توصیه های الهام بخش برای آشپزخانه های کوچک

توصیه های الهام بخش برای آشپزخانه های کوچک

توصیه های الهام بخش برای آشپزخانه های کوچک

در معماری داخلی ، آشپزخانه از جمله نقاطی است که بیشتر از هر مکان دیگری طراحان را مشغول به خود می کند. دلیل این موضوع این است که طراحی آشپزخانه های کوچک به بیش از یک مهارت نیاز دارد. به خصوص اگر معماری آشپزخانه دارای ویژگی های نامناسبی باشد، طراحی آن به برنامه ریزی بیشتر و با دقت تری نیاز خواهد داشت. طراحان برای این که بتوانند آشپزخانه را بر اساس نیاز های مشتری و ویژگی های آشپزخانه طراحی کنند باید زمان بیشتری را برای آن صرف کرده و انرژی بیشتری را به کار ببرند. در نتیجه این تلاش ها است که نا مناسب ترین مکان ها نیز می توانند به آشپزخانه ای رویایی و کاربردی تبدیل شوند.

توصیه های الهام بخش برای آشپزخانه های کوچک

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند طراحی آشپزخانه را دچار مشکل کند، کوچک بودن فضا و عدم وجود فضای کافی است. این که بتوان برای داشتن آشپزخانه ای زیبا و کاربردی در فضایی کوچک، تمام تجهیزات را به شکلی ارگونومیک به کار برد، کار بسیار دشواری به شمار می رود. به همین دلیل است که در آشپزخانه های کوچک عناصری مانند رنگ، روشنایی و چیدمان از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار می شوند

. اگر شما نیز دارای آشپزخانه ای کوچک هستید و طراحی آن برای شما دشوار است، توصیه های الهام بخشی که برای آشپزخانه های کوچک به شما ارائه می کنیم می توانند بسیار کارآمد باشند. برای این که یک آشپزخانه کوچک را به مکانی وسیع تر، دلباز تر و کاربردی تر تبدیل کنید، با پویانو همراه باشد.:

در آشپزخانه های کوچک عناصری مانند رنگ، روشنایی و چیدمان از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار می شوند

  • از نور طبیعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

یکی از تاثیر گذار ترین راه ها برای ایجاد فضایی فرح بخش در مکانی کوچک این است که ورود نور طبیعی به داخل مکان را به بیشترین حد ممکن برسانید. با بزرگ تر کردن پنجره ها و یا با استفاده از شیشه بر روی درب بالکنی که به آشپزخانه باز می شود می توانید فضای دلباز تری در این مکان ایجاد کنید. حتی در صورت امکان، با برداشتن دیوار ها و استفاده از آجر های شیشه ای می توانید ورود نور به آشپزخانه را افزایش دهید.

از نور طبیعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

  • معایب معماری را به یک امتیاز تبدیل کنید!

ممکن است که همیشه معماری آشپزخانه به شکل کاربردی نباشد، در چنین شرایطی می توانید از طراحی ها و ایده هایی استفاده کنید که فضای نامناسب آشپزخانه را به مکانی کاربردی تر تبدیل می کند. برای مثال می توانید یک نقطه پرت و غیر کاربردی آشپزخانه را به عنوان مکانی برای نشستن و غذا خوردن طراحی کنید.

معایب معماری را به یک امتیاز تبدیل کنید!

  • طراحی کانتر بر اساس شکل آشپزخانه

کانتر و صفحه کابینت در میان تمام تجهیزات آشپزخانه از اهمیت بیشتری برخوردار بود و شکل و ابعاد آن در راحتی و کاربردی بودن مکان بسیار تاثیر گذار است. هر چه کانتر آشپزخانه بزرگ تر باشد، به همان اندازه آشپزخانه مکان کاربردی تری خواهد بود. به همین دلیل، بر اساس فرم آشپزخانه، استفاده از صفحه کابینتی که تمام دیوار های آشپزخانه را بپوشاند بسیار کارآمد خواهد بود.

طراحی کانتر بر اساس شکل آشپزخانه

  • فضای ذخیره سازی کاربردی

قانون طلایی در طراحی آشپزخانه ایجاد فضای ذخیره سازی کاربردی و متعدد در این مکان است. به خصوص استفاده از فضای عمودی آشپزخانه به عنوان فضایی برای ذخیره سازی اشیاء، یک امتیاز بزرگ به شمار می رود. هر چه فضای ذخیره سازی در آشپزخانه بیشتر باشد، به همان اندازه به فضای کاربردی تری دست پیدا خواهید کرد.

فضای ذخیره سازی کاربردی

  • فضا های عمودی را با استفاده از قفسه ها و کابینت های معلق به کار ببرید.

