ترفندهای دکوراسیون برای زمستان : خانه گرمتر در این زمستان

ترفندهای دکوراسیون برای زمستان : خانه گرمتر در این زمستان

ترفندهای دکوراسیون برای زمستان ؛ زمستان در راه است و این زمانی است که هر کس تلاش میکند با آب‌وهوای سرد و خشک زمستان مقابله کند. همانطور که شما کمد لباس‌هایتان را برای آمدن زمستان آماده میکنید ، لباس‌های گرم و بوت‌هایتان را بیرون می‌آورید زمان آن رسیده است که با این چند ترفند ساده خانه خود را نیز برای این زمستان گرم کنید.

ترفندهای دکوراسیون برای زمستان
ترفندهای دکوراسیون برای زمستان

در این مطلب شش ترفند ساده ارائه میشود که خانه خود را از سرما و خشکی زمستان حفظ کنید و آن را گرم و دنج نگه دارید.

02کف را فرش کنید.

قبل از اینکه به یک شال پشمی روی کاناپه با یک جفت جوراب ضخیم و یک کتاب برای خواندن فکر کنید، به کف خانه خود توجه کنید. فرش، قالیچه و موکت‌ ها را بیرون بیاورید و تا جایی که میتواند کف را بپوشانید.

فرش و موکت به عنوان عایق عمل میکنند، هوای سرد را در زیر حبس میکند و خانه را گرم نگه میدارند. این به شما اطمینان میدهد که زمانی که فراموش کردید جوراب پا کنید ، پای خود را روی زمین سرد نمیگذارید.

ترفندهای دکوراسیون برای زمستان
ترفندهای دکوراسیون برای زمستان

تعدادی شمع روشن کنید.

روشن کردن شمع علاوه بر اینکه به فضای شما جذابیت میبخشد خانه‌تان را نیز گرم نگه میدارد. شمع‌ها امروز در شکل‌ها ، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف در دسترس هستند. بنابراین در جای جای منزل خود از آنها استفاده کنید و از گرمای معطر مطبوع آن لذت ببرید. حتی میتوانید یک گام فراتر روید و شمع‌ها را در شمعدانی‌های قدیمی روشن کنید و آمدن زمستان را جشن بگیرید.

وسایل گرمایش

البته که بدون وسایل گرمایشی سپری کردن زمستان ممکن نیست. از آنها در هر جایی از خانه برای داشتن فضایی گرم و راحت در همه زمان‌ها استفاده کنید.

04پرده پنجره‌ها

پرده فقط دکوراتیو نیست بلکه بیشتر نقش کاربردی بازی میکند. پرده ضخیم و ترجیحا تیره میتواند به عنوان عایقی برای جلوگیری از نفوذ هوای سرد عمل کند. از دو لایه پرده استفاده کنید. برای اینکه پرده ضخیم پشم ، مخمل ، جیر مناسب برای به دام انداختن گرما در داخل هستند در حالی یک لایه پرده نازک اجازه میدهد که نور خورشید در طول روز به داخل جریان یابد.

پوشاندن درزها

این درواقع اولین کاری است که پیش از راه رسیدن زمستان باید انجام دهید. درز دیوارها و پنجره‌ها را که بزرگترین عامل برای نفوذ سرما است بپوشانید و سرما را بیرون از خانه نگه دارید.

05

پنکه سقفی که منزل را گرم نگه میدارد.

شگفت زده شده‌اید؟ بله درست است. پنکه سقفی شما نه تنها خانه را خنک میکند بلکه میتواند منزل شما را گرم کند. توجه داشته باشید که پره‌های فن باید چرخش در جهت مخالف داشته باشند. این باعث میشود که پره‌ها هوای سرد را هل میدهند و اجازه میدهد که هوای گرم به سمت سقف حرکت کند.

در فصل زمستان آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کند به این ترتیب هوای گرم سبکتر در جهت رو به پایین حرکت میکند و هوای اتاق گرم و مطبوع میماند.

 

تحریریه پویانو|نبیلو