بازسازی و گسترش خانه در شمال لندن با اضافه کردن بتن رنگی در نمای ساختمان ؛ نمای خاکی-صورتی / معمار پروژه Simon Astridge

بازسازی و گسترش خانه در شمال لندن با اضافه کردن بتن رنگی در نمای ساختمان ؛ نمای خاکی-صورتی / معمار پروژه Simon Astridge

بازسازی و گسترش خانه با بتن رنگی در نمای ساختمان ؛ Simon Astridge برای ایجاد نمایی صورتی رنگ در خارج این خانه در شمال لندن، از بتن رنگ شده استفاده کرده است؛ طرح و رنگی که بر دیوارهای آجری موجود در نما که رنگ گرمی دارند، تأکید کرده است.

01 بازسازی و گسترش خانه در شمال لندن با اضافه کردن بتن رنگی در نمای ساختمان ؛ نمای خاکی-صورتی ؛ معمار پروژه Simon Astridge
بازسازی و گسترش خانه در شمال لندن با اضافه کردن بتن رنگی در نمای ساختمان ؛ نمای خاکی-صورتی ؛ معمار پروژه Simon Astridge

 

02

این معمار اهل لندن، با ایجاد فضایی جدید این خانه را، که در منطقه Islington وجود دارد، گسترش داده و فضاهای داخلی آن را مجددا پیکربندی و بازسازی کرده است؛ برای خلق پلانی باز برای آشپزخانه و فضای ناهارخوری، برای ساکنین جدید که خانواده ای جوان هستند.

Astridge هر دو دیوار موجود در پشت را حذف کرده و از بتن قالب بندی شده برای دیوارهای جدید استفاده کرده است؛ به طوری که مکمل دیوارهای آجرکاری شده قبلی باشند.

03

در قسمت بیرونی، دیوارهای بتنی به رنگ صورتی-خاکی رنگ شده اند که توسط Astridge انتخاب شده است؛ دلیل این انتخاب متناسب بودن آن برای تقویت حضور بافت و رنگ محیط اطراف می باشد.

به گفته معمار: ” یک سری از آزمایش های نمونه متریال فضای داخلی، به خارج نیز کشیده شد؛ برای ترکیب رنگ بتن جهت پیدا کردن تم رنگی درستی که با دیوارهای آجرکاری شده ساختمان نیز منطبق باشد و همخوانی داشته باشد.

04

در فضای داخلی، دیوارهای گچی در معرض دید، با تم صورتی نمای بیرون کاملا همخوانی دارند – ویژگی مهم فضا که تبدیل به اسم خانه شده است، خانه صورتی (Pink House) ”

یک پنجره مربعی بزرگ در دیوار پشتی قرار گرفته است که به صورت کشویی باز می شود، در حالی که درب ساخته شده از الوارهای چوب به فضای جدیدی باز می شود که زیر دو نورگیر سقفی مثلثی شکل قرار دارد.

05

دو نورگیر سقفی دیگر در بالای میز چوبی ناهارخوری قرار گرفته اند که ضخامت سقف بتنی را نشان می دهند.

معمار، رنگ های آرام بخشی را برای متریال های فضای داخلی انتخاب کرده است، مانند کابینت ها و فضاهای ذخیره که با رنگ سبز در امتداد یک طرف فضا ساخته شده اند.

06

یک میز جزیره ای در وسط فضا قرار داده شده است که آن را تقسیم کرده و دو فضای متفاوت ایجاد کرده است؛ یکی برای آماده سازی غذا و آشپزی و دیگری به عنوان ناهارخوری. پیشخوان بتنی به مخلوطی از رنگ های سبز و خاکستری آغشته شده است.

پانل های چوبی چندلایه به رنگ روشن، سقف فضای موجود را پوشانده اند؛ در حال حاضر یک ووید بزرگ سبز رنگ را نمایان کرده است.

07

وویدی که بالای فضای آماده سازی در آشپزخانه قرار گرفته است، و با گلدان های معلق و چراغ های آویزی رنگی پر شده است، ارتباطی را با فضای مطالعه و درس کودکان در بالا و در طبقه اول خلق کرده است.

توضیح معمار در این مورد: ” این ایده برای بچه ها مطرح شده است که تکالیف خود را دور از والدینشان ولی با ارتباطی اطمینان بخش و آرامش بخش انجام دهند. ”

08

او همچنین افزود: ” طبقه همکف با فضاهای آشپزی و نشیمن ناهارخوری به طور فیزیکی با ووید بزرگی بزرگی در بالای فضای آشپزخانه به طبقه اول وصل شده است. این ایده صعود صدا و بو به بالا، فضای مطالعه و درس، و همچنین دید به فضای پایین از آن جا را ممکن کرده است. ”

در نظر گرفتن گلدان های معلق با هدف وارد کردن یک عنصر خارجی به داخل خانه بوده است؛ به عنوان یادگاری از شهر آفتابی ساکنین خانه، استرالیا.

09 بازسازی و گسترش خانه در شمال لندن با اضافه کردن بتن رنگی در نمای ساختمان ؛ نمای خاکی-صورتی ؛ معمار پروژه Simon Astridge
بازسازی و گسترش خانه در شمال لندن با اضافه کردن بتن رنگی در نمای ساختمان ؛ نمای خاکی-صورتی ؛ معمار پروژه Simon Astridge

در طبقه دوم، معمار یک پنجره ضرمر به فضا اضافه کرده است.

خانه صورتی، یکی از آن دسته پروژه هایی است که Astridge در آن روی متریال طرح تمرکز کرده است.

010  011

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : dezeen