بازسازی خانه سیگنال با بکار گیری پلکان فلزی و تاثیر از مصالح بکار رفته / گروه معماری Fraher Architects

بازسازی خانه سیگنال با بکار گیری پلکان فلزی

بازسازی خانه سیگنال با بکار گیری پلکان فلزی و تاثیر از مصالح بکار رفته / گروه معماری Fraher Architects

گروه معماری «فراهر آرکیتکتز» یک خانه تراس‌دار را در منطقه کینگزکراس لندن نوسازی کرده‌است. بازسازی خانه سیگنال از طریق افزودن یک فضای جدید پوشیده شده با فلز مشکی، و افزودن یک راه پله فلزی صورت گرفته‌است.

“لیزی وبستر” (Lizzie Webster) و “جو فراهر” (Joe Fraher)، بنیانگذاران گروه معماری فراهر، خانه «سیگنال» را به شکل مدرن و همه‌جانبه‌ای بازطراحی کردند. این خانه یک ملک متعلق به دوره ویکتوریا در لندن مرکزی بود.

معماران در بازسازی خانه سیگنال با خلق یک راه‌پله جدید که در میان مرکز این خانه به طبقات بالا می‌رود، ارتباطی قوی‌تر و پیوستگی بهتری را میان تمام طبقان این ساختمان برقرار گردند.

بازسازی خانه سیگنال با بکار گیری پلکان فلزی

این تیم معماری در مورد بازسازی خانه سیگنال گفت: «مشتری از ما خواست که هر جنبه از ساختمان اولیه را بازبینی کنیم تا پربازده‌ترین استفاده‌ها را از فضا پیشنهاد دهیم و در عین حال یک حس فضایی قوی را در هر طبقه از این ساختمان برقرار سازیم.»

«این رویکرد به ما این فرصت را داد تا به تغییر مکان محور پلکان فکر کنیم تا با آزادکردن فضای پلان برای خلق فضاهای نشیمن دلباز و پویا، تبدیل به یک جزء خاص از اثاثیه ساختمان شود که در میان ساختمان حرکت می‌کند.»

بازسازی خانه سیگنال با بکار گیری پلکان فلزی

موقعیت قرارگیری راه‌پله اولیه باعث شده بود که طبقه همکف اولیه این ساختمان مجزا از سایر قسمت‌های این خانه احساس شود. راه‌پله جدید، که با میله‌های باریک مشکی محاط شده‌است، یک مسیر حرکتی اختصاصی را مهیا می‌کند که به گذر دید در هر طبقه و نیز در میان هر یک از طبقات کمک می‌کند.

طبقه بازطراحی شده همکف اکنون یک آشپزخانه و فضای غذاخوری را در خود جای می‌دهد و به سمت باغچه عقبی ساختمان امتداد پیدا می‌کند. فضاهای جلویی این ساختمان که زمانی شامل طاق‌های ذغالی بودند به یک شو روم و اتاق تجهیزات تبدیل گشتند.

بازسازی خانه سیگنال با بکار گیری پلکان فلزی

در سرتاسر فضاهای قدیمی و جدید، معماران این پروژه از یک مجموعه مصالح ثابت تیره و سخت استفاده کردند که با استفاده گسترده از چوب روشن درخت زبان گنجشک در کفپوش و مبلمان خانه تا حد زیادی تلطیف شد.

این استودیو گفت: «مصالح بکار رفته در فضای داخلی متاثر از سایت صنعتی نزدیک به کینگزکراس و ساختمان‌های میراث بقایای دوران ویکتورین اولیه بوده‌است. فلز رنگ‌آمیزی شده مشکی را می‌توان در راه‌پله جدید این ساختمان، در اجزای فولادی، اجزای برنجی و لوله‌کشی‌ها مشاهده نمود.

بازسازی خانه سیگنال با بکار گیری پلکان فلزی

این بخش جدید یک طبقه با صفحاتی فلزی با تخلخل‌های ظریفی پوشانده شده که به سطوح این قسمت کیفیتی بافت‌دار می‌بخشند. این فلز در بخش‌هایی با درب‌ها و پنجره‌هایی شیشه‌ای قطع می‌شود که در بالا و دور این حجم حضور دارند.

پنجره سقفی این حجم جدید به یک پنجره طولی دیگر در پشت این بنا بر روی حجم آجری‌ بنای اولیه در طبقه اول می‌پیوندد و به این طریق چشم‌اندازهای جدیدی از باغچه را برای هردو طبقه مهیا می‌کند.

بازسازی خانه سیگنال با بکار گیری پلکان فلزی

دو پنجره سقفی جدید در بالای آشپزخانه به نور روز این امکان را می‌دهد که در فضای جاری شود. وویدی که در بالای فضای غذاخوری قرار دارد به نور بیشتری اجازه ورود به طبقه همکف را می‌دهد و ارتباطی بصری با فضای نشیمن طبقه بالا برقرار می‌کند.

اجزای چوبی موجود در سرتاسر ساختمان که اختصاصا برای این پروژه طراحی شدند توسط همکاری شرکت فراهر، شرکت «شیپ لاندن» (Shape London) خلق شده‌است. این مبلمان چوبی شامل میز غذاخوری، پیشخوان آشپزخانه و میز کار می‌شود که تحت تاثیر ویژگی‌های اولیه این ساختمان طراحی شده‌اند.

بازسازی خانه سیگنال با بکار گیری پلکان فلزی

گروه معماری فراهر در شهر لندن پروژه‌های متعددی را علاوه بر بازسازی خانه سیگنال با موضوع افزودن فضای جدید به خانه‌ها تجربه کرده‌است. از میان این پروژه‌های می‌توان به حجمی پوشیده با چوب رنگ‌آمیزی شده مشکی، حجمی دیگر با آجرهای خاکستری سنگی، و فضایی با یک سقف شیشه‌ای بر رویش اشاره نمود.

از دیگر پروژه‌های توسعه خانه‌های قدیمی در لندن می‌توان به توسعه خانه‌ای ادواردین در فرینچلی شرقی توسط «ترولا ویلیامز» (Trewhela Williams ) با استفاده از آجرهای متضاد اشاره کرد. علاوه بر این، «الجواد پیکه» با استفاده از قطعات بتنی دو طبقه به ملکی در « پکم» (Peckham) اضافه کرده‌است.

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: www.dezeen.com