تور دکور خانگی: خلاقیت هنری در 40 متر مربع

تور دکور خانگی: خلاقیت هنری در 40 متر مربع

تور دکور خانگی: خلاقیت هنری در 40 متر مربع : خانم رابعه کوکاتورک ، دانشجوی ارشد دانشکده معماری دانشگاه مرسین ، خانه ای پر از کارهای جالب و هنری برای صاحب این خانه طراحی و اجرا کرد. او بسیاری از مبلمان را به سیقه خودو مناسب کاربرد خانه ی کوچک 40 متری طراحی و انتخاب کرد. هنگامی که صاحب خانه می خواست این خانه را با دیگر خوانندگان پویانو به اشتراک بگذارد ، برای ما ایمیل فرستاد .

نقاشی هایی که کنتراست چشمگیری بر روی رنگ سیاه ایجاد می کنند برجسته ترین جزئیات منطقه اصلی زندگی هستند …

هنگام برنامه ریزی برای خانه ، هدف اصلی آن ایجاد کیفیت فضای زندگی در یک منطقه کوچک بود.

با استفاده از عناصر قومی و مدرن ، طرح دار و ساده ، سیاه و سفید ، او سعی کرد با این تضادها مرکز توجهی مکان را به طرز چشمگیری افزایش دهد. برای اینکه فرش ها و نقاشی ها برجسته باشند ، او در رنگ های اصلی ، رنگ های سیاه ، سفید و خاکستری را ترجیح داده است.

یک سالن چند عملکردی

اتاق نشیمن کوچک ، که فضای اصلی زندگی است ، در واقع درهم آمیختگی بسیاری از عملکردها است. این فضا شامل یک منطقه کار ، یک گوشه مطالعه ، یک آشپزخانه و یک صفحه نمایش است. صاحبخانه ای که ابتدا فضا را با توجه به کارکردهایش تقسیم کرد و آن وظایف را درون یکدیگر مرتب کرد. گوشه خواندن هم بخشی از فضا است و هم گوشه ای به خودی خود در گوشه تلویزیون و محل نشستن است.

این مکان در تلاشی برای ترکیب عناصر گرم ، دوست داشتنی و قومی مدرن طراحی شده است ، این مکان فضای مهیجی دارد. زندگی مستقل از مناطق دیگر در مقابل دیوار سیاه به تصویر کشیده شده است. یک زندگی راحت و عملی با بافت های زیبا و طبیعی ترکیب شده است.

بافت های طبیعی ، عناصر اصلی دست ساز ، پارچه سفید ، عناصر عتیقه به ویژه برای تقویت کامل روح طبیعی خانه ترجیح داده می شوند.

بسیاری از وسایل کاربردی خانه امضای طراح پروژه را دارند. به عنوان مثال ، صفحه ساخته شده از چوب سنبله و آهن ، که یک ماده محلی متعلق به مرسین است ، مورد علاقه ما نیز است. زیرا یک طرف این پارتیشن میانی نیز کتابخانه است. صفحه نمایش آشپزخانه را با گوشه ای دنج برای مطالعه کتاب تقسیم می کند.

اشیایی که با لذت در سرتاسر سالن نشیمن جمع شده اند توجه را به خود جلب می کنند خاطرات خانوادگی و جعبه های ساخته شده توسط برادرش در قفسه های چوبی جامد زیر تلویزیون وجود دارد. از آنجا که آنها یک خانواده از کاپادوکیا هستند ، ما اغلب با شراب و کوزه های سفالی این منطقه روبرو می شویم. مکعب های بزرگ به معنای واقعی کلمه میراث خانوادگی هستند. این مکعب ها که تقریباً به 5 نسل قبل باز می گردند ، در آن زمان در کاپادوکیا تولید شده اند.

یک طرح سلسله مراتبی در خانه وجود دارد. اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند ، منطقه کوچک نمایشگر روی دیوار است. جداول یک نقطه کانونی مشخص ایجاد می کنند. دومین منطقه قابل توجه منطقه ای است که مبل در آن قرار دارد. این گوشه تقریباً باعث می شود به محض ورود به فضا بخواهید روی مبل دراز بکشید. گوشه  دنج مطالعه نیز اغواگرانه بودن او را به وضوح نشان می دهد.

کل خانه 38 متر مربع است. این واقعیت که صاحب خانه ، که چنین فضای کوچکی را با چنین جزئیات مفید و همزمان جذاب و متفکرانه طراحی می کند ، بدون شک یک معمار است ، این موضوع خود از مهمترین جزئیات در شخصیت دادن به مکان است …

در ذهن اغلب ما فضا های کوچک همواره دارای رنگ های سفید و روشن و در حال فرار از تیرگی ها میباشد که در حقیقت اصولا اینگونه بتر است اما در مطلب آورده شده طراح به گونه ماهرانه ای از رنگ سیاه برای دیوار های فضای کوچک 40 متری ای استفاده کرده است ، از مهارت و ترفند های او الهام بگیرید و خانه های خود را با توجه به سلیقه خودتان دکوراسیون کنید ….

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو