اینه دکوراتیو در دکوراسیون ایرانی: دل منزلتان را روشن کنید!

اینه دکوراتیو در دکوراسیون ایرانی: دل منزلتان را روشن کنید!

یک اصل خیلی ساده در معماری داخلی و دکوراسیون وجود دارد و ان هم این است که هر جا اینه باشد، نور هم هست. کوچک ترین فضاها و کم نورترین ها هم با این اصل از تاریکی و دلگیری در می ایند و این می تواند خبر خوبی باشد برای شما اپارتمان نشین ها که دلتان حسابی از فضای تنگ و تاریک منزلتان گرفته. درباره اینه و مدل های جذابش می دانید؟ درباره اینه های مناسب برای دکوراسیون ایرانی چطور؟ اگر نمی دانید، شاید دو سه سطر پایین تر رفتن و خواندن این مطلب کمکتان کند. همراه ما باشید.

ساده و کلاسیک

از سادگی شروع کنیم که حرف اول را در زیبایی می زند. اگر دوستدار ابهت خانه های کلاسیک هستید و در عین حال دوست ندارید زیاد هم درگیر زرق و برق شوید، یک اینه قدی کلاسیک بخرید و ان را در جلب توجه کننده ترین نقطه نشیمن منزلتان قرار دهید. قدرتی که یک اینه قدی کلاسیک با حاشیه کار شده دارد را نمی توان دست کم گرفت. شما می گیرید؟ نه!

سنتی باشید!

سنتی می پسندید؟ خیلی هم خوب! اینه های زیادی برای دوستداران سبک سنتی موجودند که بازارها و مراکز فروش اجناس عتیقه و صنایع دستی تا دلتان بخواهد، دارند. شما خیلی خوب می توانید یک اینه برنزی، مسی، نقره ای یا چوبی با هنر منبت کاری را با دکوراسیون سنتی خانه تان هماهنگ کنید.

برش لیزری با طرح های شبه اسلیمی

برای این که یک اینه بی نظیر و تک داشته باشید، چندان لزومی ندارد کل اینه های شهرتان را از نظر بگذرانید. طرحش را در مجله یا اینترنت پیدا کنید یا خودتان بکشید. پس از این، کافی است اینه ای ساده بخرید و ان را به دست برش لیزری بسپارید. افراد حرفه ای می توانند به سادگی، فکر شما یا ایده تان را روی اینه های ساده پیاده کنند و شاهکار تحویلتان دهند. شاهکار خودتان را!

اینه پشت تلویزیون؛ مگر می شود؟

چرا که نه! اگر در زمان تلویزیون دیدن از دیدن تصویر خود در اطراف مانیتور عصبی یا ناراحت نمی شوید، خیلی هم ایده جالبی است. اگر هم احساس می کنید با وجود دوست داشتن این ایده نمی خواهید تصویرتان را ببینید، می توانید یک اینه طرح دار بسازید که تنها دکوری است و زیاد اذیتتان نمی کند.

فرنیش با اینه

اینه نباید حتما روی دیوار باشد. می توانید به جای این که یک اینه به دیوار بزنید، فرنیچر یا همان مبلمان منزلتان را از سری اینه ای تهیه نمایید. میزهای کنسولی که درب اینه ای دارند، گزینه جالبی هستند و به دکوراسیون منزلتان جلا می دهند. همچنین می توانید مبلمان فعلی را با کمی تغییر، اینه ای کنید.

هرم های سحر امیز

بدون شک، اینه در سطح تخت برایتان اشناست، اما جالب است بدانید که اینه ها می توانند در فرم حجمی نیز اجرا شوند و جادویی شوند. اگر به جای اینه تخت از یک سری اینه حجمی منشوری یا دارای فرم های دیگر استفاده کنید، می توانید به خوبی رد جادویشان را روی سقف، کف و دیوار ببینید. این اینه ها نور را در جهات مختلف منعکس می کنند و یک منظره دیدنی می سازند.

و اما… اینه ها را کجا بگذاریم؟

اینه می تواند عنصر قدرتمندی باشد و دکوراسیون داخلی منزلتان را دگرگون کند، اما به شرط این که در جای درستی قرارش دهید. معمولا بهترین جا برای اینه، محلی است که بازتاب منظره جالبی را نشان دهد و بدترین جای ممکن، جایی است که حریم شخصی شما را در معرض دید قرار دهد. پیش از این که به زیبا بودن اینه در جایش فکر کنید، یادتان نرود که با عملکرد بازتاب سر و کار دارید!

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی | پویانو