تزئین دیوار های اتاق غذا خوری

تزئین دیوار اتاق غذا خوری

اتاق غذاخوری، علاوه بر این که به اندازه سایر اتاق ها، مکانی مهم به شمار می رود، دارای ویژگی هایی است که می تواند ساعات صرف غذا را به یک ضیافت تبدیل کند. به همین دلیل است که طراحی و دکوراسیون این مکان اهمیت ویژه ای می یابد. مبلمانی که در اتاق غذاخوری به کار برده می شوند، کاملا مشخص و محدود هستند. اما آن چه که می تواند به این اتاق جلوه ای متفاوت ببخشد، تزئین دیوار ها است. ما در این مطلب به اهمیت و روش های تزئین دیوار اتاق غذا خوری خواهیم پرداخت. پس با پویانو همراه باشید:

تزئین دیوار اتاق غذا خوری

اتاق غذاخوری در برخی از خانه ها می تواند بر اساس ساختار معماری خانه، به عنوان یک اتاق مستقل به کار برده شود و در برخی خانه های دیگر که چنین امکانی در آن ها وجود ندارد، میز غذاخوری در بخشی از سالن پذیرایی و یا آشپزخانه جای می گیرد، اما در هر صورت به بخشی که میز غذاخوری در آن قرار دارد، اتاق غذاخوری گفته می شود. اتاق غذاخوری بر اساس این که در آشپزخانه قرار داشته باشد، یا در سالن پذیرایی و یا در اتاقی مستقل، می تواند دارای طراحی های متفاوتی باشد.

دکوراسیون اتاق غذاخوری ترکیبی از دکوراسیون دیوار ها، دکوراسیون میز و مدل صندلی ها به شمار می رود. به همین دلیل برای طراحی دیوار های این اتاق، باید توجه و وسواس بسیاری به خرج دهید.

دکوراسیون اتاق غذاخوری

برای تزئین دیوار های اتاق غذاخوری می توانید از آینه، کاغذ دیواری، اکسسوار های تزئینی و یا سیستم های قفسه بندی مدرن بهره مند شوید. آینه ها یکی از محبوب ترین تزئینات برای دیوار اتاق غذاخوری به شمار می روند. ترکیب کاغذ دیواری و آینه، یکی از پرکاربرد ترین و پر طرفدار ترین دکوراسیون های این اتاق به شمار می رود. اگر در خانه، اتاقی مستقل برای اتاق غذاخوری ندارید، می توانید آینه ای که در سالن پذیرایی قرار دارد را به عنوان آینه اتاق غذاخوری مورد استفاده قرار داده و استفاده ای کاربردی از آن انجام دهید.

برای تزئین دیوار های اتاق غذاخوری می توانید از آینه، کاغذ دیواری، اکسسوار های تزئینی و یا سیستم های قفسه بندی مدرن بهره مند شوید

اگر نمی خواهید برای تزئین دیوار اتاق غذاخوری از آینه استفاده کنید، می توانید تابلو های تزئینی مخصوص را در این مکان به کار ببرید. تابلو هایی که مخصوص اتاق غذاخوری طراحی می شوند، علاوه بر این که می توانند فضایی خاص در این مکان ایجاد کنند، باعث می شوند تا دیوار ها ظاهری زیبا تر و جذاب تر بیایند. به غیر از آینه، کاغذ دیواری و تابلو ها، تزئینات و اکسسوار های دیواری نیز به عنوان یک انتخاب مناسب برای تزئین دیوار ها به شمار می روند.

اکسسوار های دیواری اتاق غذاخوری از جمله عناصری هستند که می توانند این مکان را به فضایی فراتر از غذاخوری تبدیل کنند. زمانی که این اکسسوار ها به شکلی هماهنگ با رنگ دیوار ها انتخاب شوند، یک ترکیب رنگی فوق العاده ایجاد خواهند کرد.

 تابلو هایی که مخصوص اتاق غذاخوری طراحی می شوند

یکی دیگر از مواردی که مانند رنگ و یا کاغذ دیواری برای تزئين دیوار های اتاق غذاخوری می توانید به کار ببرید، پوشش های سنگی و یا آجری هستند. برای این منظور هم می توانید از سنگ و آجر طبیعی برای پوشاندن دیوار استفاده کرده و هم کاغذ دیواری ها و یا پانل های دیواری ای را به کار ببرید که دارای طرح سنگ و آجر هستند.

طرح و نقش سنگ و یا پوشش های سنگی، فضای روستیک مانندی را ایجاد کرده و چه در اتاق غذاخوری و چه در سایر نقاط خانه، به راحتی می توانید از این ویژگی سنگ بهره مند شوید. پوشش آجری نیز از نظر ظاهری باعث می شود تا به دیواری بسیار تاثیر گذار دست پیدا کنید و فضایی فوق العاده را در اتاق غذاخوری ایجاد کنید.

یکی دیگر از مواردی که مانند رنگ و یا کاغذ دیواری برای تزئين دیوار های اتاق غذاخوری می توانید به کار ببرید

طراحی اتاق غذاخوری تنها با دکوراسیون دیوار ها در ارتباط نیست. اگر می خواهید یک اتاق غذاخوری را به شکلی بی نقص طراحی کنید، در کنار دکوراسیون کلی این مکان، باید به طراحی میز و صندلی هایی که در اتاق غذاخوری به کار برده می شوند نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

میز و صندلی غذاخوری از جمله عناصر اصلی ای به شمار می روند که زیبایی و ظرافت اتاق غذاخوری را به نمایش می گذارند. میز، صندلی و سرویس غذاخوری ای که در این اتاق به کار برده می شوند باید بسیار با دقت انتخاب شوند. هم چنین فراموش نکنید که دکوراسیونی که برای دیوار ها انتخاب می کنید باید با سبک طراحی میز و صندلی ها در ارتباط باشد تا یک کلیت و فضایی واحد در این اتاق شکل بگیرد.

طراحی اتاق غذاخوری تنها با دکوراسیون دیوار ها در ارتباط نیست

  • اتاق غذاخوری دلباز و فرح بخش

یکی از نکات مهم در طراحی اتاق غذاخوری، ایجاد فضایی فرح بخش و دلباز است. استفاده از رنگ سفید برای دیوار های این اتاق، به خصوص اگر در آن پنجره ای وجود داشته باشد، باعث می شود تا نور بازتاب بیشتری یافته و مکانی بسیار روشن و فرح بخش ایجاد شود.

اتاق غذاخوری دلباز و فرح بخش

  • جزئیات رنگی در تزئین دیوار اتاق غذا خوری

استفاده از جزئیات رنگی در تزئین دیوار های اتاق غذاخوری، می تواند فضایی متفاوت را ایجاد کند. فراموش نکنید که استفاده از رنگ در طراحی داخلی موضوع بسیار مهمی است. حتی یک تابلو و یا اکسسواری رنگی بر روی دیواری سفید نیز می تواند جلوه ای متفاوت به اتاق غذاخوری ببخشد.

جزئیات رنگی در تزئین دیوار اتاق غذا خوری

  • رنگ های درخشان در تزئین دیوار اتاق غذا خوری

همان طور که می توانید از رنگ های روشن برای ایجاد فضایی دلباز در اتاق غذاخوری استفاده کنید، می توانید رنگ های زنده و درخشان را نیز به کار برده و جلوه ای خاص و متفاوت به اتاق غذاخوری ببخشید. رنگ هایی مانند، بنفش، زرد و یا صورتی را هم به عنوان رنگ دیوار، هم به عنوان کاغذ دیواری و هم به عنوان پرده می توانید مورد استفاده قرار دهید.

رنگ های درخشان در تزئین دیوار اتاق غذا خوری

  • طراحی مینیمالیستی

می توایند برای طراحی اتاق غذاخوری از سبک مینیمال نیز بهره مند شوید. اگر به سادگی علاقه مند هستید، سبک مینیمال بهترین انتخاب برای شما به شمار می رود. اتاق غذاخوری مکانی است که نیاز به فضایی آرامش بخش دارد تا بتوانید هنگام صرف غذا، لخظات لذت بخشی را تجربه کنید. به همین دلیل سبک مینیمال با رنگ های ساده و اشیاء محدودی که مورد استفاده قرار می دهد، می تواند چنین مکانی را ایجاد کند.

طراحی اتاق غذاخوری از سبک مینیمال

  • استفاده از تابلو و آینه در تزئین دیوار اتاق غذا خوری

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، می توانید برای تزئین دیوار های اتاق غذاخوری، علاوه بر رنگ و کاغذ دیواری، از تابلو های بزرگ و منحصر به فرد استفاده کنید. به کار بردن چنین تابلوهایی می تواند اتاق غذاخوری شیک و زیبایی را در اختیار شما قرار دهد. هم چنین آینه ها نیز عنصری کاربردی برای تزئین دیوار های این اتاق به شما می روند. هر چه ابعاد آینه ای که به کار می برید بزرگ تر باشد، به همان اندازه ظرافت اتاق غذاخوری افزایش خواهد یافت. آینه هم زیبایی دیوار ها را افزایش داده و هم فضایی درخشان ایجاد کرده و هم روشنایی موجود را افزایش می دهد.

استفاده از تابلو و آینه در تزئین دیوار اتاق غذا خوری

بر اساس سلیقه شخصی خود می توانید هر یک از این روش های تزئینی را به کار برده و به اتاق غذاخوری زیبا تر و جذاب تری دست پیدا کنید. بدون شک با دکوراسیون مناسب برای اتاق غذا خوری می توانید لحظات لذت بخش تری را در کنار خانواده، عزیزان و دوستان خود تجربه کنید.

 

 

 

تزئین دیوار اتاق غذا خوری

تحریریه پویانو