بازسازی آپارتمان مسکونی دو بر ”شیمی گیاه Shimigiah“ / گروه معماران اشعری

بازسازی آپارتمان مسکونی دو بر ”شیمی گیاه Shimigiah“ / گروه معماران اشعری

امروزه با ساختمان سازی و شهرنشینی که هرروزه افزایش پیدا می کند لزوم طراحی آپارتمان های جدید با نیاز مردم جوان بیش از پیش حس می شود. در این میان بازسازی و نوسازی ساختمان های قدیمی نیز همیشه در طول سالها نیازی بوده است که به وفور حس می شود. ما در این مطلب در پویانو بازسازی یک ساختمان قدیمی که نیاز به نوسازی نما و همچنین تغییر فضای داخلی را داشته است را انتخاب کردیم تا با شما همراهان پویانو در میان گزاریم، در ادامه شما با متنی که توسط خود طراحان پروژه گردآوری شده است و در سایت آرک دیلی منتشر شده است آشنا می شوید:

آپارتمان مسکونی دو بر – Shimigiah ساختمانی بود که سالها  کسی در آنجا زندگی نمی کرد و  ساکنی نداشت. در ابتدا، مالک جدید تصمیم گرفته بود تا از نظر بهبود نمای ساختمان، تغییرات جزئی ایجاد کند. اما تحت صحبت های انجام گرفته بین تیم طراحی ما و مشتری، ما توانستیم او را متقاعد کنیم که تمام فضاهای داخلی و خارجی را بازسازی کند و بدین ترتیب تحولی فوق العاده ایجاد کند.

نوسازی، فضای داخلی آپارتمان
شیراز، ایران
معماران: معماران اشعری
مساحت: 2000 متر مربع
سال: 2020
عکس ها: پرهام تقیوف
تولید کنندگان: AutoDesk، آجر Azarakhsh  ACT 3D  Adobe، احسان ساخت


دسترسی شمالی و جنوبی به آپارتمان کاملاً متفاوت بود. با توجه به تنوع عوامل موثر بر روی ظاهر و همچنین ناهماهنگی دو نما، تصمیم گرفته می شود که هر طرف طراحی منحصر به فردی اما سازگار داشته باشد. صرف نظر از همه تفاوت ها، برخی از عناصر خاص، متریال و رنگ منحصر به فرد در هر دو طرف نما به اشتراک گذاشته شد، به این منظور که یک شخصیت واحد برای کل ساختمان ایجاد شود.


نمای شمال
نمای اولیه شمالی دارای یک تورفتگی اولیه بوده است. کوچه در آن سمت باریک است، به همین دلیل ساختمان از ورودی کوچه قابل مشاهده نبود. بازشو ها برای پر کردن جای خالی نما و ایجاد یکپارچگی در اضلاع مختلف طراحی شده اند. اضلاع مختلف پنجره ها منجر به نمایش نماهای مختلف شهری می شود. علاوه بر این، این باکس های مورب یک ارتفاع و نمای سه بعدی ایجاد کرده است، تا آنجا که می تواند تعامل بصری بین ساختمان و شهروندان ایجاد شود. چرخش فرم ها میزان نور خورشید را در قسمت شمال شرقی کنترل می کند.


نمای جنوبی
علی رغم نمای سمت شمالی، کوچه جنوبی وسیع تر است تا چشم انداز سخاوتمندانه ای ارائه دهد. به منظور نصب تعدادی بازشوها و گیاهان قابل حمل و مشبک، یک شبکه فلزی طراحی شده است. این عناصر میزان خورشید جنوبی را کنترل می کنند و توانایی نگاه به داخل را محدود می کنند. این پنجره های تاشو گزینه های مختلفی را برای استفاده از نور طبیعی و نماها ارائه می دهند.

 

منبع: archdaily

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو