کاربرد شیشه در جداسازی فضای داخلی

کاربرد شیشه در جداسازی فضای داخلی

کاربرد شیشه در جداسازی فضای داخلی

شفاف، نیمه شفاف و یا مات؛ شیشه از جمله متریال و عناصری است که هزاران سال است به شکل های مختلف در اطراف ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یکی از مهم ترین ویژگی ‌های شیشه این است که بدون آن که متوجه وجود آن شوید، می توان از آن در جداسازی فضای داخلی استفاده کرد.

آیا شما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که به جای دیوار های زمخت و بسته، از شیشه برای جدا کردن فضا های مختلف خانه از یکدیگر استفاده کنید؟ شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما امکان پذیر است. برای این که با شیشه به عنوان یک تقسیم کننده فضا بیشتر آشنا شوید، با پویانو همراه باشید:

کاربرد شیشه در جداسازی فضای داخلی

امروزه در بسیاری از خانه های مدرن، مرز ها و تقسیم کننده های زمخت و خشنی مانند دیوار ها، جای خود را به تقسیم کننده های شفاف و نا پیدایی مانند شیشه سپرده ‌اند. شیشه یک مصالح و عنصری کاربردی و در عین حال دکوراتیو است که مکان های کوچک، تاریک و بدون استفاده را به مکان های کاربردی، روشن و جدا از یکدیگر تبدیل کرده و ظاهری فرح بخش و دلباز تر به آن ها می بخشد.

تقسیم کننده های شیشه ای از جمله عناصری هستند که می‌ توانند هم با خانه های قدیمی و هم با محیط های مدرن زندگی سازگار شوند. با افزایش محبوبیت بیشتر سبک صنعتی در سال ‌های اخیر، تقسیم کننده های شیشه ای مجددا مورد استفاده قرار گرفته و با ظاهر مدرن و امروزی خود بسیار مطرح شده اند. اما به این موضوع توجه داشته باشید که اگر تصمیم دارید از شیشه به عنوان  عنصری جدا کننده در خانه خود استفاده کنید، خود شما و یا معماری که از او کمک می گیرید حتما باید در این زمینه تخصص کافی داشته باشید.

تقسیم کننده های شیشه ای

بسیاری از ما در خانه های شهری خود از وجود آشپزخانه های کوچک ناراحت هستیم. در بسیاری مواقع نیز اگر آشپزخانه طراحی باز نداشته باشد، تخریب دیوار و یکی کردن آشپزخانه و اتاق نشیمن کار بسیار دشواری به نظر رسیده و معمولا افراد اقدام به چنین کاری نمی کنند. زیرا برخی از افراد از این که بوی غذا وارد اتاق نشیمن شود و یا این که مجبور باشند همیشه آشپزخانه خود را مرتب نگه دارند نگران هستند.

به همین دلیل در چنین نقطه‌ای استفاده از تقسیم کننده شیشه ای می تواند بسیار کارآمد باشد، زیرا علاوه بر این که دیوار را از بین برده و فضایی دلباز تر و روشن ‌تر در آشپزخانه ایجاد می کند، به همان میزان یک مرز میان آشپزخانه و فضای بیرونی ایجاد کرده و مانع از ورود بوی غذا به اتاق نشیمن می شود. حتی برای این منظور می ‌توانید تنها نیمی از دیوار را تخریب کرده و از شیشه مانند یک پنجره بر روی دیوار استفاده کنید.

استفاده از تقسیم کننده شیشه ای می تواند بسیار کارآمد باشد

تخریب دیوار ها و استفاده از تقسیم کننده های شیشه ای متحرک و تاشو نیز می‌تواند تا حدودی فضای خصوصی شما را حفظ کند این روش به شما این امکان را می دهد تا هر زمان که خواستید دو بخش متفاوت خانه را به یکدیگر متصل کرده و در زمان ‌های دیگر با بستن تقسیم کننده شیشه ای از ورود صدا جلوگیری کرده و فضای راحت و آرامی را برای خود ایجاد کنید.

این روش برای استفاده در مکان های بلند و تنگی مانند راهرو ها نیز بسیار مناسب است، زیرا فضایی دلباز تر، روشن تر و کارآمد تر در آن ایجاد می کند. حتی می توانید از شیشه های مات برای این منظور استفاده کنید. این شیشه ها علاوه بر این که باعث عبور نور شده و فضای روشن تری ایجاد می کنند، اما اجازه دیده شدن پشت شیشه ها را نمی‌ دهند.

این روش برای استفاده در مکان های بلند و تنگی مانند راهرو ها نیز بسیار مناسب است

اگر تازه صاحب فرزند شده و یا می خواهید که اقدام به بچه دار شدن کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که مدت های طولانی باید اتاق مشترکی را با فرزند خود استفاده کنید. به همین دلیل اگر به دنبال ایجاد فضایی خصوصی تر و آرام تر برای خود هستید، اما در عین حال می خواهید که بتوانید در هر لحظه فرزند خود را مشاهده کنید،

این تقسیم کننده های شیشه ای می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. حتی زمانی که فرزند شما بزرگ شده و اتاق مستقلی داشته باشد نیز پشت این شیشه می تواند به فضای سرگرمی و یا اتاق کار زیبایی برای شما تبدیل شود.

 

 پشت این شیشه می تواند به فضای سرگرمی و یا اتاق کار زیبایی برای شما تبدیل شود.

در مکان هایی که دارای سبک سافت بوده و نقشه ای باز دارند که در آن تمام مکان ها در واقع در یک فضای باز طراحی می شوند، می توانید با استفاده از تقسیم کننده های شیشه ای هم مکان را به نقاط مختلف تقسیم کرده و هم یکپارچگی آن را حفظ کنید. در این نوع تقسیم بندی می توانید فقط برای درب ها فضای خالی میان شیشه ها باقی بگذارید و سایر فضا ها را با استفاده از شیشه به طور کامل تقسیم کنید.

فضا ها را با استفاده از شیشه به طور کامل تقسیم کنید.

درب اتاق ها نیز از جمله مواردی هستند که بسیار محدود کنده بوده و باعث می‌شوند که با بسته شدن آن ها فضای پشت درب تاریک شود. اما با برداشتن درب های چوبی و با استفاده از درب های شیشه ای نیز می توانید هم فضا ها را از یکدیگر جدا کرده و هم به مکانی روشن تر و کاربردی تر دست پیدا کنید. برای این منظور استفاده از درب های شیشه ای کشویی بسیار مناسب تر خواهد بود، زیرا امنیت بیشتری داشته و خطری را متوجه افراد خانواده نمی کنند.

درب اتاق ها نیز از جمله مواردی هستند که بسیار محدود کنده بوده

استفاده از تقسیم کننده های شیشه ای می تواند سبکی مدرن، معاصر، صنعتی و جذاب به خانه ببخشد. برای این منظور هم می توانید از شیشه های شفاف استفاده کنید که به صورت نامرئی فضا را از یکدیگر جدا می کنند و هم از شیشه های مات استفاده کنید که علاوه بر این که حریم خصوصی شما را در هر مکانی حفظ می‌کنند، مانع از عبور نور نشده و فضا را دلباز تر و مدرن تر جلوه می دهند.

حتی در بسیاری از موارد شیشه هزینه بسیار کمتری از مصالح دیگر به همراه خواهد داشت و روشی اقتصادی و مدرن و قابل توجه برای تقسیم کردن فضاهای مختلف خانه و جدا کردن اتاق ها از یکدیگر به شمار می رود.

شیشه هزینه بسیار کمتری از مصالح دیگر به همراه خواهد داشت

حتی با استفاده از چهارچوب بندی های متنوع و یا با استفاده از طرح بر روی شیشه ها نیز می توانید سبک های متفاوتی به این تقسیم کننده های شیشه ای ببخشید. استفاده از چهارچوب های چوبی و کنده کاری شده سبکی کلاسیک تر و سنتی تر به این تقسیم کننده ها بخشیده و چهارچوب های فلزی و ساده آن ها را به عناصری مدرن تبدیل می کند. پس می توانید تقسیم کننده های چوبی را با هر سبک طراحی داخلی هماهنگ کنید.

چهارچوب های فلزی و ساده

ایجاد حریم

شیشه مات

تعریف فضا با پارتیشن بندی شیشه ای