تاثیر رنگ در دکوراسیون ، رنگ هایی که باعث تقویت دکور خانه می شوند!

تاثیر رنگ در دکوراسیون

تاثیر رنگ در دکوراسیون ، رنگ هایی که باعث تقویت دکور خانه می شوند!

تاثیر رنگ در دکوراسیون : آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا برخی از اشیاء و یا بعضی از مکان ها برای ما جذابیت بیشتری نسبت به سایر مکان ها و اشیاء دیگر دارند؟ البته که یکی از دلایل پسندیدن یک مکان و یا اشیاء ظاهر، طراحی و سبک آن است. اما تحقیقات نشان داده است که مهم ترین عامل در ایجاد جذابیت، رنگ ها هستند. رنگ ها به همان اندازه که شخصیت و سلیقه ما را به نمایش می گذارند، بر روی انسان تاثیرات مثبت و منفی نیز ایجاد می کنند. به همین دلیل در طراحی داخلی یکی از مهم ترین موارد رنگ مبلمان و دیوار ها است.

یک دکوراسیون قدرتمند با انتخاب رنگ اشتباه برای دیوار ها بسیار تضعیف شده و بالعکس، اتاقی که طراحی آن جذابیت خاصی ندارد و با مبلمان معمولی دکوراسیون شده است، با انتخاب رنگ مناسب برای دیوار ها می تواند به مکانی زیبا و بی نقص تبدیل شود.

در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که افرادی که می خواهند خانه خود را رنگ کرده و یا تغییری در محیط زندگی خود ایجاد کنند چگونه و بر چه اساسی می توانند رنگ هایی که باعث تقویت دکوراسیون خانه می شوند را انتخاب کنند. با پویانو همراه باشید:

تاثیر رنگ در دکوراسیون

  • به هماهنگی میان رنگ دیوار ها و مبلمان توجه کنید!

اگر می خواهید خانه خود را رنگ کرده و محیط زندگی خود را تازه کرده و ظاهر جدیدی به آن ببخشید، اما در انتخاب رنگ مناسب دچار مشکل هستید، ابتدا نگاهی کلی به دکوراسیون اتاق انداخته و به رنگ لوازم و اشیاء موجود در آن توجه کنید. رنگ یکی از صندلی ها، فرش و یا میز که دارای رنگ تندی نباشد، برای استفاده بر روی دیوار ها رنگ ایده آلی بوده و در مکان هماهنگی ایجاد خواهد کرد. برای مثال در تصویر زیر رنگ دیوار ها مشابه با رنگ کمد لباس انتخاب شده است.

این گونه هم یک کلیت در اتاق ایجاد شده و هم فضایی آرام و زیبا به وجود آورده است. مهم ترین موضوع در انتخاب رنگ دیوار ها، به خصوص در اتاق خواب، این است که رنگی که انتخاب می کنید دارای ویژگی های آرامش بخشی بوده و خسته کننده نباشد.

به هماهنگی میان رنگ دیوار ها و مبلمان توجه کنید

  • با استفاده از رنگ های تیره کنتراست ایجاد کنید

معمولا از رنگ تیره برای دیوار ها به ندرت استفاده می شود، زیرا استفاده از رنگ تیره برای دیوار ها همیشه با ریسک هایی مانند دلگیر و تاریک شدن محیط به همراه است. در صورتی که با انتخاب دکوراسیون و مبلمان مناسب، دیوار هایی با رنگ های تیره نیز می توانند انتخاب های ایده آل و فوق العاده ای برای محیط زندگی شما باشند. اگر می خواهید برای دیوار ها از رنگ های تیره استفاده کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید ایجاد تضاد و کنتراست است.

برای این که رنگ های تیره اتاق را به مکانی دلگیر و تاریک تبدیل نکنند تنها کاری که باید انجام دهید این است که با رنگ های روشن یک تعادل ایجاد کرده و مانع از این شوید که رنگ تیره بر تمام اتاق حاکم شود.

برای مثال اگر دیوار هایی به رنگ لاجوردی تیره می خواهید، حتی اگر در مبلمان مورد استفاده در طراحی اتاق برای ایجاد هماهنگی رنگ های مشابه به لاجوردی وجود دارند، باید بیشتر از رنگ های روشن مانند رنگ سفید استفاده کنید. این گونه به فضایی روشن، عمیق و زیبا دست پیدا کرده و تاثیری متفاوت و منحصر به فرد در مکان ایجاد خواهید کرد.

به هماهنگی میان رنگ دیوار ها و مبلمان توجه کنید

  • رنگ های روشن برای آشپزخانه ای دلباز

زمانی که برای طراحی آشپزخانه می خواهید رنگ دیوار ها را انتخاب کنید، به طور طبیعی باید رنگ های روشن و درخشانی را انتخاب کنید که فضایی روشن، کارآمد و دلبازی ایجاد کنند. البته برای انتخاب رنگ آشپزخانه باید رنگ صفحه کابینت، درب کابینت ها، لوازم برقی و سایر لوازم و اکسسوار ها را نیز در نظر گرفته و رنگی هماهنگ با سایر رنگ ها را به کار ببرید. رنگ های تیره و تند معمولا برای آشپزخانه انتخاب های مناسبی به شمار نمی روند، زیرا لازم است که آشپزخانه ها روشن ترین مکان در خانه باشند.

به همین دلیل است اگر چه معمولا رنگ هایی مانند سفید و طوسی روشن برای آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، اما رنگ هایی مانند زرد درخشان نیز برای این مکان مناسب بوده و رنگی است که ظاهری متفاوت به آشپزخانه بخشیده و انرژی مثبت ایجاد می کند.

رنگ های روشن برای آشپزخانه ای دلباز

  • رنگ خاکستری؛ رنگی بدون ریسک و ظریف

تنالیته های رنگ طوسی، برای تمام نقاط خانه و برای تمام سبک های طراحی داخلی از ایده آل ترین رنگ ها به شمار می روند. اگر نمی خواهید در انتخاب رنگ دیوار ها ریسک کنید، مناسب ترین رنگ برای شما رنگ خاکستری است. رنگ طوسی می تواند هم با سبک مدرن هماهنگ شده و هم با سبک کلاسیک سازگاری بیابد و بر اساس ساختار مکان می توانید از تنالیته های تیره تر و یا روشن تر آن استفاده کنید.

برای این که از دلگیر شدن اتاق جلوگیری کرده و در عین حال دیواری با ظاهر خسته کننده و تکراری نداشته باشید، می توانید 3 تا از دیوار های اتاق را با تنالیته های روشن و یکی ار دیوار ها را با تنالیته تیره رنگ خاکستری رنگ آمیزی کنید.

رنگ خاکستری؛ رنگی بدون ریسک و ظریف

  • انتخاب رنگ متناسب با سبک طراحی داخلی

تاثیر رنگ در دکوراسیون شما، در شخصیت و کاراکتر مکان بسیار تاثیرگذار است. همان طور که هر اتاقی ویژگی های مخصوص به خود دارد، جزئیات خاص نیز می توانند بر ویژگی های آن تاثیر گذار باشند.

در اتاق های نشیمنی که به سبک مینیمال طراحی شده اند لازم است که از رنگ های آرام تر استفاده شود و در سالن هایی که دارای سبکی کلاسیک و مجلل هستند رنگ های درخشان تر و چشم نواز انتخاب های مناسب تری خواهند بود. برای مثال در خانه ای مدرن استفاده از رنگی متفاوت بر روی یکی از دیوار ها جلوه متفاوت و زیبایی به مکان خواهد بخشید.

انتخاب رنگ متناسب با سبک طراحی داخلی

  • تاثیر رنگ در دکوراسیون با رنگ های شاد در اتاق کودکان

زمانی که می خواهید برای اتاق کودک رنگ مناسب انتخاب کنید، باید رنگی را مورد استفاده قرار بدهید که با سلیقه کودک سازگار بوده و اگر در اتاق درس خوانده و بازی می کند، تمرکز آن را از بین نبرده و هم چنین مکانی پویا و سرگرم کننده برای کودک ایجاد کند. برای این منظور تنالیته ای آرام و لطیف از رنگ مورد علاقه کودک خود را بر روی دیوار ها و مبلمان اتاق مورد استفاده قرار بدهید.

رنگ های شاد برای اتاق کودکان

  • با رنگ های تند فضایی متفاوت ایجاد کنید

از آن جایی که سرویس بهداشتی مکانی برای تمیزی و بهداشت به شمار می روند، بیشتر از رنگ های روشن و سفید برای دیوار های این مکان استفاده می شود. اما در سرویس بهداشتی نیز برای قدرت بخشیدن به دکوراسیون آن می توانید از رنگ های درخشان و تند استفاده کرده و فضایی متفاوت طراحی کنید. اما اگر تصور می کنید که این کار با ریسک همراه بوده و ممکن است فضایی خسته کننده ایجاد کند، در کف و سایر لوازم موجود در سرویس بهداشتی از رنگ های آرام و روشن استفاده کرده و کنتراست ایجاد کنید.

با رنگ های تند فضایی متفاوت ایجاد کنید

  • تاثیر رنگ در دکوراسیون با رنگ های لطیف، اما زنده

راهرو ها از نقاط مهم هر خانه ای به شمار می روند، زیرا مکان های مختلف را به یکدیگر متصل می کنند. به همین دلیل در مورد رنگ راهرو ها کمی بیشتر فکر کنید و اهمیت آن را در نظر بگیرید. اگر یکی از دیوار های موازی راهرو را به رنگ سفید و دیگری را به رنگی لطیف و ملایم، اما زنده و زیبا رنگ آمیزی کنید به نتیجه ای فوق العاده دست پیدا خواهید کرد.

رنگ های لطیف، اما زنده

در نهایت به این موضوع اشاره کنیم که در دکوراسیون دیوار ها رنگی که هرگز تغییر نکرده و قدیمی نمی شود، رنگ سفید است. برای این که فضایی ظریف، آرام، زیبا و آرامش بخش ایجاد کنید، رنگ سفید همیشه بهترین انتخاب خواهد بود.

 

 

 

تاثیر رنگ در دکوراسیون

تحریریه پویانو