جدیدترین روش های تزیین باغ و تالار عروسی + 40 عکس الهام بخش برای شما

جدیدترین روش های تزیین باغ و تالار عروسی + 40 عکس الهام بخش برای شما

جدیدترین روش های تزیین باغ و تالار عروسی + 40 عکس الهام بخش برای شما

چه کاری شیرین تر از فراهم نمودن تدارکات عروسی و تزیین باغ و تالار عروسی وجود دارد؟ همه افرادی که می خواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند، برای تشریفات مجلس عروسی خود به دنبال بهترین ها هستند. این دغدغه ای است که تقریبا همه عروس خانم ها و آقا دامادها را درگیر خود می کند. شما نیز احتمالا به عنوان زوج آینده قصد دارید انتخاب های صحیح و مناسبی برای اجرای مقدمات عروسیتان داشته باشید و این حق شماست. برای این که بتوانید یک جشن عروسی امروزی و شیک برگزار کنید، باید با ایده های محبوب و داغ آشنایی داشته باشید. ما در این مطلب، شما را برای برگزاری جشن عروسیتان به بهترین شکل راهنمایی خواهیم کرد. با ایده هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم و تصاویری که برای الهام گیری شما گلچین کرده ایم، خواهید توانست جشن عروسیتان را به شکل رویایی برگزار کنید. همراه ما باشید.

انتخاب کارت دعوت در تزیین باغ و تالار

انتخاب کارت دعوت در تزیین باغ و تالار

یکی از اولین کارهایی که باید برای برگزاری مراسم عروسی خود انجام دهید، انتخاب کارت دعوت است. شاید در گذشته، تنوع کارت های عروسی چندان زیاد نبود، اما این روزها می توان هزاران مدل کارت دعوت پیدا کرد که هر سلیقه ای را پاسخگو هستند. حتی کارت های دعوتی که بر اساس نظر شخصی شما طراحی می شوند نیز وجود دارند. کارت هایی که این روزها مد شده اند، ساده تر از مدل های قدیمی تر هستند. علت هم این است که این روزها طراحی های مینیمال پرطرفدارتر هستند.

تزیین گل و گیاه

تزیین گل و گیاه

گل آرایی در مراسم عروسی از اهمیت زیادی برخوردار است. زمانی که شما یک جشن عروسی را تصور می کنید، احتمالا گل ها اولین چیزهایی هستند که در تجسم خود می بینید. ایده های بسیار متنوعی برای آرایش گل ها در مراسم عروسی وجود دارد. یکی از این ایده ها، درآوردن گل ها به شکل حلقه و آویزان کردن آن ها از سقف است. شما می توانید هر فضایی را با این روش تزیین کنید. فضای ورودی باغ و تالار، محل ایستادن یا نشستن عروس و داماد، محل گرفتن عکس های یادگاری و فضای بالای میزها از جمله این قسمت ها هستند.

گلدان های متمایز

گلدان های متمایز

اگر دوست دارید تزیینات مراسم عروسیتان از دیگر جشن ها متمایز باشد و به قول معروف، استایل مخصوص خودش را به نمایش بگذارد، بهتر است به سراغ وسایلی بروید که کم تر کسی از آن ها برای تدارکات عروسی استفاده می کند. در حال حاضر، بسیاری از تزیینات عروسی بدون استفاده از گلدان های بزرگ و گران قیمت انجام می شوند. به جای این گلدان ها، انواع ساده تری مورد استفاده قرار می گیرند که از میان آن ها می توان به سطل های فلزی اشاره کرد. سطل های فلزی را می توان با تزیین روبان سفید به محل قرار گرفتن گل ها تبدیل کرد.

باغ های مینیاتوری

باغ های مینیاتوری

شاید شما هم با تراریوم ها آشنایی داشته باشید. تراریوم ها گلخانه های بسیار کوچکی هستند که به جای گلدان به کار می روند و این روزها خیلی محبوب شده اند. این محفظه های شیشه ای با عمل میعان، آب تبخیر شده از سطح گل و گیاه داخل خود را دوباره به گیاه برمی گردانند. زیبایی تراریوم ها به این است که شما می توانید فضای سبز کوچک یا همان گلخانه مینیاتوری داخل آن ها را به راحتی ببینید. تراریوم ها را می توان در انواع کروی، مکعبی و چندضلعی تهیه کرد و برای تزیین میزهای شام به کار برد.

کیک عروسی چند طبقه

کیک عروسی چند طبقه

شیرینی فروشی های امروزی به شما نوید داشتن زیباترین کیک عروسی را می دهند. آن ها حتی به شما اجازه می دهند به جای انتخاب کیک عروسیتان از میان مدل های ارائه شده، خودتان آن را طراحی کنید و همان طور که می خواهید، سفارش دهید. اگر نظر مرا بخواهید، می گویم که انتخاب کیک عروسی خیلی مهم است و باید به بهترین شکل انجام شود. یک کیک چند طبقه باشکوه می تواند مجلس عروسی شما را زیباتر کند و عکس هایتان را رنگ و رو بدهد. می توانید از کاپ کیک ها و دونات های رنگی نیز در کنار کیکتان استفاده کنید.

شیرینی های سفارشی

شیرینی های سفارشی

همان طور که گفتیم، شیرینی فروشی های جدید و پیشرفته می توانند انواع سفارشات را در رابطه با مراسم عروسی قبول کنند. به غیر از کیک عروسی، سفارش شیرینی نیز کار دیگری است که باید انجام دهید. سفارش شیرینی های مخصوص و زیبا که دقیقا مختص جشن عروسی شما طراحی شده اند، کمک می کند جشن خود را تمام و کمال برگزار کنید. همین جزییات هستند که جشن عروسی شما را به یاد ماندنی می کنند. شما می توانید از طرح های مخصوص عروسی برای سفارش شیرینی هایتان بهره بگیرید.

آرایش دونات ها

به تازگی دیده شده که در تالار عروسی ها برای چیدن شیرینی ها و خصوصا دونات ها از روش های خاصی استفاده می شود. اگر قرار است دونات را هم در لیست پذیرایی از مهمانان خود داشته باشید، حتما به چیدن آن ها هم توجه کنید. یک ایده جالب برای آرایش دونات ها این است که یک تخته عمودی در نظر بگیرید و دونات ها را به آن وصل کنید. پیشنهاد ما این است که از چندین رنگ دونات استفاده کنید تا این صفحه عمودی ظاهر خوش رنگ و لعابی پیدا کند. صفحه را می توانید پشت میز شیرینی ها و کیک عروسی قرار دهید.

خوراکی های لقمه ای

خوراکی های لقمه ای

اگر از افرادی باشید که مد روز را دنبال می کنند و همیشه از جدیدترین ترندها باخبر هستند، حتما می دانید که در مراسم امروزی به جای استفاده از سینی های بزرگ غذا که خوراکی ها را به صورت درسته و برش نخورده در اختیار قرار می دهند از پذیرایی با خوراکی های لقمه ای در اندازه کوچک استفاده می شود. برای خوردن این خوراکی ها نیازی به قاشق، چنگال و چاقو نیز نخواهد بود. این ایده کمک می کند به راحتی از مهمانان خود پذیرایی کرده و به آن ها شانس چشیدن انواع غذاها را بدهید.

تاب مخصوص کوچک ترها

تاب مخصوص کوچک ترها

وقتی به برنامه ریزی تدارکات مراسم عروسی خود می پردازید، کوچک تر ها را فراموش نکنید. خیلی خوب می شود اگر در جشن عروسی خود یک فضا مخصوص تاب بازی بچه ها داشته باشید. تاب ها گذشته از این که برای بچه ها جالب هستند، تزیینات مراسم شما را نیز زیباتر می کنند. اگر جشن عروسیتان قرار است در باغ برگزار شود، سعی کنید چندین تاب به شاخه های درختان وصل کنید. این تاب های رویایی در عین این که محل بازی بچه ها می شوند، جای خوبی برای عکس گرفتن از آن ها نیز خواهند بود. می توانید تاب ها را با گل و گیاه تزیین کنید.

اینستاگرام در عروسی

اینستاگرام در عروسی

این روزها دیگر کم تر کسی وجود دارد که اینستاگرام را نشناسد و از آن استفاده نکند. فضاهای مجازی، چه بخواهیم و چه نخواهیم، امروزه به جزئی ثابت و جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده اند. خوب است از حضور شبکه های اجتماعی در زندگی خود استفاده مفید کرده و آن ها را به امتیاز جشن عروسیمان تبدیل کنیم. شما می توانید یک هشتگ خاص برایجشن عروسیتان در نظر بگیرید و از مهمانان بخواهید عکس های دوست داشتنی خود را از مراسم با این هشتگ به اشتراک بگذارند. برای این کار از یک تخته سیاه استفاده کنید و هشتگ مورد نظرتان را روی آن بنویسید.

بادکنک های هلیومی

بادکنک های هلیومی

استفاده از بادکنک به شاد کردن دکوراسیون هر مراسمی کمک می کند. بادکنک های سفید برای جشن عروسی پیشنهاد می شوند، زیرا نمادی از خوشبختی هستند و فضا را احساسی، رمانتیک و چشم نواز می کنند. به نحوه آرایش بادکنک ها توجه کنید. بهتر است آن ها را کنار یکدیگر و به صورت دسته ای قرار دهید. برای این که دکوراسیون جالب تری ترتیب دهید، بهتر از بادکنک های جدیدتر با عنوان بادکنک هلیومی استفاده کنید که در ارتفاع قرار می گیرند.

استفاده از شمع

استفاده از شمع

شمع به چیدمان جشن عروسی شما حس و حالی رمانتیک و عاشقانه می دهد و این همان چیزی است که یک جشن عروسی لازم دارد. تقریبا در همه عروسی ها شمع به عنوان یک عنصر مهم حضور دارد. هزاران راه و هزاران جا برای چیدن شمع ها وجود دارد. می توانید شمع ها را داخل محفظه های شیشه ای قرار دهید. این محفظه ها هم باعث زیباتر شدن شمع ها می شوند و هم از خاموش شدنشان جلوگیری می کنند. شمع ها را روی میز و در راه پله ها یا مسیر ورودی باغ و تالار بچینید.

فانوس های نورانی برای تزیین باغ و تالار

فانوس های نورانی برای تزیین باغ و تالار

ایده ای که در عروسی های خارجی خیلی مرسوم است و واقعا هم قادر است شب عروسی شما را بی نظیر جلوه دهد، استفاده از فانوس های نورانی است. منظور از فانوس های نورانی، همان فانوس هایی است که روشن شده و به هوا فرستاده می شوند تا در آسمان ناپدید شوند. این فانوس ها معمولا آخر شب و در زمان پایان جشن عروسی به هوا فرستاده می شوند. عروس و داماد به همراه مهمانان می توانند به صورت دسته جمعی، فانوس های زیادی را به هوا بفرستند و از منظره زیبای آن لذت ببرند.

خوش آمدگویی به مهمانان

خوش آمدگویی به مهمانان

طراحی ورودی باغ و تالار باید به گونه ای باشد که به مهمانان جشن عروسی شما خیر مقدم بگوید. مطمئن باشید این کار باعث می شود مهمانانتان از ادب و توجه شما قدردانی کنند. لزومی ندارد برای خوش آمدگویی به مهمانان، خودتان جبوی درب بایستید و تک به تک به همه افراد خیر مقدم بگویید. به جای این کار می توانید یک تابلوی خوش آمدگویی زیبا طراحی کنید و آن را در ورودی قرار دهید، به صورتی که کاملا قابل دیدن باشد.

نوشتن تاریخ های مهم

نوشتن تاریخ های مهم

یک ایده جذاب و دوست داشتنی دیگر برای متمایز کردن جشن عروسی این است که تاریخ هایی را که در رابطه شما و همسرتان نقش مهمی داشته اند، روی یک تخته بنویسید و در محلی قرار دهید که همه بتوانند آن ها را ببینند. این ایده بسیار رمانتیکی است و بیانگر این می باشد که شما یکدیگر را بی نهایت دوست دارید. هر اتفاق مهمی که از زمان آشناییتان با هم افتاده است را نوشته و تاریخ دقیق آن ها را نیز درج کنید.

نمایش عکس های عروسی

نمایش عکس های عروسی

عکس های عروسی به طور معمول در بخشی از تالار یا باغ به نمایش گذاشته می شوند. معمولا عروس و داماد پیش از برگزاری مراسم عروسیشان برای گرفتن عکس به آتلیه مراجعه می کنند. اگر شما هم چنین برنامه ای دارید، واقعت حیف است که عکس های خود را به نمایش نگذارید. چیدمان جالب و دوست داشتنی عکس های عروسیتان می تواند یک ایده مناسب برای زیباتر کردن جشن عروسی شما باشد. ما پیشنهاد می کنیم عکس های خانوادگی و همچنین عکس های عزیزانتان را هم به نمایش بگذارید و یک صحنه خاطره انگیز بسازید.

تزیین مسیر ورودی

تزیین مسیر ورودی

زیبایی مسیری که مهمانان شما از آن می گذرند تا به محوطه اصلی باغ یا تالار برسند، اهمیت زیادی دارد. برای زیباتر کردن مسیر ورودی می توانید از ایده های زیادی کمک بگیرید. استفاده از طاق های متعدد و پی در پی کمک می کند مسیر را مشخص کنید. برای زیبا کردن طاق های می توانید از گل و گیاه کمک بگیرید. همچنین می توانید گلدان های کشیده را در دو سمت مسیر قرار دهید. برای روشن کردن مسیر هم می توانید از ریسه های نورانی یا فانوس کمک بگیرید.

محل گرفتن عکس در تزیین باغ و تالار

محل گرفتن عکس در تزیین باغ و تالار

عروسی محلی است برای گرفتن عکس های خاطره انگیز که برای سالیان سال در آلبوم های شما، دوستان و آشنایانتان می مانند. برازنده است در طراحی داخلی  مراسم عروسی خود محل مناسبی برای گرفتن عکس داشته باشید. تعریف یک فضای مشخص برای گرفتن عکس زیاد سخت است. با ایجاد یک طاق یا دروازه می توانید چنین فضایی ایجاد کنید و به خودتان و مهمانان شانس گرفتن عکس های زیبا را بدهید. طاق و دروازه را با تور سفید رنگ و گل تزیین کنید تا پس زمینه مناسبی برای عکس گرفتن ایجاد شود.

در ادامه می توانید چندین عکس دیگر از مراسم عروسی در سراسر دنیا ببینید و از ایده های موجود در آن ها برای برگزاری جشن عروسی خود الهام بگیرید.

محل گرفتن عکس در تزیین باغ و تالار

کارت دعوت عروسی

جزئیات دکوراسیون تالار عروسی

دکوراسیون تالار عروسی

تزیین باغ و تالار

 

 

تزیین باغ و تالار عروسی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری