تزئین سقف در دکوراسیون داخلی : دیوار پنجم

تزئین سقف در دکوراسیون داخلی : دیوار پنجم

تزئین سقف در دکوراسیون داخلی : دیوار پنجم  ،دیگر همانند گذشته هیچ ایده پیش فرض وجود ندارد و فقط لازم نیست سقف سفید ، خالی ، صاف و خسته کننده باشد. سقف ها بخشی جدایی ناپذیر از دکوراسیون منزل شما هستند و اغلب طراحان داخلی از آن غافل نمی شوند ما نباید فراموش کنیم که سقف ها که گاها به آن ها دیوار پنجم هم میگویند مساحت بیشتری نسبت به دیوار هی جانبی دارد و هماند آنها هنگام نقاشی و بازسازی سزاوار توجه کامل شما می باشد،  در اینجا ایده های زیادی برای افزایش کیفیت و زیبایی سقف خانه شما ارائه شده است!

هنگام خرید آپارتمان یا ساخت خانه ، زیاد به سقف فکر نمی کنید. با این حال ، به محض شروع بازسازی یک اتاق ، به اهمیت سقف پی می برید! برای اینکه از آن غفلت نکنیم و آن را به طور کامل در دکوراسیون داخلی خود ادغام نکنیم ، با پویانو همراه باشید تا چند ایده و ترفند دکوراسیون شقف را با هم بشناسیم :

سقف یا سقف کاذب؟

اولین چیزی که در مورد سقف باید بدانید وجود دو دسته عمده سقف و سقف کاذب است. و در میان این دسته ها ، زیر مجموعه وجود دارد. بنابراین ، سه نوع سقف وجود دارد :

سقف فرانسوی ، با تیرهای در معرض آن

سقف چوبی ، به طور کلی با گچ تزئین شده است

سقف قهوه ای ، که با وجود صندوق های توخالی مشخص می شود.

در میان سقف های کاذب, که شامل کاور کردن یا پوشاندن سقف اصلی است, سقف های معلق را می یابیم که در آن می توانیم یک فضای ذخیره سازی و سقف های کشسان را ادغام کنیم – معمولا یک بوم پی وی سی که برای تزئین آن یا بازسازی آن از سقف واقعی کشیده شده است.

برای تزئین سقف به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

برای دادن جنبه تزئینی به سقف ، می توانید روی قالب های سنتی تمرکز کنید یا حتی بر روی آن تذهیب بزنید. همچنین می توان با آویزان کردن بسیاری از اشیا تزئینی گاهی اوقات به طور اسراف گرایانه، به سقف روح ببخشید! گاهی هم میشود از ترکیب رنگ ها در کنار یکدیگر در سقف فضای اختصاصی ایجاد کرد و محیط امن را مشخص نمود ، این اجازه می دهد تا به فضا عمق داده شود ، تزئین را تشدید کند یا با ایجاد حجم ، مناطق را محدود کند و مرز مشخص شود . به عنوان مثال ، چرا هم کف و هم سقف محل کار خود را در وسط اتاق نشیمن مشخص نکنید و فضا مشخص نشود ؟

چه کسی گفته که سقف باید همیشه سفید رنگ شود؟ مانند تمام سطوح صاف ، سقف نیز می تواند رنگ بگیرد. ایده ای تزئینی که باید با زیباترین الهامات از پویانو سبک و ظرافت را به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید.

رنگ در دکوراسیون داخلی : برای رنگ آمیزی سقف از چه رنگی استفاده کنم؟ 

در مورد رنگ ها ، هیچ چیز ممنوع نیست و همه خیالات مجاز است. توناژ تیره یا روشن ، به جو خانه شما بستگی خواهد داشت. به یاد داشته باشید که در پایان رنگ انتخاب شده در فضای نهایی تأثیر دارد. رنگ آمیزی سقف بیش از یک تاثیر در دکوراسیون دارد. نه تنها سقف نقاشی شده حجم اتاق را بصری تغییر می دهد, بلکه یک عنصر کلیدی برای ارتقا یک ویژگی معماری مانند قالب ریزی در حالی که یک نت اضافی از شخصیت به اتاق اضافه می کند است. بنابراین در استفاده از رنگ های متضاد شدید بین سقف و دیوارها برای یک دکوراسیون گرافیکی دریغ نکنید یا این که اگر ترجیح می دهید از سایه های مختلف همان رنگ برای فضای داخلی عاقلانه اما به همان اندازه منحصر به فرد استفاده کنید.

سقفی آبی با قالب های کلاسیک

نقاشی سقف به رنگ نیز تصعید از جزئیات و تزئینات معماری است. در این اتاق نشیمن, سبک مینیمالیستی دکوراسیون با سقف قالبی که توسط خاکستری بسیار آبی برجسته شده است, روبرو می شود.

سقف مشکی در یک اتاق نشیمن معاصر

اگر در این اتاق نشیمن سقف سیاه رنگ نشده بود ، این ظاهر مدرن را نداشت. با انعکاس کف پوشیده شده از یک فرش طرح دار تیره و در تضاد با دیوارهای سفید, سقف پوشیده شده از رنگ ساتن مدرن بودن را تضمین می کند و در عین حال جلوه ای از چشم انداز در اتاق ایجاد می کند.

سقفی آبی در یک اتاق خواب سفید

هنگام رنگ آمیزی سقف ، مقداری از رنگ نیز می تواند به دیوارها پخش شود. در این اتاق, ما سقف و 1/3 دیوارها را به همان رنگ رنگ کردیم و یک نمایش گرافیکی را به فضایی اضافه کردیم که می توانست خیلی کلاسیک باشد.

سقف صورتی نئونی

برای افزودن حس و حال هوا به یک اتاق نشیمن سفید که شاید بیش از حد غیرشخصی به نظر می رسید, سقف با رنگی نقاشی شده بود که حداقل آن خیره کننده بود. نتیجه؟ یک اتاق نشیمن با ظاهری جسورانه و تازه.

یک سقف دو رنگ نقاشی شده در اتاق خواب

چگونه یک اتاق خواب بزرگ را که می خواهید هم تصفیه شده و هم معاصر باشد ، تزئین کنیم؟ با رنگ آمیزی یک باند وسیع از رنگ سیاه که حجم ها را ساختار می دهد ، برداشتی از ارتفاع ایجاد می کند و یک سر صفحه بی پایان را نشان می دهد.

سقف مشکی در یک اتاق ناهار خوری

برخلاف تصور عموم ، سقفی که با رنگ تیره رنگ آمیزی شده و در یک کفپوش با لحنی تیره پاسخ می دهد. با طنین انداختن یکدیگر و ایجاد تعادل ، اتاق بزرگتر اما مدرن تر به نظر می رسد.

سقفی به رنگ خاکستری روشن برای نرم کردن سبک صنعتی

برای نرم کردن سختی و خشونت جنبه سبک صنعتی می تواند از این نوع سقف استفاده کرد، چیزی بهتر از انتخاب رنگ و تنوع آن نیست .  اثبات این مورد در این اتاق ناهار خوری با دیوارهای سفید خاکستری و یک سقف خاکستری روشن است.

سقفی سیاه در یک راهرو

چه کسی گفت که سقفی که با رنگ تیره نقاشی شده حجم اتاق را خرد می کند. این جلوه بصری هنگامی رخ نمی دهد که زمین از شدت کنتراست سبک تر یا حتی بالا باشد. این نشان می دهد که این راهرو روکش دار, رنگ پایدار آن به دیوار امتداد یافته و روی کف پارکت سفید رنگ استراحت می کند, بنابراین جلوه زیبایی از چشم انداز ایجاد می کند.

سقف آبی فیروزه ای با تیرهای در معرض دید

وقتی اتاقی از سقف بلند بهره مند می شود و دومی اشعه هایی را در معرض دید قرار می دهد, ممکن است شما هم ارزش آن را داشته باشید. این مورد در مورد این اتاق نشیمن وجود دارد که سقف آن با رنگ آبی فیروزه ای رنگ آمیزی شده بود تا ویژگی معماری آن را بهتر برجسته کند.

سقف سبز در حمام

مدرن بودن این حمام نه تنها در انتخاب وان با خطوط تمیز بلکه در رنگ هایی است که دیوارها و سقف را می پوشاند. یک کنتراست چشمگیر که با این وجود طرفی را تسکین می بخشد و با طراوت است.

چه نوع نور پردازی ای برای چه سقفی مناسب است ؟

به طور کلی سقف اصلی ترین محل نصب نور های داخلی می باشد حتی اگر فضا اشباع شده از نور های دیوار کوب و نورمخفی های داخل زمین هم باشد باز هم تمام کننده دکوراسیون نورهای منتشر شده از سقف میباشند. آیا شما برای روشنایی مرکزی و کلاسیک چراغ سقفی یا لوستر یا بهتر بگوییم روشنایی نقطه ای که اجازه می دهد اتاق بصورت یکنواخت و با روشی محتاطانه روشن شود ، کدام را انتخاب میکنید؟

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو | المیرا قرابیگلو