ترند های سال 2020 در طراحی داخلی

ترند های سال 2020 در طراحی داخلی

ترند های سال 2020 در طراحی داخلی

محیط هایی که در آن ها زندگی می کنیم نیز درست مانند ما مدام در حال تغییر و نو شدن هستند، زیرا تغییراتی که در دکوراسیون خانه ایجاد می کنیم کیفیت زندگی ما را افزایش داده، ما را از تکرار رها کرده و باعث می شود تا محیطی که در آن زندگی می کنیم گرم تر، زیبا تر و متعلق به ما به نظر برسد. درست مانند دنیای مد، در دنیای دکوراسیون و طراحی نیز هر سال ترند های جدیدی پدید آمده و مطرح می شوند و این ترند ها، افرادی را که به دنبال ایجاد تغییر در محیط زندگی خود هستند هدایت می کنند. اما ترند های سال 2020 در طراحی داخلی میلادی کدام ها هستند و چه تغییراتی را مشاهده خواهیم کرد؟ برای آشنایی با ترند های مطرح سال 2020 در دنیای طراحی داخلی، با پویانو همراه باشید:

باید هر سال تمام مبلمان و طراحی داخلی محیط زندگی خود را تغییر دهید.

هماهنگی با ترند هایی که در هر سال جدید مطرح می شوند، به این معنا نیست که باید هر سال تمام مبلمان و طراحی داخلی محیط زندگی خود را تغییر دهید. البته ترند های طراحی داخلی نیز در هر فصل به شکل چشمگیر و قابل توجهی تغییر نمی کنند. دنیای مد طراحی داخلی، در حالی که برخی از ترند ها سال ها محبوبیت خود را حفظ می کنند، با اضافه کردن رنگ ها، بافت ها و جزئیات به این ترند های محبوب شکل می گیرد. این تغییرات کوچک موقت نیز هر سال با لمس کردن خانه های ما، باعث می شوند تا بتوانیم ترند های جدید را دنبال کرده و با آن ها هماهنگ شویم.

باید هر سال تمام مبلمان و طراحی داخلی محیط زندگی خود را تغییر دهید.

  • پارتیشن هایی با طراحی های مدرن و معاصر

امروزه نقشه های باز، طراحی بسیاری از خانه های آپارتمانی را به خود اختصاص می دهند. در این نوع نقشه ها اتاق غذا خوری و اتاق نشیمن در ترکیب با یکدیگر طراحی شده و در بسیاری مواقع آشپزخانه ها نیز با طراحی باز به بخش های دیگر خانه می پیوندند. به همین دلیل یکی از آخرین ترند ها در خانه های مدرن، استفاده از پارتیشن هایی با طراحی های جدید است که بخش های مختلف خانه را به شکلی خلاقانه از یکدیگر جدا می کنند. امسال به کار بردن پارتیشن هایی که اتاق هایی با کاربرد های مختلف را از یکدیگر جدا کرده، اما دلبازی و عمق اتاق را از بین نمی برند را به صورت گسترده ای مشاهده خواهیم کرد.

پارتیشن هایی با طراحی های مدرن و معاصر

  • نورپردازی سقف های کاذب

سقف های کاذب یکی از عناصر مطرح طراحی داخلی در سال های اخیر به شمار می روند. امروزه در بسیاری از خانه های مدرن و جدید می توان سقف های کاذب با طراحی های خاص و متفاوتی را مشاهده کرد. در سال 2020، نور پردازی های توکار این سقف های کاذب محبوبیت بیشتری یافته و به نظر می رسد که به یکی از پرکاربرد ترین ترند ها در این سال جدید تبدیل شود.

نورپردازی سقف های کاذب

  • باغچه های عمودی و تابلو های زنده

برای ایجاد فضایی زنده و ایجاد نقطه ای کانونی، به خصوص در مکان های کوچک، باید بر روی دکوراسیون و تزئین دیوار ها تمرکز کرد. امسال یکی از ترند ها در زمینه دکوراسیون دیوار ها، استفاده از تابلو های زنده رنگارنگ و متفاوت است که از گیاهان زنده تشکیل شده اند. البته باغچه های عمودی که به دیوار ها متصل می شوند نیز هم چنان محبوبیت خود را حفظ کرده و به کار برده می شوند.

