برگه سبز معماری چیست؟

برگه سبز معماری چیست؟

احتمالا شما که بعد از جستجو در رابطه با برگه سبز معماری به اینجا رسیدید ، مایل هستید که در باره آن بیشتر بدانید. شما هم جز دسته از افرادی هستید که برایتان سوال شده است که کاربرد برگ سیز معماری چیست و قرا است در فرایند اجرای ساختمان چه اثری داشته باشد.  این سوال نه تنها برای سازندگان و مجریان ساختمان ایجاد می شود بلکه برای دانشجویان و کاراموزان و همه عوامل در این صنف نیز ممکن است گنگ باشد. با پویانو همراه باشید تا به صورت مفید و مختصر آشنا شوید:

برگ سبز تعهد مهندسین چیست؟

هنگامی که شما قصد داشته باشید یک پروژه ساختمانی مانند آپارتمان را شروع کنید، لازم است که دستور نقشه و پروانه ساخت را ابتدا در اختیار داشته باشید.  بنابراین برای دریافت دستور نقشه و پروانه ساخت ابتدا باید به دفاتر خدمات شهری مراجعه کنید. اما قبل از آن ، حتما می دانید که یک معمار باید طراحی نقشه را انجام داده باشد. ضمیمه نقشه ها برگ سبز وجود دارد. برگ سبز چندین برگ است که یکی از برگه های سبز ، برگ سبز تعهد معماری است و برای ضمانت نقشه ها به کار برده می شود. در واقع کاربرداین برگ برای معمار این است که از طریق آن تعهد می دهد که تمامی نقشه های طراحی شده توسط وی با بامقرارت ملی ساختمان تطابق دارد.  در صورتی که اصول و قوانین مقررات ملی ساختمان در نقشه ها رعایت نشده باشد ، او مسئولیت کار را برعهده دارد. به عبارت دیگر، برگ سبز معماری، تضمینی از پیشروی اصولی و صحیح کارها نزد ارگان ناظر بر ساخت و سازهای شهری است.

پس از این که این مراحل طی شدند و نقشه ها به تصویب رسیدند، پروانه ساختمان صادر می شود. سپس مهندس سازه و مهندس تاسیسات الکتریکی و مکانیکی بر اساس نقشه های معماری، جهت طراحی سازه و تاسیسات ساختمان اقدام می نمایند.

سپس مهندس سازه وارد کار می شود و پس از طراحی و محاسبات سازه باید برگ سبز محاسبات را امضا کند. این امضا تصمینی است بر رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان . این برگه نیز باید ضمیمه پرونده شما هنگام مراجعه به دفاتر خدمات شهرداری باشد.  در رابطه با سایر بخش های اجرای ساختمان مانند تاسیسات نیز باید همین روند طی شود.

برگ سبز تاسیسات مربوط به تاسیات الکتریکی می باشد. کارهای سیم کشی و کارهای الکتریکی و …

برای اینکه بیشتر در رابطه با برگ سبز معماری بدانید به شما توصیه می کنیم که از اینجا مطلب را بخوانید