ترند های سال 2019 در طراحی داخلی

ترند های سال 2019

ترند های سال 2019 در طراحی داخلی

ترند های دکوراسیون داخلی مانند دنیای مد و فشن هر روز در حال تغییر هستند. در هر دوره زمانی ای رنگ ها و طراحی های خاصی مطرح می شوند. با نزدیک شدن به آغاز سال میلادی جدید، ترند های سال 2019 نیز مشخص شدند. در این مطلب به رنگ ها، مصالح و مبلمانی که در طراحی داخلی سال جدید میلادی پیش روی ما قرار دارند خواهیم پرداخت. برای آشنایی با این ترند ها با پویانو همراه باشید:

امروزه بسیاری از انسان ها به دنبال این هستند که خانه ای خاص و بی مانند داشته باشند. به همین منظور در خرید مبلمان خانگی طراحی های غیر معمول و منحصر به فرد را ترجیح می دهند. همین موضوع باعث شده است تا طراحان و معماران داخلی هدف خود را بر پایه طبیعت پایه گذاری کنند.

زیرا تمام ما انسان هایی که در محیط شهری زندگی می کنیم به فضاهای مصنوعی و سرد عادت کرده ایم و در چنین فضای ساختگی ای، طبیعت فضایی غیر معمول و منحصر به فرد به شمار می رود. به همین دلیل طراحان در سال 2019 اشیائی را طراحی می کنند که در عین کارآمدی با طبیعت سازگار باشد.

ترند های سال 2019 در طراحی داخلی

این جستجوی طبیعت تقریبا بر همه چیز تاثیر گذار است، از رنگ ها گرفته تا مواد و مصالحی که در ساخت اشیاء مورد استفاده قرار می گیرند. البته در کنار طبیعت، طراحی مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که متخصصان به دنبال قطعات انعطاف پذیر و پویا هستند.

برای این که بتوانیم به محصولات طبیعی دست پیدا کنیم، لازم است که در تمیز ماندن محیط زیست تلاش کرده و به بازیافت در مصرف مواد توجه کنیم و یکی از راه های رسیدن به بازیافت، استفاده از مواد پایدار در طراحی لوازم است.

علاوه بر این موارد در سال پیش رو، هم چنان مواد طبیعی ای مانند چوب، شیشه و سنگ جایگاه خود را در طراحی داخلی حفظ کرده اند. نوآوری در سال جدید بیشتر در مورد مقاوت این مواد و مصالح صورت خواهد گرفت. سبک رترو نیز هم چنان مطرح بوده و به نظر می رسد که مدت بیشتری در میان ترند های محبوب باقی خواهد ماند. در ادامه به تغییراتی که در سال 2019 در طراحی داخلی رخ خواهد داد با جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

ترند های سال 2019 در طراحی داخلی

کاربرد چوب طبیعی در طراحی داخلی به زمان های بسیار قدیم باز می گردد. چوب به دلیل این که ماده ای طبیعی و سالم است و در هر محیطی که به کار برده شود گرما و صمیمیت به همراه می آورد، در هر دوره ای مورد استفاده بوده و محبوبیت خود را حفظ کرده است. در سال 2019 نیز به دیدن و کاربرد چوب در طراحی داخلی ادامه خواهیم داد. اما این بار چوب های طبیعی تری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

چوب های پرداخت نشده، بدون رنگ و خام در راس ترند های سال 2019 قرار دارند و آشپزخانه فضایی است بیشترین استفاده از چوب در آن صورت خواهد گرفت. در چند سال اخیر آشپزخانه های کاملا سفید، محبوب و پرکاربرد بوده اند. اما در چند سال آینده آشپزخانه های چوبی محبوبیت بیشتری خواهند یافت. مبلمان چوبی بدون جلا را می توانید با سبک اسکاندیناوی ترکیب کرده و دکوراسیونی زیبا و مدرن را به نمایش بگذارید.

استفاده از چوب طبیعی در آشپزخانه

  • رنگ مبلمان در سال 2019

بزرگ ترین رهبر در زمینه ترند رنگ ها، شرکت پنتون است که در سال 2017 رنگ جدیدی به نام Greenery (به معنای سبزی، سبزه و…) را معرفی کرد. در سال 2019 نیز حاکمیت رنگ سبز هم چنان ادامه دارد. اما امسال به جای رنگ سبز درخشان، ترکیبی از رنگ سبز و خاکستری مطرح است. این رنگ سبز خاکستری، در تنالیته های تیره و روشن به کار برده خواهد شد.

رنگ دیگر مطرح سال، رنگ طوسی خواهد بود. حتی طراحان و مجله های مطرح دنیای طراحی داخلی نیز برای سال 2019 به جای رنگ سبز، رنگ طوسی را انتخاب کرده اند. طوسی رنگ خنثی ای است که به راحتی می تواند هم به عنوان رنگ اصلی و هم به عنوان رنگ پس زمینه مورد استفاده قرار بگیرد.

در صورت تمایل می توانید تمام اتاق را به رنگ طوسی طراحی کرده و یا از این رنگ تنها بر روی دیوار ها استفاده کنید. یکی از امتیازات بزرگ رنگ طوسی این است که تنالیته های متنوعی داشته و می توانید تنالیته شبیه به آبی و یا شبیه به رنگ بژ آن را مورد استفاده قرار دهید.

رنگ مبلمان در سال 2019

  • فرم های منحنی و نرم در طراحی مبلمان

زمانی که صحبت از مبلمانی با طراحی معاصر می شود مدل های هندسی و غیر متقارن به ذهن ما خطور می کنند. مبلمانی با طراحی هندسی هم چنان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اما به جای خطوط صاف و تیز، طرح های منحنی و نرم کاربرد بیشتری خواهند داشت. اکنون مبل ها و صندلی ها دارای طراحی ای اورگانیک و سیال خواهند بود.

فرم های منحنی و نرم در طراحی مبلمان

  • سبک رترو که هرگز قدیمی نمی شود!

در مورد سبک های طراحی داخلی ای که در سال 2019 مطرح هستند، سبک رترو مانند گذشته محبوبیت خود را حفظ کرده است. زیبایی سبک رترو هم فضایی نوستالژیک در محیط زندگی ایجاد کرده و هم طیف گسترده ای از سبک ها را پیش روی ما قرار می دهد. رترو از جمله سبک هایی است که با تمام سبک های طراحی داخلی هماهنگی دارد؛ در خانه ای که با سبک اسکاندیناوی، مدرن، روستیک و ترکیبی طراحی شده است به راحتی می توانید از اشیائی به سبک رترو استفاده کنید.

یکی از مکان هایی که به راحتی می توانید در آن از سبک رترو استفاده کنید آشپزخانه است. امروزه بسیاری از شرکت های تولیدی اشیاء برقی ای با ظاهر سبک رترو تولید می کنند. یعنی می توانید لوازم برقی ای مانند یخچال را که با تکنولوژی مدرن اما با ظاهر رترو تولید شده است را خریداری کرده و به کار ببرید.

سبک رترو که هرگز قدیمی نمی شود

در سال های گذشته تاج تخت خواب با مواد سردی مانند فلز و فرفورژه بسیار پرکاربرد بودند. سپس به این مواد چوب نیز اضافه شد. چوب با وجود این که ظاهر گرم تری از فلز دارد، اما باز هم ماده ای سخت به شمار می رود. سپس طراحان متوجه این موضوع شدند که تخت خواب باید طراحی ای راحت داشته باشد و تاج تخت های پوشیده از مخمل را طراحی کردند. بعد از این در سال 2019 شاهد تاج تخت خواب های نرم و لطیف خواهید بود.

در مورد سبک طراحی نیز تاج هایی به سبک فرانسوی و یا لمسه دوزی بسیار پرکاربرد خواهند بود. این مدل تاج ها با تمام سبک ها هماهنگی داشته و ظاهری زیبا به اتاق خواب می بخشند.

تاج تخت خواب لمسه ای

  • گل های طبیعی از ترند های سال 2019

گیاهان دارای قدرتی هستند که می توانند در هر مکانی فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنند. استفاده از گیاهان سبز، خانه شما را به مکانی ظریف، راحت و زیبا تبدیل می کند. همان طور که گفته شد در سال 2019 رنگ سبز از رنگ های محبوب خواهد بود. رنگ سبز علاوه بر مبلمان و اکسسوار ها بر روی دیوار ها نیز دیده خواهد شد. اما قبل از هرچیزی از گیاهان تازه در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. به همین دلیل هم چنان گیاهان زیبا ترین اکسسوار در خانه ها خواهند بود.

گل های طبیعی

  • دیوار های سیاه رنگ

تا به امروز در بیشتر دیوار ها به ویژه در سرویس بهداشتی رنگ سفید حاکم بوده است. اما در ترند های سال 2019 دیوار هایی به رنگ سیاه نیز وجود دارند. البته رنگ کردن تمام دیوار ها به رنگ سیاه فضایی تیره و دلگیر ایجاد خواهد کرد، اما در بخش هایی از دیوار ها می توانید از این رنگ استفاده کنید. این گونه زمانی که دیوار های سفید فضا را روشن می کنند با رنگ سیاه کنتراست ایجاد خواهید کرد.

دیوار های سیاه رنگ

  • سطوح مرمری از ترند های سال 2019

مانند هر چیز دیگری در مصالح کاربردی نیز به گذشته باز می گردیم. به همین دلیل در سال 2019 مواد طبیعی مانند چوب و سنگ را به وفور مشاهده خواهیم کرد. سنگ مرمر نیز به دلیل طبیعی بودن و به دلیل ظاهر باشکوهی که دارد مهمان خانه های ما خواهد بود. در این سال مرمر را در دیوار ها، کفپوش و مبلمان به مراتب مشاهده خواهید کرد.

سطوح مرمری

 

 

 

ترند های سال 2019

تحریریه پویانو