باغچه های عمودی و تابلو های زنده

  • قفسه های باز

یکی از مطرح ترین مفهوم های زیبایی شناختی که در سال های اخیر بسیار کاربرد دارد، به نمایش گذاشتن لوازم کاربردی است که به جای کمد های بسته، در قفسه های باز به عنوان عنصری دکوراتیو قرار داده می شوند. کتاب ها، لوازم برقی کوچک، روزنامه ها و مجلات، ظروف، کاسه ها و عناصر دیگری مانند این ها که در زندگی روزمره به کار برده می شوند، امروزه به عناصری تبدیل شده اند که در نشیمن و سالن پذیرایی تزئینات قفسه های باز و دکوراتیو را تکمیل می کنند.

قفسه های باز

  • طرح و رنگ در سرویس های بهداشتی

معمولا در طراحی سرویس های بهداشتی رنگ های خنثی و رنگ های کلاسیک به کار برده می شوند. اما می توان گفت که در سال 2020 رنگ های متعدد و طرح های رنگی را در طراحی این مکان ها مشاهده خواهیم کرد. هم طراحی های بسیار رنگارنگ و هم ایجاد یک نقطه کانونی با استفاده از یک رنگ، در ترند طراحی های سرویس بهداشتی امسال به کار برده خواهند شد.

طرح و رنگ در سرویس های بهداشتی

شیرآلات و روشویی های سبک مدرن، یواش یواش در حال تکراری شدن هستند. در سال های اخیر در مورد شیرآلات و روشویی سرویس بهداشتی، سبک وینتیج در مدل های نوستالژیک و مصالح قدیمی ای مانند مس و سنگ در حال محبوب شدن هستند.

روشویی و شیرآلات سبک وینتیج

  • صفحه کابینت های بتنی آشپزخانه

امسال در طراحی آشپزخانه سبک صنعتی بسیار مطرح خواهد بود. به خصوص بافت های بتنی بسیار مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به همین دلیل صفحه کابینت های بتنی کاربرد بسیاری در طراحی های سال 2020 خواهند داشت.

صفحه کابینت های بتنی آشپزخانه

  • موزاییک های سیمانی مرمر نما در کفپوش ها

موزاییک های سیمانی مرمر نمای سبک ایتالیایی که از صد ها سال پیش تا به امروز از جمله زیباترین کفپوش ها به شمار می روند، در سال های اخیر یواش یواش محبوبیت گذشته خود را باز یافته اند. در سال 2020 نیز در سرویس های بهداشتی، اتاق نشیمن و در تمام محیط زندگی می توانیم با این نوع کفپوش ها مواجه شویم.

موزاییک های سیمانی مرمر نما در کفپوش ها

  • سبک ترکیبی

سبک ترکیبی یا التقاطی که از ترکیب مدل ها، سبک ها، طرح ها و رنگ های متفاوت در کنار یکدیگر ایجاد می شود، امسال نیز مانند سال های گذشته محبوبیت خود را حفظ خواهد کرد. مبل های غیر ست و متفاوت، میز غذا خوری متشکل از صندلی های مختلف، کنار هم قرار گرفتن سبک کلاسیک و روستیک، ترکیب طرح های خطی با طرح های نقطه ای و ترکیب های این چنینی منحصر به فرد را می توان در طراحی های امسال مشاهده کرد.

سبک ترکیبی

  • در های سبک روستیک

اگر بخواهیم به طور خلاصه ترند های سال 2020 را توضیح دهیم؛ می توان گفت که امسال سال بازگشت به طبیعت، گذشته و مصالح خام است. به همین دلیل، امسال نیز مانند چندین سال گذشته، طراحی های صنعتی و روستیک بسیار مطرح خواهند بود. به خصوص در طراحی در ها با مدل های بسیار متفاوتی مواجه خواهیم شد. مدل درب انبار ها از برجسته ترین مدل ها در سال 2020 خواهند بود، زیرا در های داخلی و بیرونی به سبک روستیک در حالی که یک فضای طبیعی فوق العاده ایجاد می کنند، اثری نوستالژیک را نیز به نمایش می گذارند.

در های سبک روستیک

ترند هایی که در سال جدید مطرح خواهند بود، به همین تعداد محدود نمی شوند، بلکه موارد بیان شده تنها تعدادی از ترند هایی هستند که می توانند الهام بخش شما در سال جدید باشند. ترند هایی زیبا و ماندگار که بدون شک محبوبیت خود را سال های طولانی ادامه داده و نیازی نخواهد بود که هر سال آن ها را تغییر دهید.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو