زمان تغییر در دکوراسیون فرا رسیده

زمان تغییر در دکوراسیون فرا رسیده

شروع فصل جدید، زمان مناسبی برای تعمیرات، تغییرات و خانه تکانی به شمار می رود. با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا و آغاز بارندگی ها، لازم است که ایزوگام پشت بام ها، سیستم های گرمایشی و هرچه که به این موارد مرتبط است بررسی و در صورت نیاز تعمیر شوند. برخی تغییرات مانند رنگ کردن دیوار ها و تعویض مبلمان نیز می تواند آن چه را که برای شروع فصل جدید به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد. اما قبل از شروع تغییرات، برخی توصیه ها و ترفند هایی وجود دارند که آشنایی با آن ها می تواند بسیار مفید واقع شود. پس برای ایجاد تغییر در دکوراسیون محیط زندگی خود با پویانو همراه باشید:

ایجاد تغییر در دکوراسیون محیط زندگی

مهم ترین بخش های خانه که ایجاد تغییر در آن ها بیشترین تاثیر را در دکوراسیون داخلی خواهد داشت، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری است و مهم ترین عناصر در طراحی این نقاط، مبلمانی هستند که در آن ها به کار برده می شوند. پس لازم است که در مورد این عناصر به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • هیچ وقت از کاناپه ای که خریداری کرده اید پشیمان نشوید:

  1. انتخاب روکش مبلمان

پارچه های کبریتی و ضخیم، لکه و آلودگی را بسیار کمتر نشان می دهند. هم چنین رنگ های تیره نیز باعث می شوند تا پوسیدگی ها و ضدگی ها کمتر دیده شوند. پارچه های نیمه مات و براق نیز در مکان درخشش ایجاد کرده و به دکوراسیون ظرافت بیشتری می بخشند. با توجه به این موارد، اگر روکش مناسب با شرایط زندگی خود را برای مبل ها انتخاب کنید، هیچ گاه از این انتخاب پشیمان نشده و به دکوراسیونی زیبا دست پیدا خواهید کرد.

انتخاب روکش مبلمان

  1. پایه های مبل در معرض دید

فراموش نکنید که مبل هایی که پایه هایی مشخص و در معرض دید دارند، از نظر طراحی بسیار صاحب سبک به شمار می روند. اگر به سبک های کلاسیک تر علاقه مند هستید، مبل هایی را انتخاب کنید که دارای پایه های حکاکی شده باشند، زیرا پایه هایی که دارای خطوط صاف بوده و حکاکی ای بر روی آن ها وجود ندارد، با سبک های مدرن هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

پایه های مبل در معرض دید

  1. مبل های باریک و یا پهن

مبل هایی که دارای نشمنگاهی باریک و محکم هستند، با گذشت زمان شل نشده و ظاهر و زیبایی خود را به راحتی از دست نمی دهند. همین موضوع باعث می شود تا مبل های شما در گذر زمان ظاهری کهنه پیدا نکرده و همیشه ظرافت اولیه خود را حفظ کنند.

مبل های باریک و یا پهن

  1. کاناپه 3 نفره

مبل های سه نفره معمولا بزرگ تر از آن چه که هستند به نظر می رسند. این مبل ها به خصوص مدل های نیمکت مانند آن ها، فضایی بسیار دوست داشتنی را به  محیط زندگی شما اضافه خواهند کرد.

کاناپه 3 نفره

  • درست استفاده کنید تا پول خود را هدر ندهید!

شاید مبل مناسب را خریداری کرده باشید، اما این را در نظر داشته باشید که این موضوع کافی نخواهد بود، بلکه نحوه استفاده شما از این مبلمان نیز بسیار حائز اهمیت است:

  1. فراموش نکنید که درازای میزی که در جلوی کاناپه قرار می گیرد، باید دو سوم بلندی مبل باشد. اگر میز از این اندازه بلند تر باشد، جلوی مبل را بسته و دید آن را محدود خواهد کرد.

ابعاد دیواری که کاناپه را در مقابل آن قرار خواهید داد را نیز از جمله موادر مهمی است

  1. ابعاد دیواری که کاناپه را در مقابل آن قرار خواهید داد را نیز از جمله موادر مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اگر دیوار بیش اندازه بزرگ باشد، کاناپه در مقابل آن گم خواهد شد و اگر دیوار کوچک باشد، مبل شما در مقابل آن نا مناسب به نظر خواهد رسید. به همین دلیل بسیار مهم است که ابعاد مبلی که می خواهید خریداری کنید را بر اساس ابعاد دیواری که در مقابل آن قرار خواهد گرفت در نظر بگیرید.

ابعاد دیواری که کاناپه را در مقابل آن قرار خواهید داد را نیز از جمله موادر مهمی است

هم چنین مراقب باشید که دیوار را خالی نگذارید؛ استفاده از رنگ متفاوت برای دیوار و یا نصب تابلو های زیبا و متعدد بر روی دیوار و یا حتی استفاده از چراغ های دیواری می تواند دکوراسیون این مکان را کامل کند.

استفاده از رنگ متفاوت برای دیوار و یا نصب تابلو های زیبا و متعدد بر روی دیوار و یا حتی استفاده از چراغ های دیواری می تواند دکوراسیون این مکان را کامل کند.

