33 روش بازسازی ارزان قیمت خانه !

بازسازی ارزان قیمت خانه

33 روش بازسازی ارزان قیمت خانه !

هر از گاهی همه افراد از اشیاء اطراف خود خسته شده و نیاز به ایجاد تغییرات در محیط زندگی خود دارند. این که یک روز از جای خود بلند شده و ناگهان چیدمان مبلمان اتاق نشیمن را تغییر می دهید نیز از همین نیاز برخواسته می شود. البته گاهی اوقات تنها تغییر چیدمان مبلمان کفایت نمی کند و یا گاهی معماری خانه به گونه ای است که امکان چیدمان های متفاوت را ایجاد نکرده و اجازه چنین تغییری را به شما نمی دهد. اکنون اگر شما نیز از مبلمان موجود در خانه، رنگ دیوار ها و اکسسوار ها خسته شده اید و احساس می کنید که نیاز به ایجاد تغییرات دارید، اما به دلیل عدم وجود بودجه کافی برای ایجاد تغییرات، آن را به تعویق میندازید، این مطلب کاملا برای شما مناسب خواهد بود. برای ایجاد فضایی متفاوت در محیط زندگی خود، نیازی نیست که تمام مبلمان را تعویض کرده، دیوار ها را رنگ کرده و همه چیز را از سر تا پا تغییر دهید. برخی از تغییرات به قدری تاثیر گذار هستند که با کوچکترین اقدامی تمام فضای اتاق را تغییر می دهند. با پویانو همراه باشید تا با روش های بازسازی ارزان قیمت خانه آشنا شوید:

  1. کفپوش آشپزخانه را تغییر دهید

با یکی از تاثیرگذار ترین ایده ها در بازسازی ارزان قیمت خانه آغاز می کنیم؛ البته این روش ارزان قیمت ترین و اقتصادی ترین روش نیست، اما یکی از رضایت بخش ترین روش ها به شمار می رود. با تعویض کاشی های کفپوش آشپزخانه و جایگزینی آن با جدید ترین ترند های کفپوش، می توانید زندگی دوباره به آشپزخانه خود ببخشید.

کفپوش آشپزخانه را تغییر دهید

  1. به جای صندلی از نیمکت استفاده کنید

اگر در آشپزخانه و یا سالن پذیرایی از میز غذاخوری استفاده می کنید، دو تا از صندلی ها را با یک نیمکت که در سال های اخیر محبوبیت بسیاری در طراحی داخلی یافته اند، تعویض کنید. این روش هم باعث صرفه جویی در فضا و ایجاد فضای نشستن بیشتر شده و هم ظاهری بسیار مدرن تر به محیط زندگی شما خواهد بخشید.

به جای صندلی از نیمکت استفاده کنید

  1. استیکر های دیواری

استیکر های دیواری که در زمان های اخیر کاربرد فراوانی یافته اند، یکی از تاثیرگذار ترین و ارزان ترین راه ها برای ایجاد تغییر در تمام نقاط خانه به شمار می روند. با استفاده از این استیکر ها می توانید دیوار ها را تزئین کرده و تغییرات قابل توجهی ایجاد کنید.

استیکر های دیواری

  1. یک دیوار را رنگ کنید

همان طور که می دانید، رنگ کردن تمام دیوار ها کار پرهزینه ای است و زحمت زیادی را به همراه دارد. اما با تغییر رنگ یکی از دیوار ها به رنگی قابل توجه و قدرتمند، می توانید فضایی فوق العاده ایجاد کنید.

یک دیوار را رنگ کنید

  1. شلف های خلاقانه

شلف های متفاوات و خلاقانه در راس ساده ترین اشیائی قرار دارند که خود شما هم می توانید آن ها را بسازید. تفاوتی ندارد که آن ها را خریداری کنید یا خودتان بسازید، در هر صورت شلف های خاص، قابل توجه، غیر معمول و خلاقانه همیشه می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

شلف های خلاقانه

  1. ریسه های نوری

فراموش نکنید که ریسه های نوری از جمله اکسسوار های تاثیر گذاری هستند که می توانند جلوه ای زیبا به هر مکانی ببخشند. این ریسه ها دارای طرح و رنگ های متفاوتی هستند و این امکان را به شما می دهند تا هر اتاقی که در نظر دارید را به زیبایی تزئین کنید.

 ریسه های نوری از جمله اکسسوار های تاثیر گذاری هستند

  1. دیوار ها را با خاطرات خود بپوشانید

دکوراسیون دیوار ها از مهم ترین مواردی هستند که شخصیت محیط زندگی شما را مشخص می کنند. هر چیزی که به دیوار یک اتاق نصب می کنید، بر روی هویت آن اتاق تاثیر گذار خواهد بود. نگران استفاده از دیوار ها و پر کردن آن ها نباشید و خاطرات، علایق، سبک زندگی و آن چه را که دوست دارید بر روی دیوار ها منعکس کنید.

دیوار ها را با خاطرات خود بپوشانید

  1. در خانه کنتراست ایجاد کنید

اگر برای یک مکان، تنها می توانید یک وسیله خریداری کنید، آن را در رنگی متضاد از رنگ های موجود در اتاق انتخاب کرده و کنتراست ایجاد کنید. این گونه تغییری که ایجاد می کنید دو برابر خواهد شد.

در خانه کنتراست ایجاد کنید

  1. ویترین ها را تزئين کنید

اگر در خانه شما یک ویترین و یا یک کمد تزئینی وجود دارد، اشیائی که می خواهید در این ویترین به نمایش بگذارید را خودتان طراحی کنید. همین روش را برای شلف های موجود در خانه نیز می توانید به کار برده و خانه خود را مانند یک گالری تزئین کنید.

ویترین ها را تزئين کنید

  1. تنوع در دکور خانه

تفاوت همیشه خوب است، به خصوص برای افرادی که به دنبال تغییر هستند… از فکر ست بودن خارج شده و درب ها را به روی تنوع باز کنید. برای مثال برای میز غذاخوری از تصور ست بودن بگذرید و از صندلی هایی با فرم ها و رنگ های متفاوت استفاده کنید و یا به جای ست غذاخوری، از هر ظرفی که می پسندید یک یا دو عدد خریداری کرده و ست های متنوع ایجاد کنید. این روش هم اقتصادی خواهد بود و هم جذاب و سرگرم کننده!

تنوع در دکور خانه

  1. جزئیات دکوراسیون منزل

اگر تصمیم دارید با بودجه کم دکوراسیون خانه را بازسازی کنید، نباید اهمیت جزئیات را فراموش کنید. برای مثال برای ایجاد یک تغییر ملایم در اتاق خواب، می توانید تاج تخت خواب را تغییر دهید.

جزئیات دکوراسیون منزل

  1. یک دیوار آجری!

درست است که ایجاد یک دیوار آجری با بودجه ای کم برای دکوراسیون داخلی، روشی چندان آسان، عملی و حتی ارزان قیمت به شمار نمی رود، اما باز هم از تعویض تمام مبلمان موجود مناسب تر بوده و تغییر قابل توجهی نیز ایجاد خواهد کرد.

یک دیوار آجری

  1. خلاقیت خود را در دکوراسیون خانه به نمایش بگذارید

از خلاقیت و ایده های غیر معمولی که به ذهنتان خطور می کنند نترسید! برای مثال می توانید به جای یک صندلی، از یک تاب در خانه استفاده کنید… چرا که نه؟

خلاقیت خود را در دکوراسیون خانه به نمایش بگذارید

  1. استفاده از استیکر در آشپزخانه

یکی از پرکارد ترین روش های اقتصادی در طراحی آشپزخانه، استفاده از استیکر های نوشتاری برای تزئین دیوار ها است که فضایی متفاوت به آن می بخشند.

استفاده از استیکر در آشپزخانه

  1. استفاده از رنگ تخته سیاه!

تخته سیاه یکی از عناصر دکوراتیو نوستالژیکی است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. رنگ های مخصوص تخت سیاه را به راحتی می توانید تهیه کرده و در هر کجا و به هر شکلی که می خواهید مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از رنگ تخته سیاه

  1. از پروژه های ساخت اشیاء بهره ببرید.

جریان خودتان بسازید، هر روز در حال افزایش بوده و طرفداران بیشتری می یابد. شما نیز می توانید با این جریان هم گام شوید. باور کنید ساخت اشیاء مختلف و تزئین آن ها در خانه کار بسیار جذابی است… پس دست به کار شده و هر چه را که می خواهید خودتان بسازید…

از پروژه های ساخت اشیاء بهره ببرید

  1. آویز های مخصوص آشپزخانه

امروزه دیگر نیازی نیست که تمام لوازم در کمد ها و کشو ها پنهان شوند. در آشپزخانه های مدرن امروزی، از آویز ها برای به نمایش گذاشتن اشیاء بسیاری استفاده می شود.

آویز های مخصوص آشپزخانه

  1. گیاهان زنده خانگی

اگر می خواهید تازگی، رنگ، انرژی مثبت، زندگی، سلامتی، طبیعت و زیبایی را در کنار یکدیگر با بودجه ای کم به خانه خود بیاورید، گیاهان زنده، گل های تازه و درختان خانگی، ایده آل ترین، زیبا ترین و اقتصادی ترین روش برای این منظور به شمار می روند.

گیاهان زنده خانگی

  1. نقشه جهان را در اتاق فراموش نکنید

در نقشه جهان همیشه یک جذابیت پنهانی، زیبایی آموزش و یک بافت فرهنگی غیر قابل مقاومت وجود دارد. اگر موافق این موضوع هستید، با خرید یک نقشه جهان می توانید از ویژگی های منحصر به فرد آن در طراحی داخلی بهره مند شوید.

نقشه جهان را در اتاق فراموش نکنید

  1. کاغذ دیواری

معجزه ای به نام کاغذ دیواری…! پوشاندن تنها یکی از دیوار ها با کاغذ دیواری، یکی از روش های ارزان قیمت و تاثیر گذار در بازسازی خانه به شمار می رود. کاغذ دیواری به شما این امکان را می دهد تا هر فضایی که به نبال آن هستید را به نمایش بگذارید.

کاغذ دیواری

  1. مبلمان بازیافتی!

با مبلمان قدیمی که مجددا مورد استفاده قرار گرفته، بازیافت شده، زندگی دوباره یافته و با تغییر کاربری مجددا به کار برده می شوند، می توانید احساس سبک وینتیج را در خانه خود ایجاد کنید. هم چنین این روش بهترین راه برای کاهش مصرف گرایی و حفظ محیط زیست به شمار می رود.

مبلمان بازیافتی

  1. نقاشی بر روی سطوح چوبی

اگر در خانه شما سطوح چوبی بزرگ و یا دیواری پوشیده از چوب وجود دارد و هم چنین اگر کمی دارای استعداد نقاشی و طراحی هستید، می توانید این سطوح چوبی را به یک اثر هنری تبدیل کنید. این روش تغییر قابل توجهی در ظاهر سطوح چوبی ایجاد کرده و جلوه متفاوتی به آن می بخشد.

نقاشی بر روی سطوح چوبی

  1. یک رخت آویز جدید برای ورودی خانه

شاید راهروی ورودی از نقاطی باشد که توجه ویژه ای به آن نشود، اما در واقع این مکان از مهم ترین نقاط خانه است که اولین برداشت را از خانه شما در ذهن مهمان ها ایجاد می کند. با نصب یک رخت آویز جدید و متفاوت می توانید فضای راهروی ورودی را تغییر دهید. حتی برای این منظور می توانید خلاقیت خود را به کار برده و یک رخت آویز زیبا بسازید!

یک رخت آویز جدید برای ورودی خانه

  1. یک آینه جدید برای سرویس بهداشتی

برای این که حس جدیدی به خانه خود بخشیده و فضای آن را تغییر دهید، نباید سرویس بهداشتی را فراموش کنید. یک آینه جدید با مدلی منحصر به فرد، می تواند جلوه ای تازه به این مکان ببخشد.

یک آینه جدید برای سرویس بهداشتی

  1. بالکن را فراموش نکنید

اگر چه بالکن فضایی خارج از خانه به شمار می رود، اما این فضا نیز گاهی نیاز به تغییرات دارد. در فصل بهار و تابستان ایجاد برخی تغییرات در بالکن می تواند کیفیت زندگی شما را افزایش دهد.

بالکن را فراموش نکنید

  1. صندلی تابی!

امروزه صندلی های تابی با خاصیت آرامش بخشی، بهبود بخشی و ریلکس کننده، بسیار محبوب و پر کاربرد هستند. از این صندلی ها هم در محیط داخلی خانه و هم خارج از آن می توانید استفاده کرده و دقایقی را در آرامش سپری کنید. هم چنین این صندلی ها با ظاهر زیبای خود جلوه ای متفاوت به مکان می بخشند.

صندلی تابی

  1. نقاشی دیواری

در بازسازی ارزان قیمت خانه رنگ کردن دیوار، کاغذ دیواری و استیکر از جمله ترفند هایی هستند که می توانند به دیوار ظاهری تازه ببخشند، اما یکی دیگر از این روش ها نقاشی دیواری است! می توانید دیوار ها را به یک اثر هنری تبدیل کرده و استعداد نقاشی خود را به نمایش بگذارید.

نقاشی دیواری

  1. یک ساعت دیواری منحصر به فرد

امروزه ساعت دیواری ها در طرح های متنوع و غیر معمول نیز تولید می شوند و یک مدل بزرگ و منحصر به فرد از این ساعت ها می تواند به نقطه مرکزی اتاق تبدیل شده و توجه ها را به خود جلب کند. این روش یکی از ترفند های ساده و کاربردی برای ایجاد تغییر بر روی دیوار ها به شمار می رود.

یک ساعت دیواری منحصر به فرد

  1. باغچه های عمودی

اگر به دنبال ایجاد فضایی متفاوت و طبیعی هستید، باغچه های عمودی می توانند بهترین انتخاب باشند. با تبدیل یکی از دیوار ها به باغچه عمودی می توانید احساس حضور در طبیعت را در خانه خود ایجاد کنید.

باغچه های عمودی

  1. تزئینات کاغذی

تزئيناتی که از کاغذ و مقوا ساخته می شوند، نه تنها برای تزئین اتاق کودک، بلکه در مکان هایی مانند آشپزخانه و اتاق کار نیز می توانند فضایی لذت بخش و جذاب ایجاد کنند. این تزئیات هم بسیار تاثیر گذار هستند و هم بسیار ارزان قیمت…

تزئینات کاغذی

  1. چیدمان خانه را تغییر دهید

همان طور که در ابتدا نیز مطرح شد، اگر معماری خانه شما این امکان را ایجاد می کند، گاهی بهترین کار این است که تنها چیدمان مبلمان موجود در اتاق نشیمن را تغییر داده و نظم و ترتیبی جدید به آن ببخشید. همین روش ساده می تواند تغییر قابل توجهی ایجاد کند.

چیدمان خانه را تغییر دهید

  1. لامپ های جدید دکوری

گاهی تنها با تغییر لامپ ها نیز می توانید فضایی روشن تر و فرح بخش تر در محیط زندگی خود ایجاد کنید. هر چه تکنولوژی پیشرفت می کند، لامپ ها نیز پیشرفت کرده و با ایجاد نور بیشتر، برق کمتری مصرف می کنند.

لامپ های جدید دکوری

  1. فرش ها و گلیم ها

فراموش نکنید که کفپوش یک اتاق در فضای ایجاد شده در آن بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل فرش ها و قالیچه ها ایده آل ترین عناصر طراحی داخلی برای ایجاد تغییرات در محیط زندگی ما به شمار می روند.

فرش ها و گلیم ها

 

 

 

بازسازی ارزان قیمت خانه

تحریریه پویانو