بازسازی داخلی کافی شاپ و مطالعه در انبار اداری /گروه معماری  HCCH Studio

بازسازی داخلی کافی شاپ و مطالعه در انبار اداری /گروه معماری  HCCH Studio

بازسازی داخلی کافی شاپ و مطالعه در انبار اداری /گروه معماری  HCCH Studio : توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه از چهار منشور پلاستیکی تشکیل شده است که در یک انبار اداری پردیس فناوری پیشرفته در شانگهای واقع شده است. هدف از بازسازی، تبدیل دهلیز موجود به فضای مطالعه برای کارکنان و همچنین گنجاندن تور آموزشی عمومی برای دانش آموزان دبستانی است.

دهلیز موجود فاقد گردش عمودی است. اتاق های اطراف آتریوم در دو سطح متفاوت از هم جدا شده اند. طرح پیشنهادی سعی می‌کند یک سری از فضای کوچک نمادین ایجاد کند که در حالی که سطوح اطراف دهلیز را به هم متصل می‌کند، به طبقه بالا منتهی می‌شود.

ما چهار منشور پلاستیکی را وارد کردیم. هر کدام از یک ستون مانند یک چتر به صورت کنسول ساخته شده اند. بارها هم از نظر ظاهری و هم از نظر ساختاری از ساختمان موجود جدا می شوند. مراحل روی شکاف ها به اتصال پلت فرم به سکو و سکو به سطوح اطراف کمک می کند. فراز و نشیب سکو یک تجربه تفرجگاهی بازیگوش و فضای صمیمی برای مطالعه ایجاد می کند.

پانل های پلی کربنات به صورت افقی روی هم چیده می شوند و لبه ها در معرض دید قرار می گیرند. پانل ها بر روی لبه های خود به یکدیگر منحرف شده اند، که به جلوگیری از تراز کردن مواد کمک می کند و در عین حال جلوه ای بصری ایجاد می کند که سنگ تراشی را به یاد می آورد. سنگ تراشی پلاستیکی از درون روشن می شود و مادیات براق و شناور و فضای آینده نگرانه آن را تقویت می کند.

 

پانل های نور بالای دهلیز به طور یکنواخت منشورها را مانند یک نصب روشن می کند و فضای سیاه اطراف را متضاد می کند. قفسه های کتاب پلی کربنات در قسمت سیاه رنگ محیطی پراکنده شده اند و فضا را با نور خود روشن می کنند.

این یک فضای مطالعه دنج معمولی نیست. کنجکاوی و روحیه کاوشگری یک شرکت پیشگام را منعکس می کند.

مشخصات پروژه :

کاربری پروژه : فضای داخلی کافی شاپ

محل ساخت : شانگهای، چین

معماران پروژه : HCCH Studio

مساحت پروژه : 300 متر مربع

سال ساخت پروژه : 2021

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو