ایده ، طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک عربی

طراحی,دکوراسیون داخلی,سبک عربی,کاغذدیواری

ایده ، طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک عربی

بخش دوم

ایده ، طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک عربی (بخش اول)

 

منسوجات

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

این عنصری در سبک عربی است که آن را غنی تر می کند. به کار بردن لایه هایی از بافت های لوکس ، رنگ ها و طرح ها در این سبک ضروری است. این منظور با استفاده از پارچه های زیبا ، قالیچه های نقش دار ، فرش های نفیس ایرانی ، اثاثیه و لوازم داخلی ارزشمند ، تشکچه و کوسن ، متکا ، رومبلی و روانداز راهرو به دست می آید.

«درخشش» راز منتقل کردن حس تجملاتی و شکوه است. نها با استفاده از ابریشم براق ، پارچه ی اطلسی ، کاشمر و مخمل به وجود می آیند. فرش های دستباف پشم کف را می پوشاند. حاشیه و نوار های دور کوسن ها و پرده ها لایه هایی دیگری از زیبایی و ظرافت را اضافه می کنند. پرده ی پنجره ها با والن های آبشاری و چین دار به هر گوشه ای از فضا جان می دهد.

مبلمان

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

بر خلاف دنیای غرب ، مبملان نشیمن تا چند دهه ی اخیر واقعا عنصر مهمی در طراحی به حساب نمی آمد. نشستن و استراحت معمولا روی تشکچه و متکا روی زمین بود یا تخت های و صندلی های کوتاه. غذا و نوشیدنی معمولا روی زمین و داخل سینی هایی از مس یا برنج سرو می شد. اما تخت ها و مبلمان جدید بعدا به این سبک اضافه شد.

مبلمان سبک عربی به طور عمده چوبی است و به شکل ماهرانه ای با طرح های هندسی و انتزاعی ، کرو طراحی شده اند. بیشتر قطعات مبلمان از چوب گردو ، چوب رز ،‌ چوب لیمو و چوب هلو تهیه و منبت کاری شده اند. علاوه بر این مبلمان و صندلی ها ، مبلمان عربی معمولا شامل میزهای کوچک چند ضلعی ، پارتیشن های تقسیم کننده ی فضا ، درب های حکاکی شده و جعبه های نفیس نگه داری قرآن نیز هست.

نقطه قوت فضا

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

فلز زمانی که وارد دکوراسیون یک فضای الهام گرفته از سبک عربی می شود ، یک ستاره است! سماور های جذاب مراکشی همراه با سرویس های چای خوری زیبا و معرق و قطعه های طلاکاری شده برای یک فضا ارزش محسوب می شود. از دیگر لوازم محبوب می توان به تنگ های پرسیلن ترکی ، قطعات منبت کاری شده ی کم یاب ، سنگ های قیمتی ، مروارید ، میز های کناری فلزی ،‌ صندلی عثمانی و آیینه اشاره کرد.

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

نورپردازی

یک لوستر پر ظرافت زرق و برق دار و چشم نواز همیشه نقطه ی کانونی در دکوراسیون به سبک عربی به حساب می آید ؛ و تا اندازه ی که ابعاد اتاق اجازه می دهد می تواند بزرگ و چشم گیر باشد. لوسترهای بزرگ فلزی(معمولا برنز یا برنجی) که از سقف آویزان می شود یا آباژور هایی که روی زمین و میز ها قرار می گیرند می توانند ظاهری جذاب ، رویایی و لوکس به فضا بدهند. نقطه های طرح دار تابش نور و سایه های ایجاد شده در سراسر اتاق احساس آرامشی لذتبخش و صمیمانه به فضا می دهد. نور های اصلی باید دارای دیمر باشند تا میزان نور را در ساعات مختلف و متناسب با موقعیت بتوان تنظیم کرد. شمع ها نیز به طور گسترده ای در نورپردازی به سبک عربی به کار می روند. بین آباژورها ، چراغ های الکتریکی کم نور و شمع ها قرار گرفته اند که حس جادویی و خیال انگیز به فضا می بخشند.

 

منبع: impressiveinteriordesign

ترجمه در تحریریه پویانو

 

نظرات (1)

bn

sabki tajamolati