تولید اجسام صلب به عنوان صندلی با استفاده از جریان برق و مواد پس ماند

تولید اجسام صلب به عنوان صندلی با استفاده از جریان برق و مواد پس ماند

تولید اجسام صلب به عنوان صندلی با استفاده از جریان برق و مواد پس ماند

دو طراح از دانش آموختگان دانشگاه سلطنتی هنر صندلی هایی را از طریق عبور جریان الکتریسیته از سیم هایی که داخل پوششی از پلاستیک پس ماند جا سازی شده بودند تولید کردند.

Chio وHendry-استودیو Ilio بر روی توسعه ی پروژه ی سیم های داغ که در یک فرآیند ساده برای تولید اجسام صلب به کار میرفت کار کردند

شروع کار با ساختن یک شکل در ابعاد و تناسبات یک ظرف مکعب از جنس کروم ، آلیاژ های نیکل و سایر فلزات بود. آن ها یک سیم را داخل جعبه ای قرار دادند و سپس آن را با پودر پلاستیک پس ماند و مخلوطی از شن و ماسه و سلیس خالص پر کردند.

یک باتری که به انتهای سیم متصل است یک جریان الکتریکی بین 10 تا 20 ولت را به فلز مقاوم میفرستد که حرارت آن را تا 500 درجه سانتی گراد بالا میبرد. این گرما باعث میشود پلاستیک و پودر نزدیک سیم ها گداخته و ذوب شود و به یک ماده ی جامد تبدیل شود. به این ترتیب یک طرح اولیه با سیم تبدیل به یک ساختار قوی میشود.

زمانی که شما به این روش شی را تولید میکنید نیمی از حجم مواد به زباله تبدیل میشود و در واقع تکنیک عملی برای بازیافت این مواد وجود ندارد.

برای نشان دادن این روش طراحان 12 شکل مختلف را به عنوان صندلی ساختند. نمونه های دیگری که آن ها طی آزمایش شکل دادند شامل یک استوانه است که میتواند به عنوان گلدان یا ظرفی برای نگه داری اشیا کوچک باشد.

بیشتر نمونه ها در زمانی بین 20 تا 30 دقیقه تولید شدند. طراحان معتقدند این روش راهی خوب برای استفاده ی مجدد از مواد زائد و زباله هاست که رایگان و در دسترس هستند.