ایده های نورپردازی مینیمالیستی برای هر اتاق در خانه شما

ایده های نورپردازی مینیمالیستی برای هر اتاق در خانه شما

ایده های نورپردازی مینیمالیستی برای هر اتاق در خانه شما : در دکوراسیون داخلی در سبک مینیمالیسم به فرم های ساده، پالت های رنگی تک رنگ و سبک آرام اهمیت می دهد و نورپردازی مینیمالیستی نیز از این قوانین پیروی می کند. با این حال، سادگی فرم و سبک نورپردازی مینیمالیستی به معنای خسته کننده بودن آن نیست.

در عوض، این سبک نورپردازی از طراحی به عنوان یک کل پشتیبانی می کند و تعادل بافتی را برای نمای کلی اتاق فراهم می کند. بنابراین، نورپردازی مینیمالیستی کلاسیک دارای خطوط تمیز، رنگ های خنثی و بدون تزئینات اضافی است. با این حال، در سال های اخیر سبک طراحی جدیدی به نام مینیمالیسم گرم ظهور کرده است.

این سبک خطوط، بافت‌ها و تن رنگ‌های خنثی را تغییر می‌دهد تا کنتراست دلپذیری را به ظاهر یک بعدی ارائه دهد.

روشنایی مینیمالیستی تعریف شده و مشخص است

نور تمیز و روشن در طراحی مینیمال ارزش زیادی دارد، اما این بدان معنا نیست که همه منابع نور باید آشکار و متمایز باشند. بلکه مهم ترین نور در سبک مینیمال، نور طبیعی است.

بنابراین، به حداکثر رساندن منبع نور طبیعی مانند پنجره‌های بزرگ و پلان‌های باز بسیار مهم است.

با این حال، منابع نور مصنوعی برای متعادل کردن نور اتاق ها و ایجاد بافت عمیق تر و توانایی بیشتر برای کنترل نور مهم هستند. با این حال، منابع نور مصنوعی باید محجوب باشند.

در ابتدا بهتر است به جند سوال مهم پاسخ دهیم :

چرا نورپردازی اینقدر مهم است؟

در ابتدایی ترین مفهوم، نور مهم است تا بتوانیم ببینیم. همچنین، نور بر روحیه و رفاه عمومی شما تأثیر می گذارد. نور ریتم شبانه روزی شما را تثبیت می کند که به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید.

نور در طراحی چقدر اهمیت دارد؟ 

نورپردازی در طراحی مینیمالیستی بسیار مهم است. همانطور که طراحی مینیمالیستی بیشتر به بافت، حالت و فرم متکی است تا رنگ و الگو. نور بخشی از ایجاد عمق و بافت در فضاهای داخلی است.

نور چگونه بر خلق و خو تأثیر می گذارد؟ 

نورپردازی یکی از مهمترین مولفه ها در حفظ ریتم طبیعی شبانه روزی است. همچنین نور روشن انرژی را تشدید می کند و نور کم محیطی دنج برای آرامش ایجاد می کند.

چه نوع نورپردازی بهتر است؟ 

نور طبیعی بهترین راه برای حفظ خلق و خوی مثبت است. اگر این نور در دسترس نیست، رنگ روشنی را انتخاب کنید که نور طبیعی را تقلید کند. همچنین، نباید به یک نوع نور تکیه کنید، بلکه باید منابع نور را لایه بندی کنید تا برای چشم راحت تر باشد و سایه ها را به حداقل برسانید.

انواع نورپردازی مینیمالیستی

منابع نور مینیمالیستی به روش های مختلفی ارائه می شوند. با این حال، اجزای مشترک در بین این اشکال نور، فرم و طراحی هدفمند است.

برای دستیابی به تعادل مناسب نور، شما به انواع مختلف نور برای ایجاد تعادل در اتاق تکیه می کنید: نور محیطی، تزئینی، تاکیدی و روشنایی کاری.

نورپردازی فرورفته و مسیری – این نوع نورپردازی در طراحی مینیمالیسم ایده آل است زیرا دیده نمی شود، اما نور و محیط را در سراسر اتاق بدون «بهم ریختگی» عناصر اضافی در طراحی می افزاید.

نورپردازی آویز مینیمالیستی – چراغ‌های آویز آنهایی هستند که از سقف روی یک بند ناف یا زنجیر به یک چراغ آویزان می‌شوند. اینها نور کاری را برای مناطق ضروری مانند بار یا میز ناهار خوری ارائه می دهند. اینها از نظر فرم و مواد ساده هستند.

لوسترهای مینیمالیستی – لوسترها از سقف به وسیله ای با چراغ های متعدد آویزان می شوند. برای طراحی مینیمالیستی، اینها خطوط تمیز گاهی با فرم هندسی دارند.

لامپ های کف مینیمالیستی – لامپ های طبقه، وسایل روشنایی هستند که پایه ای روی زمین دارند و نوری به بالای یک محل نشیمن می رسد. اینها به این دلیل ارزشمند هستند که از نیاز به میزهای جانبی اضافی جلوگیری می کنند.

چراغ‌های رومیزی مینیمالیست – چراغ‌های رومیزی برای گوشه‌های دنج روی مبل‌ها، صندلی‌ها و اتاق خواب، روشنایی کار را تامین می‌کنند. با این حال، اینها عنصر دیگری را به طراحی اضافه می کنند، بنابراین باید خطوط تمیز و سبکی ساده برای رسیدن به ظاهری مینیمال داشته باشند.

دیوارکوب های مینیمالیستی – اینها وسایل روشنایی هستند که با براکت به دیوار متصل می شوند. براکت ها و چراغ ها شکل و سبکی ساده برای طراحی مینیمال دارند.

الهام از نورپردازی مینیمالیستی

در اینجا چند اتاق وجود دارد که به شما کمک می کند تا ایده ای از ظاهر کلی، سبک و نور در طرح های مختلف اتاق های مینیمالیستی داشته باشید.

چراغ ایستاده منحنی

این اتاق نشیمن بهترین طراحی داخلی مینیمالیستی را به نمایش می گذارد. سبک ویرایش شده راحت به نظر می رسد اما بدون تزئینات اضافی. لامپ کف مینیمالیستی را در نظر بگیرید که شکلی چشمگیر اما خطوط ساده دارد. همچنین، روشنایی متمرکز را در مبل صندلی که در آن بیشتر مورد نیاز است فراهم می کند.

نورپردازی مسیر محیطی

نورپردازی محیطی در طراحی مینیمالیستی عالی است زیرا فضایی آرام و بدون درهم و برهمی اضافی از یک عنصر جدید در اتاق فراهم می کند. شما می توانید نورپردازی مسیر را در هر جایی قرار دهید تا در هر گوشه تاریک نور بتابید. همچنین به پنجره بزرگ توجه کنید تا نور طبیعی کافی برای این اتاق فراهم شود.

لوستر مینیمالیستی

طراحی مینیمالیستی برای ایجاد بافت بصری بر روی رنگ و الگو، ارزش شکل و شکل را دارد. توجه کنید که چگونه لوستر در این طرح از خط میز پیروی می کند. همچنین، برنج نرم و مشکی کنتراست دلپذیری را در اتاق ناهار خوری مینیمالیستی ایجاد می کند.

ایده های طراحی نورپردازی مینیمالیستی

در این بخش به نورپردازی مینیمالیستی برای فضاهای داخلی شما می پردازیم. نورپردازی مینیمالیستی در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد. به طور کلی از نظر سبک و رنگ ساده هستند. با این حال، برخی از آنها اشکال هندسی جالبی نیز دارند تا به جذابیت بصری بیشتری اضافه کنند.

چراغ غروب

چراغ غروب دارای طراحی تمیز با رنگ آمیزی ظریف است که با بسیاری از انواع دکورها از جمله مینیمالیسم معاصر و مدرن به خوبی کار می کند. علاوه بر این، این لامپ در دو رنگ مات و براق ارائه می شود تا هنگام طراحی ظاهر کلی خود انعطاف پذیری را به شما بدهد.

آویز مینی میچ

این یک آویز کره کوچک از ویتامین لایو با یک کره وجهی شیک است که نور را در سطوح مختلف خود منعکس می کند. این آویز در سه رنگ برنجی، سفید و خاکستری عرضه می شود. آنها را به صورت گروهی به هم آویزان کنید، یا آنها را در گوشه های کوچکی آویزان کنید تا نورپردازی منحصر به فردی در کار انجام شود.

چراغ آویز دریک

یکی از گرایش‌هایی که ما در طراحی‌های مینیمالیستی اخیر دوست داریم، ترکیب رنگ‌های گرم‌تر است. برنج به عنوان یک رنگ فلزی گرم در نظر گرفته می شود و برای عمق بخشیدن به یک اتاق مینیمالیستی بسیار خوب عمل می کند. به عنوان مثال، آویز Drake لمسی از برنج به ارمغان می آورد که با لایه سیاه روی میله متعادل می شود. همچنین کره های دو طرف میله تعادل دلپذیری را ایجاد می کنند.

چراغ رومیزی مرمر آدا

سنگ مرمر دارای کیفیت ذاتی سبکی است که ظاهری مجلل به هر اتاقی می بخشد. سنگ مرمر سفید لامپ آدا دارای درخشندگی است و به نظر می رسد که از داخل به بیرون می درخشد. همچنین، سیلوئت کلاسیک برای طراحی مینیمالیستی عالی است.

چراغ دیوارکوب الفبای

اگر می خواهید یک دیوارکوب مینیمالیستی معاصر داشته باشید، دیوارکوب دیواری Alphabetta انتخاب خوبی است. این نوع لامپ نوری را با فوکوس می‌تاباند. علاوه بر این، سایه های لاکی دارای رنگ های متنوعی از درخشان ترین تا ظریف هستند.

چراغ آویز کیف

این چراغ آویز قطره ای از ویتامینلیوینگ با رنگ های ملایم عرضه می شود. طرح یدکی با یک لامپ تکی آویزان از طناب تن به تن و گنبد سقف است. به عنوان مثال، این به عنوان یک دیوارکوب اتاق خواب به سبک مدرن یا روشن کردن گوشه تاریک روی صندلی مطالعه به خوبی کار می کند.

چراغ رومیزی اسپرا

این لامپ Esphera دقیقا همان نوع بافت مورد نیاز در طراحی مینیمالیستی را فراهم می کند. بنابراین، در حالی که طرح رنگ لامپ خنثی است، پایه گرد دارای سطح مایل به قرمز است. بنابراین، این لامپ می تواند جزء مهمی باشد که برای تغییر شکل و مواد برای افزودن عمق به فضای داخلی مینیمالیستی استفاده می شود.

چراغ بار حمام بالدن

پایه برنجی برس خورده و سایه های شش ضلعی شیشه ای حکاکی شده، طراحی یکپارچه را تشکیل می دهند و عملکرد عملی را در بار حمام بلدن به ارمغان می آورند. این وسیله دو نوری نور پراکنده دوست داشتنی را در حمام یا راهرو می تاباند. علاوه بر این، این چراغ از لامپ های LED استفاده می کند تا بتوانید از طول عمر این چراغ نیز احساس خوبی داشته باشید.

لامپ مدرن سطوح ( لولز)

لامپ Levels به عنوان مجموعه ای از دایره های متحدالمرکز گرد طراحی شده است که برای سهولت حمل و نقل در داخل یکدیگر جمع می شوند. همچنین این آویز برازنده در چندین سایز و در رنگ های کروم، مس و سفید عرضه می شود.

لوستر گایا

در بسیاری از فضاهای داخلی مینیمالیستی، نورپردازی ظریف و کم اهمیت است. با این حال، سازندگان لوستر گایا قصد داشتند آن را دیده و مورد توجه قرار دهند. الهام بخش این سبک، طراحی قرن میانه لوستر اسپوتنیک است. Gaia یک نسخه خطی مدرن از لوستر نمادین است.

چراغ آویز الفبا

رنگ سفید و سایر رنگ های خنثی نور در طراحی مینیمالیستی رایج هستند. مشکی رنگ متضادی است که تعریف عمیق تری را برای فضای داخلی مینیمالیستی به ارمغان می آورد. به همین ترتیب، این چراغ آویز براق از Hem، کنتراست و انعطاف‌پذیری در نور را فراهم می‌کند، زیرا نور را از بالا و پایین دستگاه ساطع می‌کند.

چراغ رومیزی Gio

برنج خراشیده شده به اتاق هایی که از رنگ های خنثی استفاده می کنند گرما می بخشد که بافت لایه ای را به هر طراحی می بخشد. علاوه بر این، سایه لامپ طبلی کتانی طبیعی بافت طبیعی بیشتری می‌افزاید و درخشش پراکنده‌ای را در سراسر اتاق ایجاد می‌کند.

آویز هندسی ویت 2

این لوستر چشم نواز زیبایی و استایل را به هر اتاقی می بخشد. در اتاق ناهار خوری یدکی یا به عنوان نقطه کانونی بالای یک نوار عالی به نظر می رسد. این سبک لامپ بر اساس طراحی نمادین اواسط قرن طراح فرانسوی، سرژ است.

چراغ رومیزی بلز

رنگ متضاد تیره و روشن و طراحی هندسی چشمگیر این لامپ، آن را به انتخابی جسورانه اما زیبا برای طرح های یدکی و آرام تبدیل کرده است. با این حال، کنتراست تعادل عالی را برای فضاهای نرم و خنثی فراهم می کند.

چراغ کف الفبا

چراغ طبقه Aphabetta دارای طراحی مدولار است که از نظر شکل، اندازه و رنگ انعطاف پذیر است. دارای چراغ هایی در بالا و پایین است که ظاهری خنک و شیک به آن بخشیده است.

آویز شنل

آویز شنل به دلیل بافت چوبی که در سایه استوانه ای شیشه ای قرار گرفته است، وسیله ای ایده آل برای ظاهری مینیمالیست گرم است. کره چوب در سه نوع مختلف چوب بلوط، گردو و زبان گنجشک وجود دارد.

چراغ کف آدالین

لامپ Adalyn جذابیت معماری دارد که چشمگیر است. نمای بیرونی مشکی عمیق دارای روکش مات پیچیده ای است. می توانید این لامپ را با تزئینات برنجی یا کروم خریداری کنید.

نتیجه گیری : نورپردازی مینیمالیستی

طراحی مینیمالیستی از دهه 1920 یک فرم طراحی محبوب بوده است، اما در عصر کنونی محبوبیت دوباره پیدا کرده است. نورپردازی یک لایه مهم در طراحی مینیمالیستی است و انواع و سبک های نورپردازی مینیمالیستی وجود دارد.

با قرار دادن چندین منبع نور، عمق و زیبایی را در فضاهای خانه خود ایجاد کنید و به دنبال وسایلی باشکوه باشید که سبک بی عیب و نقص شما را منعکس کند.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون اخلی پویانو