ترند های سبک اتاق نشیمن و چگونگی استفاده از آن

سبک در دکوراسیون نشیمن

ترند های سبک اتاق نشیمن و چگونگی استفاده از آن

ترند های سبک اتاق نشیمن و چگونگی استفاده از آن : انتخاب سبک اتاق نشیمن می تواند یکی از هیجان انگیزترین چیزها در مورد طراحی خانه شما باشد. اما همچنین می تواند یکی از ناامید کننده ترین ها باشد. به هر حال، این اتاق مهمی است که در آن از مهمانان پذیرایی خواهید کرد.

چند سبک طراحی متفاوت اتاق نشیمن به اتاق نشیمن متصل شده است. در واقع، شما می توانید از هر سبک طراحی در اتاق نشیمن استفاده کنید، اما تعدادی از آنها واقعاً برجسته هستند و یک اتاق نشیمن را شبیه به یک خانه می کنند.

سبک معاصر در طراحی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن معاصر محبوب ترین نوع اتاق نشیمن است. این نوع طراحی همیشه در حال تغییر است زیرا سبک اتاق نشیمن معاصر چیزی است که از آنچه در حال حاضر مرسوم است الهام گرفته شده است.

باید ها در درکوراسیون 

خطوط تمیز – خطوط تمیز احتمالا مهمترین بخش از سبک طراحی معاصر هستند. زیرا خطوط باید تمیز باشند که انگار اخیراً توسط یک هنرمند ماهر کشیده شده است. این طرح کلی است.

کنتراست ها – در کنار تم تمیز، تضادهای ساده واقعاً می توانند یک طراحی معاصر را گرد هم آورند. روشن یا تیره را انتخاب کنید و سپس آن را با دیگری برجسته کنید و از هر دو برای طراحی خود استفاده کنید.

طرح های هندسی – چه الماس، دایره یا شش ضلعی انتخاب کنید، انتخاب حداقل یکی و اجرای آن مهم است. بدون آن، طراحی واقعاً انتظارات را برآورده نمی کند.

مفهوم باز – بسیاری از طرح ها با یک مفهوم باز به بهترین شکل به نظر می رسند، اما در حال حاضر، سبک طراحی معاصر باید این را داشته باشد. در حالی که اتاق خواب می تواند چهار دیوار داشته باشد، اتاق نشیمن و آشپزخانه در کنار هم بهترین ظاهر را دارند.

مینیمالیسم – اگر می خواهید در یک خانه معاصر زندگی کنید مینیمالیسم کاملاً ضروری است. از این گذشته، مینیمالیسم از زمان انتشار کتاب ماری کوندو و مجموعه نتفلیکس روند رواج داشته است.

نباید ها در دکوراسیون 

بیش از حد هنر – در حالی که هنر باید الهام بخش هر خانه معاصر باشد، زیاده روی در آن می تواند ناپسند باشد و تمیزی خطوط را از بین ببرد. پس مراقب باشید و انتخابی انتخاب کنید.

به “مدرن” بروید – تفاوت زیادی بین مدرن و معاصر وجود دارد. بعداً در مورد طرح های مدرن بیشتر خواهیم آموخت، اما بدانید که آنها متفاوت هستند و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.

عدم ترک فضای کافی – فضای خالی برای یک اتاق نشیمن معاصر بسیار مهم است. بنابراین فضایی را پشت کاناپه بگذارید یا یک میز قهوه را حذف کنید تا مطمئن شوید که فضای پیاده روی را دارید که جریان معاصر را ایجاد می کند.

سبک میانه قرن ( مید سنتری ) در دکوراسیون اتاق نشیمن

سبک مدرن اواسط قرن یک سبک طراحی بسیار محبوب برای هر اتاقی است، اما در اتاق نشیمن بیشترین محبوبیت را دارد. این سبک طراحی به سبک خاصی اشاره دارد که در دهه 1920 رایج شد و تا دهه 1970 ادامه داشت.

باید ها در سبک میانه قرن

عدم تقارن – در حالی که بیشتر طرح‌ها تمایل دارند تقریباً متقارن باشند، طرح‌های مدرن اواسط قرن اغلب به سمت طرح‌های نامتقارن تمایل دارند. در حالی که مجبور نیستید اتاق نشیمن خود را مانند یک خانه تفریحی بسازید، کمی عدم تقارن می تواند راه زیادی را برای شما ایجاد کند.

طرح های الهام گرفته شده – مردم در این زمان از برنامه های تلویزیونی، هالیوود و حتی همسایگان خود الهام می گرفتند. شیک بودن مهم بود و به همین ترتیب نشان دادن طراحی خود در خانه مهم بود.

عملکرد – همه چیز در یک اتاق نشیمن مدرن اواسط قرن باید هدفی داشته باشد. لازم نیست خیلی کاربردی باشد یا هر روز استفاده شود، اما حداقل می‌خواهید همه چیز منسجم باشد.

Organic Meets Modern – بهترین چیز در مورد مدرن اواسط قرن این است که جنبه های مصنوعی را با مواد طبیعی و ارگانیک ترکیب می کند. یک گیاه گلدانی را در یک گلدان پلاستیکی عجیب تصور کنید. طبیعی با مصنوعی ملاقات می کند.

نباید ها در سبک میانه قرن

Going Too Retro – یکپارچهسازی با سیستمعامل می تواند کاملاً مترادف با اواسط قرن باشد، اما همیشه با هم ترکیب نمی شوند. امروزه، یکپارچهسازی با سیستمعامل به معنای چیزی است که 25 سال پیش یا بیشتر جاری بود. اما مدرن اواسط قرن هرگز تغییر نمی کند.

استفاده از تزئینات الکترونیکی – البته، تلویزیون خود را آویزان کنید، اما سعی کنید از فناوری مدرن برای تزئین استفاده نکنید. اگر از رادیو استفاده می کنید، به جای رادیو از رادیو کلاسیک دهه 1950 استفاده کنید.

نادیده گرفتن معماری – به معماری اتاق نشیمن خود نگاه کنید. این احتمال وجود دارد که مگر اینکه خانه شما جدید باشد، جنبه های مدرن اواسط قرن وجود دارد که می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.

استفاده از پایه سفید – هیچ اشکالی ندارد که دیوارهای خود را با هر سبک طراحی سفید رنگ کنید. با این حال، پایه سفید در سبک طراحی مدرن معمولی گرم اواسط قرن به خوبی کار نمی کند.

سبک ترنزیشنال در دکوراسیون اتاق نشیمن

طراحی انتقالی برای کسانی است که قطعاتی از سبک های طراحی معاصر و سنتی را دوست دارند اما می خواهند آنها را ادغام کنند. اگر نمی‌توانید در مورد سبک طراحی تصمیم بگیرید، شانس خوبی وجود دارد که عاشق سبک انتقالی باشید.

باید ها در

باید ها در سبک ترنزیشنال

برو عنصری – این به معنای چند چیز است. بله، چهار عنصر در اینجا می توانند مفید باشند، اما آنچه ما به آن اشاره می کنیم عناصر طراحی هستند. از همه آنها برای ترسیم اتاق واقعاً استفاده کنید.

پارچه‌های انتخابی – پارچه‌هایی که استفاده می‌کنید در طراحی انتقالی بسیار مهم هستند. به اضافه کردن پرتاب خز یا شنل یا بالش پرتاب فکر کنید، هر چیزی که به این اتاق نشیمن انتقالی بافت و کلاس می بخشد.

خنثی‌ها – رنگ‌های خنثی یک اصل اساسی در سبک طراحی انتقالی هستند. رنگ‌های خاکستری، سیاه و سفید باید بهترین پس‌زمینه برای یک اتاق نشیمن انتقالی باشند، بنابراین قبل از افزودن رنگ به آن‌ها پایبند باشید.

فلزات سرگرم کننده – کروم قطعاً فلز برتر برای طراحی های اتاق نشیمن انتقالی است. شما می توانید از هر چیزی استفاده کنید، اما چسبیدن به فلزات سردتر برای این سبک ایده آل است، در حالی که باید از فلزات گرم اجتناب شود.

نباید ها در سبک ترنزیشنال

از رنگ بیش از حد استفاده کنید – نترسید که با یک سبک طراحی انتقالی کاملاً تک رنگ باشید. این در واقع ایده آل است و رنگ فقط باید در مقادیر کم اضافه شود و نباید زیاد تغییر کند.

فراموش کردن تعادل – تعادل در سبک طراحی که تماماً در مورد تعادل است بسیار مهم است. سعی کنید در یک طرف طرح زیاده روی نکنید و در عوض سعی کنید آن را به طور مساوی متعادل کنید تا درست بماند.

