جدیدترین مدل های مدروز کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

جدیدترین مدل های مدروز کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

از زمان های گذشته دیزاین فضای زندگی همیشه محبوب بوده است. معمولا اولین جایی که انسان ها به طراحی آن پرداهته اند ، دیوار های محل زندگی شان بوده است. چرا که این سطح وسیع بیشترین بخش میدان دید ما را به خود اختصاص داده اند. دیوارهای هر خانه ای نیاز به دیزاین و دکور دارند. چه راه حلی سریع تر و ساده تر از نصب کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی فضا ی خانه شما؟ در این مطلب قرار است شما با جدید ترین مدل های کاغذ دیواری که و همچنین محبوب ترین مدل های کاغذ دیواری که همیشه مد روز هستند و هیچ گاه از مد نمی افتند آشنا شوید. این کاغذ دیواری ها به کاغذ دیواری های بی زمان مشهور هستند. شما این کاغذ دیواری ها را از زمان مادربزرگ هایتان و هم اکنون در خانه های کلاسیک و شیک امروزی هم مشاهده خواهید کرد. یکی از ویژگی های کاغذ دیواری این است که همواره طرح ها تکرار می شوند اما با ترکیب رنگی و طرحی جدید در خدمت شما هستند. با پویانو همراه باشید:

چرا باید کاغذ دیواری انتخاب کنیم ؟

هیچ باید درباره استفاده از کاغذ دیواری وجود ندارد. بلکه امری سلیقه ای است . منتهی کاغذ دیواری دارای یک امتیازاتی است که آن را نسبت به نقاشی ساده دیوار ممتاز می کند. کاغذ دیواری ها دارای ویژگی نصب سریع هستند. برای مثال در مقایسه با نقاشی دیوار های یک اتاق 9 متری شما زمان کمتری لازم دارید.

کاغذ دیواری ها به دلیل تنوع طرح و رنگی که دارند این امکان را به شما ی دهند که هر چند سال با زحمت و دردسر کمی آنها را تغییر بدهید.

قابلیت شستشوی کاغذ دیواری یکی از ویژگی های دیگر کاغذ دیواری است که آن را ویژه می کند.

کاغذ دیواری های چگونه نصب می شوند؟

احتمالا می دانید که کاغذ دیواری به کمک چسب روی دیوار نصب می گردد. در قدیم که چسب های مورد استفاده برای این کار، زیاد تنوع نداشتند، معمولا چسب هایی به کار می رفتند که به راحتی حل نشده و معمولا وقتی برای جدا کردن کاغذ دیواری از سطح دیوار اقدام می شد، مشکل به وجود می آوردند، اما در حال حاضر، چسب هایی با تنوع زیاد برای چسباندن کاغذ دیواری به دیوار تولید می شود که باعث می شوند در جدا کردن آن ها نیز مشکلی ایجاد نشود. از جمله این چسب های جدید، چسب سلولزی است. با به کار بردن چسب های جدید و پیشرفته، دیگر لزومی ندارد نگران جدا کردن کاغذ دیواری از سطح دیوار باشید. این چسب های جدید برای کسانی که اجاره نشین هستند یا می خواهند پس از مدتی خانه خود را به فروش بگذارند هم مناسب هستند، زیرا معمولا جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار را تسهیل کرده و سبب خراب شدن دیوار نمی گردند.

قیمت کاغذ دیواری بر چه مبنایی تامین می شود؟

یکی از اولین مسایلی که هنگام خرید کاغذ دیواری اهمیت پیدا می کند. میزان دستمزد آن برای نصب کاغذ دیواری است . این هزینه همیشه باعث می شود به عنوان بخشی از هزینه خرید کاغذ دیواری در نظر گرفته شود. میزان دستمزد هزینه نصاب به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. هر کدام از این موارد باعث می شود که هزینه تمام شده نصب برای فضاهای مختلف در نهایت فرق داشـته باشد. راهنمایی ما برای شما این است که از همانجایی که کاغذ دیواری را تهیه می کنید بخواهید که به شما نصاب کاغذ دیواری نیز معرفی کنند. معمولا آنها طرز کار و نصب با آن مدل از کاغذ دیواری ها را بهتر می دانند. در غیر اینصورت نیز شما خودتان هم می توانید با تماشای ویدیو نصب کاغذ دیواری در سایت های یوتیوب و یا آپارات آموزش نصب کاغذ دیواری را یاد بگیرید.

در انتها تعدادی از عواملی که باعث تغییر قیمت در هزینه دستمزد و نصب کاغذ دیواری می شود شامل موارد زیر است:

  • ناهمواری سطح دیوار
  • مقدار برش کاغذ
  • مدل کاغذ دیواری
  • زیرسازی سطح دیوار
  • حجم کار

اندازه کاغذ دیواری ها چطور محاسبه می شود؟

کاغذ دیواری ها به شکل رولی تولید و عرضه می شوند و دارای اندازه های مختلفی هستند. مرسوم ترین اندازه ها در میان اندازه های کاغذ دیواری، عرض 53 سانتی متر در طول 10 متر و عرض 70 سانتی متر در طول 10 متر هستند. کاغذ دیواری های به عرض یک متر و طول 15 متر نیز در بازار وجود دارد که بیشتر معروف به کاغذ دیواری های کره ای هستند. در واقع بیشتر کاغذ دیواری های موجود در بازار همان کاغذدیواری های عرض نیم متری هستند.

این کاغذ دیواری های باید این طور در نظر گرفته شوند که به ازاری هر یک و نیم متر از طول دیوار یک رول احتیاج دارید. برای کاغذ دیواری های عرض 70 به ازای هر دو متز یک رول کاغذ دیواری لازم است.  بنابراین برای یک اتاق 9 متری ، شما احتیاج به کاغذ دیواری 53 سانتی به تعداد  6 رول احتیاج دارید.

انواع مدل های کاغذ دیواری جدید در دکوراسیون

کاغذ دیواری داماس

کاغذ دیواری داماس که از نام مشرقی خودش به نام دمشق آمده است. این کاغذ دیواری همواره در تمام دوران مد بوده است. در واقع نمی شود گفت که این کاغذ دیواری بلکه بهتر است گفته شود طرح داماس همچنان پیشتاز نسبت به سایر طرح های دیگر کاغذدیواری یک یاز پرفروش ترین طرح های کاغذ دیواری است. طرح داماس یک طرح تکرارشونده و قرینه از نقش گل است. نقش گل هایی که در گذشته بر روی پارچه های مشرق زمینه سوریه به فروش می رفته است و از آنجا به اروپا وسایر شهرهای جهان گسترده شد.

این طرح محبوبیت جهانی دارد و چرا که نه کاغذ دیواری نیز مانند پارچه ها و پرده های طرح داماس ، یکی از بهترین پتانسیل های دکوراتیو برای نمایش طرح داماس است. طرح داماس از زمان های قدیم و همچنان تا به امروز در دنیای مدرن طرحی لوکس و متجملانه به نظر می آید. کاغذ دیواری طرح داماس به خوبی در سبک دکوراسیون کلاسیک هماهنگ می شود. هرچند که با توجه به ترکیب رنگی طرح کاغذ دیواری داماس ممکن است برای دکوراسوین سبک مدرن نیز به خوبی ست شود.

کاغذ دیواری راه راه 

کاغذ دیواری

کاغذدیواری راه راه می تواند با انواع مدل کاغذ دیواری هماهنگ شود. یعنی یک تک دیوار را کاغذ دیواری مدل دار می توانید انتخاب کنید و دیوار های اطراف اتاق پذیرایی راه راه باشند.

 

کاغذ دیواری گلدار

کاغذ دیواری های گلدار بعد از کاغذ دیواری داماس یکی از کاغذ دیواری های پرفروش در بازار کاغذ دیواری هستند. کاغذ دیواری های گلدار غالبا برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب و نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند. کاغذ دیواری گلدار باعث صمیمیت فضا می شوند و به همین دلیل هم در فضاهای خصوصی بیشتر محبوبیت دارد.

 

کاغذ دیواری طرح چوب

یک اتاق پذیرایی گرم و دعوت پذیر را با کاغذ دیواری طرح چوب در اختیار خواهید داشت. طرح های جوبی همیشه فضایی گرما بخش در اختیار شما قرار می دهند. کاغذ دیواری های طرح چوب جز دسته کاغذ دیواری های گروه طبیعت محسوب می شوند. کاغذ دیواری طرح چوب بیشتر برای دکوراسیون ویلاها کاربرد دارد.

 

کاغذ دیواری طرح سنگ

کاغذ دیواری طرح سنگ یک کاغذ دیواری مناسب برای فضاها اداری و اسپرت تر است. معمولا این کاغذ دیواری ها را کسانی اتخاب می کنند که تمایل دارند با هزینه کم دور فضای اتاق خود را تغییر دهند. تصور کنید که با چه هزینه کم و زمان کمتری می توانید طرح از سنگ های طبیعی را به دکوراسیون اتاق خود اضافه کنید.

کاغذ دیواری طرح هندسی

کاغذ دیواری های طرح هندسی یکی دیگر از کاغذ دیواری های پرطرفدار است. چرا که این کاغذ دیواری ها فضای شما را پویا و اسپرت می کنند. این کاغذ دیواری ها را بیشتر نوجوانان و یا برای فضاهای اداری و فروشگاهی حتی نیز به کار برده می شود.

یکی از ویژگی های کاغذ دیواری هندسی این است که هیچ گاه شما را دلزده نمی کنند و همیشه به نظر می آید که مد هستند.

 

طرح کاغذ دیواری اسلیمی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک

کاغذ دیواری طرح اسلیمی یکی از طرح های مناسب برای یک پذیرایی کوچک می باشد. طرح های اسلیمی دارای ظرافت می باشند و طرح های آن به صورت مشخص تکرار نمی شوند. و همین ویژگی میتواند فضای سالن شما را بزرگتر نشان دهد. کاغذ دیواری های اسیلمی به دلیل نقوش پرپیچ و خم آن در دکوراسیون سنتی ایران بسیار پرطرفدار است. این کاغذ دیواری ها نیز برای دکوراسیون یک فضای شیک ماسب هستند. همجینین نسبت به کاغذ دیواری های داماس کمتر لوکس و اشرافی به نظر می رسند و همین دلیل باعث ایجاد صمیمی و گرما به فضای شما می شود.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |پویانو