تزئین دیوار های سالن غذاخوری با 10 روش دکوراتیو

روش های متفاوتی برای تزئین دیوار های سالن غذاخوری وجود دارد که می توانید با آن ها به مکانی زیباتر دست پیدا کنید. با پویانو همراه باشید: 3 تابلو های تاثیرگذار در تزئین دیوار های سالن غذاخوری

تزئین دیوار های سالن غذاخوری با 10 روش دکوراتیو

تزئین دیوار های سالن غذاخوری : زمانی که صحبت از اتاق غذا خوری می شود به نظر می رسد که روش های دکوراتیو برای دکوراسیون کردن آن نسبت به سایر مکان های خانه محدود تر است. در واقع اشیاء اصلی که در اتاق غذاخوری مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از یک میز غذاخوری، صندلی هایی که در اطراف آن قرار دارند و یک لوستر سقفی شیک که میز را روشن می کند. دلیل این موضوع این است امروزه در بسیاری از خانه های مدرن اتاق غذاخوری به عنوان اتاقی جداگانه وجود ندارد و به عنوان بخشی از آشپزخانه و یا سالن طراحی می شود.

البته هر چه قدر هم که اتاق غذاخوری به عنوان بخشی از سالن یا آشپزخانه به شمار برود، اما باید به عنوان یکی از مکان های عمومی تر خانه، حد و مرز های مشخصی داشته و از آن جایی که به عنوان بخشی اصلی برای پذیرایی از مهمان ها به شمار می رود از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و به همین دلیل از نظر دکوراسیون نیز باید دارای ویژگی های منحصر به فرد و متفاوت باشد.

تزئین دیوار های سالن غذاخوری

طراحان داخلی حرفه ای بیان می کنند که یکی از راه های اصلی شخصیت بخشیدن به اتاق های غذاخوری، ایجاد فضایی منحصر به فرد در آن ها و به نمایش گذاشتن سبک شخصی در دکوراسیون این قسمت، استفاده از دیوار ها است. می توان گفت که دیوار ها به عنوان بارز ترین عنصر دکوراتیو در اتاق غذاخوری به شمار می روند، البته به طور طبیعی سخت ترین بخش برای دکوراسیون کردن اتاق غذاخوری نیز دیوار ها هستند.

برای دکوراسیون کردن دیوار های این بخش استفاده از دکوراسیونی که تنها از نظر زیبایی برای شما جذاب است کار راحتی نخواهد بود، زیرا جزئیاتی مانند سبک اتاق غذاخوری، محل قرار گیری میز و صندلی، وجود اتاق غذاخوری به عنوان اتاقی مستقل و یا بخشی از سالن، این که فضایی رسمی است و یا کاربردی روزانه دارد نیز ویژگی هایی هستند که هنگام دکوراسیون کردن دیوار های این مکان باید در نظر داشته باشید. روش های متفاوتی برای تزئین دیوار های سالن غذاخوری وجود دارد که می توانید با آن ها به مکانی زیباتر دست پیدا کنید. با پویانو همراه باشید:

تزئین دیوار های سالن غذاخوری وجود دارد که می توانید با آن ها به مکانی زیباتر دست پیدا کنید. با پویانو

  1. تابلو های تاثیرگذار در تزئین دیوار های سالن غذاخوری

در راس روش های دکوراسیون کردن اتاق غذاخوری به سبک مدرن، کاربردی ترین روش و شیک ترین ایده تزئین کردن دیوار ها، استفاده از تابلو های مدرن و تاثیر گذار قرار دارد. تاثیر آثار هنری بر فضای محیط زندگی از آن چه که تصور می کنید بیشتر است، آثار هنری این توانایی را دارند که وارد هر اتاق و هر مکانی که می شوند آن جا را زیباتر کرده و به آن شخصیت و سبک منحصر به فرد ببخشند. برای اتاق غذاخوری نیز با انتخاب اثری زیبا و خاص می توانید شخصیت و ظاهری که در نظر دارید را به مکان بیفزایید.

بسته به این که می خواهید اتاق غذاخوری رسمی و یا مکانی روزانه و صمیمی داشته باشید می توانید تابلوهای متفاوتی را انتخاب کرده و هر از گاهی نیز تابلو ها را تغییر دهید. اگر شما اتاق غذاخوری مدرن، تاثیر گذار اما ساده دارید، در این صورت می توانید از یک تابلوی بزرگ که بخش زیادی از دیوار را می پوشاند استفاده کنید.

تابلو های تاثیرگذار در تزئین دیوار های سالن غذاخوری

  1. استفاده از کنسول در اتاق غذاخوری

اگر بخواهید یک ست غذاخوری آماده از فروشگاه ها خریداری کنید، به احتمال زیاد در کنار میز و صندلی صاحب یک کنسول نیز خواهید شد. دلیل این موضوع این است که همان طور که گفته شد، زمانی که دیوار های اتاق غذاخوری خالی می مانند فضایی با دکوراسیونی خسته کننده و معمولی ایجاد می شود. البته کنسول های اتاق غذاخوری علاوه بر پر کردن دیوار کاربرد دیگری نیز دارند و به عنوان کمدی برای جاسازی اشیاء به شمار می روند.

می توانید سرویس غذاخوری مخصوص مهمان های خود را در این کنسول ها نگه داری کنید. البته برای قرار دادن اشیاء دیگر نیز از آن ها استفاده می شود، اما معمولا برای قرار دادن سرویس های مخصوص مهمان ها کاربرد بیشتری دارند.

استفاده از کنسول در اتاق غذاخوری

  1. پوشاندن دیوار با آینه

یکی از ترندهایی که در سال های اخیر در دکوراسیون اتاق غذاخوری زیاد به چشم می خورد، پوشاندن کامل یکی از دیوار های این مکان با استفاده از آینه است. معمولا دیواری که با آینه پوشانده می شود دیواری موازی با کناره بلند میز است، زیرا این روش نه تنها به شکلی زیبا دیوار را تزئین می کند، بلکه یکی از ترفندهایی است که مکان را بزرگ، دلباز و عمیق جلوه می دهد.

البته اگر نمی خواهید که تمام دیوار با آینه پوشانده شود، استفاده از آینه ای بزرگ با قابی زیبا نیز می تواند چنین تاثیری ایجاد کند. با استفاده از آینه ها با قاب های متنوع می توانید سبک های متفاوتی را نیز به نمایش بگذارید.

پوشاندن دیوار با آینه

  1. آباژور های ایستاده

به چراخ های بلندی که روی زمین قرار می گیرند، آباژور های ایستاده گفته شده و این آباژور ها برای قرار گرفتن در مقابل دیواری خالی و برای ایجاد فضایی مهیج، شیک و تاثیر گذار انتخاب بسیار مناسبی هستند. در اتاق غذاخوری نیز با استفاده از آباژور های ایستاده و قرار دادن آن ها در اطراف کنسول می توانید تاثیری قوی ایجاد کرده و یا با قرار دادن آن ها در مقابل دیواری کاملا خالی از آن ها به عنوان عنصری زندگی بخش برای تزئین دیوار ها بهره ببرید.

اتاق غذاخوری نیز با استفاده از آباژور های ایستاده و قرار دادن آن ها در اطراف کنسول

  1. کاغذ دیواری های مدرن برای دکوراسیون اتاق غذاخوری

در هر زمانی که برای دکوراسیون کردن دیوار ها در هر مکانی با مشکل برخورد کردید، کاغذ دیواری های مدرن که امروزه در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شوند می توانند بسیار کمک کننده باشند. برای اتاق های غذاخوری نیز مدل های متنوع کاغذ دیواری برای ایجاد فضایی تاثیر گذار، ساده، گرم، رسمی و یا روزمره، نمایان کردن کاربرد اتاق و شخصیت بخشیدن به آن وجود دارد.

روش های متفاوتی نیز برای استفاده از کاغذ دیواری در اتاق غذاخوری وجود دارد. یکی از این روش ها این است که با استفاده از کاغذ دیواری ساده و زیبا تمام دیوار های بخش غذاخوری را پوشانده و فضایی روان و آرام ایجاد کنید.

کاغذ دیواری های مدرن برای دکوراسیون اتاق غذاخوری

  1. استفاده از کاغذ دیواری در یک دیوار

اگر به دنبال ایجاد فضایی تاثیرگذار تر و جذاب در تزئین دیوار های سالن غذاخوری هستید، در این صورت از یک کاغذ دیواری رنگی و طرح دار بر روی تنها یکی از دیوار های اتاق غذاخوری استفاده کنید. کاغذ دیواری زیبایی که تنها بر روی یک دیوار به کار برده شود، با رنگ ها و طرح های خود یک نقطه مرکزی در دکوراسیون ایجاد می کند.

استفاده از کاغذ دیواری در یک دیوار

  1. روشی خاص و کاربردی؛ برای مثال یک کتابخانه

در اصل یکی از دلایل دشواری دکوراسیون کردن اتاق غذاخوری، محدودیت کاربرد این مکان است. البته هر اتاق غذاخوری می تواند کاربردی محدود نداشته باشد. به خصوص اگر در مورد اتاق غذاخوری ای صحبت می کنیم که کاربرد روزانه داشته، بخشی از سالن بوده و در عمل نیز مکانی پر کاربرد به شمار می رود، می توانید دیوار های آن را با اشیاء و اکسسوار هایی تزئین کنید که زندگی روزانه شما، سبک و عادت هایتان را به نمایش بگذارد. برای مثال در اتاق غذاخوری ای مدرن، مینیمال و کاربردی می توانید از کتابخانه به عنوان عنصری ویژه برای تزئین دیوار بهره ببرید.

اتاق غذاخوری ای مدرن، مینیمال و کاربردی می توانید از کتابخانه

  1. پوشاندن دیوار با سنگ های تزئینی

در سال های اخیر در دکوراسیون دیوار ها استفاده از سطوح پوشش دهنده بسیار پرکاربرد شده است. امروزه برای رسیدن به دیواری روستیک و سنگی نیازی نیست که مانند گذشته هزینه های زیادی را متحمل شده و روش های سخت را پیش بگیرید. می توانید برای تزئین دیوار های سالن غذاخوری از سنگ های تزئینی برای پوشش دیوار استفاده کرده و فضایی طبیعی و شیک ایجاد کنید.

تزئین دیوار های سالن غذاخوری از سنگ های تزئینی برای پوشش دیوار

  1. آجر در تزئین دیوار های سالن غذاخوری

یکی از روش های تزئین دیوار های سالن غذاخوری مدرن و زیبا استفاده از آجر است. آجر سفید علاوه بر این که فضایی ظریف و آرام ایجاد می کند، باعث دلباز تر شدن مکان شده و می تواند به عنوان پوششی برای تمام دیوار به کار رود. البته اگر می خواهید با استفاده از بافت و طبیعت آجر فضای رمانتیک تری ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم که آجر قرمز را انتخاب کنید. آجر قرمز به اتاق غذاخوری فضایی گرم، صمیمی و لوکس می بخشد.

آجر در تزئین دیوار های سالن غذاخوری

  • استفاده از یک رنگ زنده و تیره بر روی یکی از دیوار ها

ایجاد چنین فضای تاثیر گذار و نقطه مرکزی تنها یک راه دکوراتیو برای اتاق غذاخوری به شمار نمی رود، اما بیشترین تاثیر را در این مکان ایجاد می کند. استفاده از یک رنگ تیره و زنده بر روی یک دیوار و رنگ کردن سایر دیوار ها به به رنگی روشن و خنثی، باعث ایجاد کنتراست در فضا شده و به مکان عمق و بزرگی می بخشد. از نظر زیبایی شناسی نیز بسیار چشم نواز و تاثیر گذار خواهد بود.

استفاده از یک رنگ زنده و تیره بر روی یکی از دیوار ها