عدم اضافه کردن نور طبیعی – نور طبیعی در یک اتاق نشیمن انتقالی مهم است. بنابراین اگر هیچ ویندوزی ندارید، می‌توانید آن را جعل کنید یا می‌توانید پنجره‌های جدیدی را در آن قرار دهید.

سبک ساحلی در طراحی داخلی اتاق نشیمن

این یک سبک آشنا برای اکثر مردم است زیرا چه کسی قبلاً نمی خواست در یک خانه ساحلی زندگی کند؟ اما انجام آن بدون اینکه ارزان و دست و پا چلفتی به نظر برسد می تواند دشوار باشد. اما راه هایی برای انجام درست آن وجود دارد.

باید ها در سبک ساحلی

از رنگ‌های خنثی ساحلی استفاده کنید – با تمام رنگ‌های روشن و ساحلی غرق نشوید. قبل از اینکه به سراغ رنگ های آبی و سبز بروید، به شنی و ابرها بچسبید. این می تواند به تعادل همه چیز کمک کند.

طبیعی باشید – همه چیز را تا حد امکان طبیعی به دست آورید. رنگ های طبیعی، رنگ های طبیعی و مبلمان طبیعی. مبلمان چوبی یا حتی شیشه را به دلیل تم شیشه ای دریا انتخاب کنید و از پلاستیک دوری کنید.

از منابع استفاده کنید – driftwood قطعاً الهام بخش اینجاست. اگر می توانید به برخی از آنها دست پیدا کنید، آن را انجام دهید و آن را گرامی بدارید. مانتو، کفپوش، تیرآهن و هر چیز دیگری که می توانید تصور کنید بسازید.

نباید ها در سبک ساحلی

Gimmicky را دریافت کنید – اضافه کردن ستاره‌های دریایی و پری دریایی به همه چیز قطعاً کار درستی نیست، مگر اینکه اتاق یک نوجوان یا کودک را تزئین کنید. اگر اتاق نشیمن است، آن را ساده و طبیعی نگه دارید.

بیش از حد بلوز را مخلوط کنید – لایه بندی هر آبی که می توانید تصور کنید بدون اینکه لحظه ای تصمیم بگیرید که کدام یک جواب نمی دهند. حداکثر سه مورد را انتخاب کنید و سپس با آنها در تمام اتاق بچسبید.

بگذارید همه چیز کم شود – از تاریک شدن همه چیز خودداری کنید زیرا این کار قطعاً کاری با مضمون ساحل نیست. اگر واقعاً می خواهید همه چیز را به بهترین شکل خود نگه دارید، همه چیز را سبک، مطبوع و آرام نگه دارید.

سبک روستیک در طراحی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن روستیک یکی از قدیمی ترین سبک های اتاق نشیمن در تاریخ است. این را نباید با اتاق نشیمن خانه های مزرعه اشتباه گرفت، اما یک اصطلاح گسترده تر است که بیشتر به توصیف خانه ها شبیه است تا خانه های مزرعه.

باید ها در سبک روستیک

تیرهای باز – تیرهای باز در اتاق های نشیمن روستایی وجود دارد. اگر بتوانید خودتان را نجات دهید، پس عالی است. اما در غیر این صورت، هر نوع تیرآهن به شرطی که آنها را به رنگ مناسب برای طراحی اتاق نشیمن خود رنگ آمیزی کنید، کار می کنند.

نباید ها در سبک روستیک

بافت های بیش از حد – اگر الگوها و بافت های زیادی را به اتاق نشیمن روستایی خود اضافه کنید، سادگی که اتاق نشیمن روستیک را در وهله اول بسیار خاص می کند، از بین می برد. پس این سادگی را حفظ کنید.

خیلی سخت تلاش کنید – تلاش بیش از حد برای اینکه همه چیز به نظر برسد که در یک اقامتگاه متعلق به دهه 1800 زندگی می کنید، در نهایت باعث می شود چیزها ارزان به نظر برسند. اشکالی ندارد که الهام بخش شما باشد، اما آرام باشید و بگذارید جریان پیدا کند.

از تعویض های مصنوعی اجتناب کنید – درست است، جایگزین های مصنوعی در واقع می توانند بهتر از چیز واقعی باشند. اگر گیاهخوار هستید، پس این تنها گزینه است، پس از چرم مصنوعی و چرم واقعی شرمنده نباشید، همین کار را انجام دهید.

 

 

 

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو