تنوع طرح و شکل کاغذ دیواری

تنوع طرح و شکل کاغذ دیواری بسیار زیاد است . اما بعضی طرح ها به نسبت بقیه کاربرد و طرفدارهای بیشتری دارد .برای انتخاب راحت تر می توانید روی این گزینه ها فکر کنید .

1-داماسک
این نوع کاغذ دیواری که اصطلاحا << داماس>> هم نامیده می شود به طرحی از کاغذ دیواری گفته می شود که در آن طرح هایی گل مانند تکرار می شود . طرح داماسک متداول ترین و قدیمی ترین طرح کاغذ دیواری است . این مدل ، طرح کلاسیک محسوب می شود و بیشتر برای سالن های پذیرایی مناسب است .

2-گل دار
در این طرح ها نقش های طبیعی یا فانتزی گل استفاده شده است .

3-هندسی
در این طرح ، خطوط و نقش های هندسی به جای گل که در طرح های کلاسیک رایج است ، استفاده می شود . این طرح ها به اسم مدر یا اسپرت هم معروف است .

4-گرافیکی
در این طرح ها بیشتر از تصویرهای گرافیکی و تایبوگرافی استفاده شده است

5-موتیف
این طرح کاغذ دیواری زمینه خلوتی دارد و نقش تزیینی کوچک در آن تکرار شده است .

6-ساده
این طرح ساده ، تک رنگ بوده و با یک بافت ریز یا سطح ، پتینه شده است . این کاغذ هم به تنهایی و هم به طور ترکیبی با سایر طرح ها استفاده می شود .

7-راه راه
در این طرح ، الگوهایی از خطوط نسبتا پهن و موازی افقی یا عمودی استفاده شده است . این طرح با ایجاد خطای دید قابلیت این را دارد که محیط را بزرگتر یا مرتفع تر نشان دهد . بنابراین در راهروهایی با عرض کم و فضاهایی با سقف کوتاه می توان از این کاغذ دیواری استفاده کرد .

8-کودکانه
در این نوع کاغذ دیواری طرح های عروسکی ، شخصیت های کارتونی ، ماشین ، حیوان و تصویرهای مورد علاقه کودکان به کار رفته که برای اتاق خواب کودک مناسب است .

364332-Swurly_Wurly_nonwoven_wall_covering_by_Graham_Brown
شکل کاغذ دیواری