  1. اگر مبلی با روکش ساده خریداری کردید، حتما چند عدد کوسن تزئینی با روکش های طرح دار را بر روی آن قرار دهید. اما مراقب باشید که طرح هایی که انتخاب می کنید مینیمال بوده و طرح های متفاوتی مانند هندسی و یا گلدار را در کنار هم به کار ببرید تا به مکانی منحصر به فرد دست پیدا کنید.

حتما چند عدد کوسن تزئینی با روکش های طرح دار را بر روی آن قرار دهید

با نزدیک شدن به فصل سرما تا جای ممکن برای پارچه های پشمی و رنگ های تیره جا باز کنید. فراموش نکنید که کوسن ها بهترین اکسسوار برای ایجاد چنین تغییراتی به شمار می روند.

با نزدیک شدن به فصل سرما تا جای ممکن برای پارچه های پشمی و رنگ های تیره جا باز کنید.

  • راز های انتخاب مناسب برای اتاق غذاخوری

یک چیدمان و برنامه ریزی مناسب در اتاق غذاخوری، هم محیطی کاربردی را در اختیار شما قرار داده و هم سرو غذا در آن را راحت تر خواهد کرد:

  1. فاصله بین لوستری که بالای میز غذاخوری قرار می گیرد با خود میز، از آن چه که تصور می کنید باید کمتر باشد. فاصله لوستر تا سطح میز نهایتا باید 81 تا 97 سانتی متر باشد. هم چنین اگر چراغی که بالای میز غذاخوری به کار می برید فضایی کمتر از یک چهارم میز را روشن می کند، لازم است که تعداد این چراغ ها را افزایش داده و حداقل از دو عدد لوستر استفاده کنید.

تزئین میز غذاخوری یکی از موارد مهم در طراحی این مکان به شمار می رود.

  1. تزئین میز غذاخوری یکی از موارد مهم در طراحی این مکان به شمار می رود. اما مراقب باشید ارتفاع تزئیناتی که در وسط میز قرار می دهید، از ساق دست شما بلند تر نباشند! برای اندازه گیری درست، آرنج خود را روی میز قرار داده و ارتفاع لوازم تزئینی مورد نظر خود را با ارتفاع ساق دست خود مقایسه کنید. برای این که مهمان ها زمانی که دور میز می نشینند بتوانند یکدیگر را مشاهده کنند، این تزئینات نباید ارتفاع بلند تری از دست شما داشته باشند. اگر تزئینات بلند تری را برای میز خود در نظر گرفته اید، به جای وسط میز، آن ها را گوشه میز قرار دهید.

به ابعاد فرشی که زیر میز غذاخوری قرار می دهید نیز باید توجه داشته باشید.

  1. به ابعاد فرشی که زیر میز غذاخوری قرار می دهید نیز باید توجه داشته باشید. برای این که بتوانید ابعاد مناسب را برای فرش انتخاب کنید، این را در نظر داشته باشید که پایه های عقبی صندلی ها با لبه فرش باید حداقل 15 تا 20 سانتی متر فاصله داشته باشند. برای مثال در زیر یک میز 6 نفره مستطیلی شکل، یک فرش با ابعاد 200 در 250 سانتی متر مناسب خواهد بود.

به ابعاد فرشی که زیر میز غذاخوری قرار می دهید نیز باید توجه داشته باشید.

  1. اکسسوار ها، روکش صندلی ها، سرویس غذاخوری، سیستم روشنایی و به طور خلاصه هر آن چه که در این مکان به کار برده می شود، باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. البته این را نیز در نظر داشته باشید که کنتراست های کوچک می توانند به مکان زیبایی و تحرک بیشتری بخشیده و فضای استقبال کننده ای را ایجاد کنند.

اکسسوار ها، روکش صندلی ها، سرویس غذاخوری، سیستم روشنایی و به طور خلاصه هر آن چه که در این مکان به کار برده می شود

  1. اگر در اتاق غذاخوری شما پنجره وجود دارد، در انتخاب پرده نیز باید مراقب باشید. برای مثال پرده های مدل روستایی، باید در کف زمین بین 3 تا 8 سانتی متر جمع شوند. در غیر این صورت ممکن است مانند یک تکه پارچه ساده به نظر برسند. این در واقع به این معنا است که باید بر اساس سبکی که برای پرده ها در نظر می گیرید، تمام جزئیات را بررسی کرده و بهترین انتخاب را انجام دهید. البته فراموش نکنید که مدل پرده نیز باید با سایر جزئیات موجود در اتاق غذاخوری هماهنگی داشته باشد.

اگر در اتاق غذاخوری شما پنجره وجود دارد، در انتخاب پرده نیز باید مراقب باشید

همان طور که متوجه شدید، ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی تنها به معنای تعویض و خرید لوازم و مبلمان جدید نیست، بلکه برای این که بتوانید بهترین انتخاب را انجام داده و فضایی زیبا و هم چنین کابردی در محیط زندگی خود ایجاد کنید، لازم است که جزئیات بسیاری را در نظر داشته باشید. توجه به این موارد در مورد تمام نقاط خانه و تمام لوازم و مبلمانی که مورد استفاده قرار می دهید بسیار کارآمد خواهد بود.

ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی تنها به معنای تعویض و خرید لوازم و مبلمان جدید نیست

دکوراسیون داخلی نشیمن

دکوراسیون داخلی نشیمن

دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو