آخرین ترند های پاییزی در طراحی داخلی

ترند های پاییزی در طراحی داخلی

آخرین ترند های پاییزی در طراحی داخلی

این موضوع که تغییر فصل بر روی روح و روان انسان تاثیر داشته و هر فصلی تاثیرات متفاوت و منحصر به خود را دارد یک حقیقت است. در این زمینه تاثیرات فصل پاییز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، زیرا باعث ایجاد حس مالیخولیایی می شود که غم و احساسات عاشقانه را به همراه دارد. یکی از راه های سازگاری ساده تر با فصل پاییز این است که خود را برای شروع این فصل آماده کنید و یکی از این راه ها تغییر در محیط زندگی است. با شروع فصل رنگ های زرد، آیا نمی خواهید در دکوراسیون محیط زندگی خود تغییرات ایجاد کنید؟ برای این که با آخرین ترند های پاییزی در طراحی داخلی آشنا شوید با پویانو همراه باشید:

تم پاییزی در دکوراسیون داخلی دارای چندین آیتم اصلی است. این موارد به طور خلاصه به این گونه هستند: طرح های بومی و محلی در منسوجات و پارچه ها، فرش و کفپوش ها، ملحفه ها و روانداز های پشمی، کوسن ها و بالشتک هایی به رنگ های گرم، پارچه های قدیمی، شومینه و بخاری ها، پاف ها و تشکچه ها، اکسسوار هایی به رنگ های زرد و نارنجی، شمع های متعدد؛ تفاوتی ندارد که چه رنگ ها و سبکی در دکوراسیون خانه حاکم باشند، این موارد از جمله عناصری هستند که تم پاییزی را به محیط زندگی شما می آورند.

حتی اگر امکان تعویض عناصر اصلی دکوراسیون مانند مبلمان و اشیاء بزرگ وجود نداشته باشد نیز تنها با چند طراحی کوچک و جزئیات می توانید خانه خود برای پاییز آماده کنید.

ترند های پاییزی در طراحی داخلی

  • آماده سازی کلی خانه برای پاییز

زمانی که صحبت از آماده سازی پاییزی می شود، در اولین قدم خانه تکانی پاییزی قرار می گیرد. در تغییرات فصلی، مهم ترین تغییری که در دکوراسیون داخلی خانه صورت می گیرد، تبدیل دکوراسیون تابستانی به دکوراسیون پاییزی و زمستانی است. در حالی که پنجره ها تمیز شده و بسته می شوند، شومینه و بخاری برای استفاده آماده می شوند. البته وسیله گرمایشی ای که از آن استفاده می کنید، مراحل آماده سازی مخصوص به خود را دارد.

انجام این مراحل از مهم ترین اقدامات برای شروع فصل سرما به شمار می رود. هم چنین در صورت نیاز از فرش های بیشتری استفاده شده، بر روی صندلی های فلزی از تشکچه استفاده شده و از روانداز و یا شال مبل بر روی مبلمان استفاده می شود. روانداز ها که هم از نظر دکوراتیو و هم از نظر گرما یکی از احتیاجات ضروری فصل پاییز و زمستان به شمار می روند، به خصوص با طرح های خاص و بومی، از جمله عناصر اصلی در کلکسیون پاییزی به شمار می روند.

با شروع تغییر فصل لازم است که کمد ها و مکان های نگه داری از اشیاء را نیز از نظر بگذرانید. بسیار مهم است که کابینت های آشپزخانه، کمد های اتاق نشیمن و اتاق خواب از بار اضافه رها شده و تمیز شوند. زیرا لوازم و اشیائی که در فصل زمستان به آن ها نیاز خواهید داشت را در این کمد ها باید قرار دهید.

در نهایت یکی دیگر از اقدامات اساسی برای تغییر فصل و شروع بارندگی ها، عایق بندی مکان هایی است که احتمال بروز نم و رطوبت در آن وجود دارد. انجام این کار قبل از شروع بارندگی ها بسیار ساده تر خواهد بود.

آماده سازی کلی خانه برای پاییز

  • ترند های پاییزی در اتاق نشیمن

مهم ترین عناصر در دکوراسیون پاییزی اتاق نشیمن، عناصری مانند فرش، روانداز و کوسن ها هستند که توجه ها را به خود جلب می کنند. در ایجاد تم پاییزی در نشیمن، شومینه، بخاری و سایر لوازم گرمایشی نقش به سزایی را ایفا می کنند. البته اگر از سیستم گرمایشی مرکزی در ساختمان استفاده می کنید، به طور طبیعی از مرحله عبور خواهید کرد.

