بازگشایی بخش ایرانشناسی موزه آرمیتاژ

بازگشایی بخش ایرانشناسی موزه آرمیتاژ

موزه ی آرمیتاژ از بزرگ ‌ترین موزه‌های جهان و از قدیمی ترین گالری های هنری و موزه ‌های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است که در سن پترزبورگ در کشور روسیه واقع شده است.

بخش ایرانشناسی موزه آرمیتاژ
بخش ایرانشناسی موزه آرمیتاژ

کاخ زمستانی موزه ی آرمیتاژ

بخش ایرانشناسی این موزه پس از چند سال تعطیلی به دلیل تعمیرات ساختمان موزه در سه سالن بزرگ بازگشایی شده است. کارشناس بخش ایرانشناسی در موزه ی آرمیتاژ در این باره می گوید: افتتاح مجدد بخش ایرانشناسی موزه ی آرمیتاژ برای ما و ایرانشناسان جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است. ما در این جا توانستیم مجموعه ی آثار ارزشمندی از آغاز دوره ی ساسانی تا اوایل قرن بیستم را به علاقه مندان معرفی کنیم.

گشایش مجدد بخش ایرانشناسی آرمیتاژ این امکان را به علاقه مندان و پژوهشگران می دهد تا با آثار تمدن چندین هزار ساله ی کشور ایران بیش تر آشنا شوند.

در این چهارچوب نمایشگاهی نیز با عنوان هنر و فرهنگ ایران زمین از قرن سوم تا قرن بیستم میلادی در حال برگزاری است.

آخرین تالار بخش ایرانشناسی آرمیتاژ به هنر دوره ی قاجار تعلق دارد ؛ پرارزش ترین اثر این بخش پرتره ای بی نظیر از فتحعلی شاه است که توسط نقاش معروف آن زمان نقاشی شده است.  یکی از شاخص ترین اشیائی که در موزه ی آرمیتاژ نگه داری می شود ؛ قدیمی ترین فرش جهان ، متعلق به ایران است که زینت بخش یکی از تالار های موزه است. این فرش به طور تصادفی از زیر یخ در مرز مغولستان کشف شد.

آرمیتاژ یک گنجینه ی بی نظیر است و نزدیک به سه میلیون اثر هنری ارزشمند از مشهورترین هنرمندان جهان در آن نگه داری می شود. مجموعه ی عظیم این موزه در شش بنا به نمایش گذاشته شده‌است. بنای اصلی کاخ زمستانی نام دارد و در گذشته محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بوده‌ است.

 

منبع: شبکه خبر

گرداوری در تحریریه پویانو

 

مطالب پیشنهادی:

ساختمان جدید موزه ی گالری هنر ونکوور

طرح جدید مرکز نوبل در استکهلم