خلوت و اجتماعی شدن بسیار مهم است.

 

جزیره اسپا کاگی مالدیو

 

در زمینه طرح جامع، به حداکثر رساندن چشم­اندازها در برخی از مکان‌های کلیدی اهمیت پیدا کرد. تعداد 40 ویلا روی آب و 10 ویلا در فضای ساحلی قرار داده شده­اند. هر ویلا به گونه ای طراحی شده است که دارای یک عرشه جلو در کنار یک استخر رو به منظره­ بدون مانع از اقیانوس هند باشد. اینجا جایی است که یک فضای وسیع، امن و خصوصی با یکی از بکرترین موارد حیات وحش دریایی در جهان در هم می­آمیزد. ما امیدواریم که بازدیدکنندگان، حس خلوت و همچنین حس تعلق داشتن به طبیعت را به اینجا اضافه کنند.

 

جزیره اسپا کاگی مالدیو

 

 

اجتماعی شدن در میان مهمانان و کارکنان برای رفاه جزیره ای دور افتاده مثل این مهم است. از دید معماری، ما دو مرکز در جزیره ایجاد کرده ایم – مجموعه اسپا در جنوب و یک مجموعه رستوران در غرب. این ساختمان‌های عمومی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضاهای وسیع زیادی را فراهم کنند و نه تنها اجتماعی شدن بدون ایجاد شلوغی، بلکه حریم خصوصی را بدون ایجاد حس انزوا در پی داشته باشند.

 

جزیره اسپا کاگی مالدیو

جزیره اسپا کاگی مالدیو

 

مجموعه اسپا مردم را در قلب خود جای می دهد و یک مکان آرام و ایده آل برای رفاه آن­ها ایجاد می کند. تالاب و یک ساختمان حلقه‌ای شکل، یک فضای کلی و یکپارچه را تشکیل می‌دهند: پذیرش، خرده‌فروشی، کافه سلامت، اتاق‌های درمان، سالن‌های آرامش‌بخش، سالن بدنسازی، استودیو یوگا و اتاق‌های بخاری که به ‌صورت شعاعی چیده شده‌اند و همه توسط یک مرکز باز مشترک جهت استفاده مهمانان برای احیای ذهن، بدن و روح، دارای دسترسی هستند.. کل ساختمان صدفی شکل 1400 متر مربع مساحت دارد که آن را به یکی از بزرگترین تجهیزات اسپا در کشور تبدیل می کند.

 

جزیره اسپا کاگی مالدیو

 

 

برای مجموعه رستوران، مطالعات اولیه ما نشان داد که حداقل 1600 متر مربع فضا برای 100 مهمان مورد نیاز است. اتاق‌های غذاخوری، سالن‌ها، بار، اتاق شراب و آشپزخانه نیز به صورت شعاعی در اطراف مرکز مشترک با یک باغ گیاهی قرار داده شده‌اند تا حس بودن در فضای باز را منتقل کنند؛ جایی که باغبانی بومی منطقه به نمایش گذاشته می‌شود و توسط مهمانان در آن تعامل شکل می­گیرد. صندلی‌های رستوران-بار به گونه‌ای چیده شده اند که امکان انتخاب و بهره­گیری از هر دو گزینه بین این موارد را فراهم کنند:‌ فضای داخلی یا خارجی، نسیم طبیعی یا تهویه مطبوع، حریم خصوصی یا عمومی. مجموع سطح اشغال به 3200 متر مربع افزایش یافت تا این ویژگی ها و انعطاف پذیری­ها در بر گرفته شود.

 

جزیره اسپا کاگی مالدیو

 

به منظور حفاظت از اکوسیستم موجود، پوشش گیاهی منظره به شکل بومی حفظ می­شود. نخل نارگیل، کاهوی دریایی، چوب آهن، هیبیسکوس ساحلی و اسکروپاین از جمله گیاهان غالب هستند. اغلب، مناظر زیبا با گیاهان عجیب و غریب در استراحتگاه­های مالدیو مشاهده می­شوند، اما ما معتقدیم که معرفی و به­کارگیری گیاهان وارداتی ممکن است نتایج پیش بینی نشده ای را در یک اکوسیستم کامل در کشور به همراه داشته باشد. یک اکوسیستم متصل به جزایر موجود در منطقه وجود دارد و این بخشی از ماموریت حیاتی ما بود که تغییرات را به حداقل برسانیم. در فصل پاییز، انتظار داریم که شاهد بازگشت مهاجرت پرندگان به جزیره باشیم.

 

 

 

تیم طراحی شرکت پویانو در کنار شماست تا شما را در پیاده سازی فضای رویاییتون کمک و همراهی کند …