اگر می خواهید بر روی مبل ها از روکش مبل استفاده کنید، این را در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ نارنجی برای کوسن ها و رنگ خاکی برای روکش مبلمان بسیار پرکاربرد و پر طرفدار است.

ترند های پاییزی در اتاق نشیمن

شمع ها همیشه در راس ترند های پاییزی در طراحی داخلی قرار دارند. شمع ها به دلیل ایجاد زیبا ترین تزئینات بر روی میز های غذاخوری و به دلیل ایجاد فضایی گرم در اتاق ها از مهم ترین عناصر در ایجاد تم پاییزی به شمار می روند. اگر میز و صندلی ای چوبی و ساده دارید، با رومیزی های طرح دار، گل ها و شاخه های خشک درختان و شمع ها، می توانید یک میز غذا خوری پاییزی بسیار زیبا و دلنشین آماده کنید.

انتخاب رنگ هایی مانند زرد، نارنجی، قرمز و قهوه ای برای پارچه ها و رومیزی که در اتاق غذاخوری به کار می برید بسیار مناسب خواهند بود. در نهایت اگر امکان تعویض کاغذ دیواری و یا رنگ دیوار های اتاق غذاخوری را دارید، می توانید از رنگ های برگرفته از طبیعت مانند رنگ های سبز، آبی و یا قهوه ای استفاده کنید.

تزئینات بر روی میز های غذاخوری

  • اتاق خواب

در دکوراسیون پاییزی اتاق خواب معمولا از سبک های کلاسیک و روستایی استفاده می شود. عناصری مانند فرش ها به خصوص فرش های چرمی، پوست مصنوعی حیوانات، پارچه های بافتنی و طرح های حیوانی از جمله جزئیات پرکاربرد در تم پاییزی اتاق خواب به شمار می روند. هم چنین رنگ هایی مانند نارنجی، قهوه ای و زرد نیز در ترند های پاییزی از جایگاه ویژه ای برخوردارند. از این رنگ ها به راحتی در ملحفه ها و روتختی، فرش و یا پرده های اتاق خواب می توانید بهره ببرید.

دکوراسیون پاییزی اتاق خواب معمولا از سبک های کلاسیک و روستایی

آماده کردن آشپزخانه برای پاییز کمی بیشتر از نقاط دیگر خانه به جزئیات نیاز دارد، زیرا به غیر از تمیزی و دکوراسیون، به آماده کردن برخی موارد خوراکی برای فصل سرما نیز نیاز خواهید داشت. مربا ها، کنسرو ها و ترشی هایی که برای فصل زمستان آماده کرده اید را در شیشه های تزئینی زیبا قرار داده و آن ها را در طبقات چوبی باز و یا جایی قرار بدهید که در معرض دید بوده و دیده شوند. حتی در دکوراسیون های مدرن و مینیمال نیز جزئیات این چنینی به فضا گرما بخشیده و احساس پاییز را ایجاد می کنند.

آماده کردن آشپزخانه برای پاییز

معمولا در طراحی داخلی خانه ها به راهروی ورودی کمتر از نقاط دیگر توجه می شود، اما نباید اولین مکانی که مهمان های شما با آن مواجه می شوند را فراموش کنید. در راهروی ورودی نیز می توانید برای ایجاد فضای پاییزی از شمع ها استفاده کنید.

هم چنین چراغ های دیواری به سبک کلاسیک با کنسول هایی با ظاهر آنتیک ترکیب بسیار زیبایی ایجاد خواهند کرد و برای ایجاد تم پاییزی انتخاب مناسبی خواهند بود. هم چنین یکی از عناصر بسیار ضروری در راهروی ورودی جا لباسی های دیواری و یا ایستاده خواهند بود، زیرا برای چتر ها و لباس های پاییزی به آن ها نیاز خواهید داشت.

ترند های پاییزی در راهروی ورودی

اگر در 60 سال گذشته زندگی می کردیم اولین کاری که برای آماده کردن سرویس بهداشتی برای پاییز باید انجام می دادیم، آماده کردن بخاری بود! اما امروزه از این گونه عناصر تنها برای ایجاد احساس نوستالژی استفاده می شود.

اگر در سرویس بهداشتی از وان و توالت فرنگی استفاده می کنید، تنها استفاده از یک گلیم و یا زیرپایی برای سرویس بهداشتی کافی خواهد بود. هم چنین از شمع ها نیز برای ایجاد تم پاییزی می توانید بهره ببرید. رنگ کردن درب سرویس بهداشتی در صورت امکان، تعویض حوله ها با حوله هایی با رنگ های گرم و تعویض پرده حمام نیز در ایجاد احساس پاییزی در این مکان تاثیر گذار خواهند بود.

ترند های پاییزی در سرویس بهداشتی