یکی دیگر از راه های کاربردی برای استفاده از فضای عمودی به عنوان مکانی برای ذخیره سازی اشیاء، نصب شلف ها و قفسه های معلق است. به خصوص استفاده از این طرح بین فضای آشپزخانه با فضای بیرونی می تواند جلوه بسیار متفاوتی به آشپزخانه ببخشد.

فضا های عمودی را با استفاده از قفسه ها و کابینت های معلق به کار ببرید.

اگر می خواهید یک آشپزخانه کوچک را کمی بزرگ تر و دلباز تر جلوه دهید، ابتدا باید سیستم روشنایی که در این مکان به کار می برید را متناسب با فضا طراحی کنید. برای این منظور در کنار سیستم اصلی روشنایی آشپزخانه، از هالوژن های سقفی، چراغ های زیر کابینتی، چراغ های دیواری و حتی آباژوهای ایستاده استفاده کنید.

استفاده از سیستم روشنایی مناسب

  • طراحی U شکل آشپزخانه

کانتر های U شکلی که دیوار های اصلی آشپزخانه را در بر می گیرند، برای ایجاد فضای کاربردی بیشتر در آشپزخانه های کوچک بسیار ایده آل به شمار می روند. وجود فضای کاربردی بیشتر در آشپزخانه، هم ظاهر این مکان را تغییر داده و هم راحتی آن را افزایش خواهد داد.

طراحی U شکل آشپزخانه

  • انتخاب سبک مناسب برای طراحی آشپزخانه

سبک های دکوراسیونی که در آن ها نور طبیعی، رنگ های روشن، گیاهان و تزئینات کوچک به کار برده می شوند، برای ایجاد فضایی فرح بخش در آشپزخانه های کوچک انتخاب مناسبی به شمار می روند. سبک مدیترانه ای نمونه خوبی برای این منظور به شمار می رود.

انتخاب سبک مناسب برای طراحی آشپزخانه

  • از سطوح براق استفاده کنید

سطوحی که دارای ظاهری درخشان و صاف هستند، هم ظاهری مینیمال ایجاد کرده و هم روشنایی موجود در مکان را افزایش می دهند، به همین دلیل انتخابی مناسب برای آشپزخانه های کوچک به شمار می روند. سطوح براق باعث می شوند تا نور مرکزی موجود در آشپزخانه بازتاب بیشتری یافته و افزایش یابد. این سطوح یکی از مهم ترین ویژگی های سبک مدرن به شمار می روند.

از سطوح براق استفاده کنید

  • با رنگ ها و مصالح طبیعی به محیط گرما ببخشید

علاوه بر ایجاد فضایی دلباز، یکی دیگر از ویژگی های مهم در طراحی آشپزخانه ایجاد فضایی گرم و صمیمی است. برای ایجاد فضایی فرح بخش در آشپزخانه ای کوچک می توانید رنگ های طبیعی ای مانند سبز را با رنگ سفید ترکیب کنید. هم چنین عناصر طبیعی مانند چوب و مرمر نیز در ایجاد فضایی گرم تاثیر گذار خواهند بود.

با رنگ ها و مصالح طبیعی به محیط گرما ببخشید

  • از رنگ های قابل توجه استفاده کنید

ایجاد کنتراست با استفاده از رنگ های زنده و قابل توجه یکی از ویژگی های طراحی های مدرن به شمار می رود. برای ایجاد فضایی دلباز تر در آشپزخانه نیز می توانید از این روش بهره ببرید. زمانی که رنگ های قدرتمندی مانند زرد و قرمز با رنگ هایی مانند سفید و طوسی ترکیب شوند، جلوه ای زیبا تر و دلباز تر به آشپزخانه خواهند بخشید.

از رنگ های قابل توجه استفاده کنید

در طراحی آشپزخانه های کوچک، انتخاب سبک مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب سبک مینیمال که اشیاء کمتری در آن به کار رفته و ظاهر ساده تری دارد، برای آشپزخانه های کوچک انتخاب مناسبی به شمار می رود.

طراحی مینیمال

  • ایجاد کنتراست

ایجاد کنتراست یکی از روش هایی است که می تواند جلوه ای دلباز تر به مکان های کوچک ببخشد. به خصوص کنتراست های تیره و روشنی که در سبک های مدرن به کار برده می شوند. با ایجاد کنتراست می توانید فضای زیبا تر و دلباز تری را به آشپزخانه کوچک خود ببخشید.

ایجاد کنتراست

یکی دیگر از راه های ایجاد فضایی فرح بخش در آشپزخانه استفاده از گیاهان است. می توانید بر اساس سبک طراحی این مکان گیاه مناسب را انتخاب کرده و هوای موجود در آشپزخانه را به طور کامل تغییر دهید.

استفاده از گیاهان زنده

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو