ایده ، طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک عربی

ایده ، طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک عربی

بخش اول  دکوراسیون داخلی به سبک عربی

سبک : ایجاد یک فضای جذاب ،‌ فانتزی و لوکس ، کاری است که سبک دکوراسیون عربی به  بهترین شکل انجام می دهد.

تعداد کمی از سبک های طراحی ظرفیت سبک عربی را برای تبدیل یک فضای بی روح به فضایی مجلل با استفاده از لایه های طرح ، رنگ و بافت برای ایجاد یک تاثیر جادویی دارند.

این سبک به طراح داخلی شما اجازه می دهد که بتواند از هر عنصر لوکس که شما می خواهید به فضای خود اضافه کنید ، استفاده کند.

اگر شما میخواهید خودتان طراحی لوکس و مجلل خود را انجام دهید ممکن نیست که با سبک عربی اشتباه کنید. چه شما این سبک را برای یک اتاق در منزل خود انتخاب کرده باشید و یا یک طبقه ی کامل ، ایجاد یک طراحی کامل و منسجم که از سبک عربی الهام گرفته است به لطف بسیاری از فروشگاه های آنلاین امروزی که هر آنچه را که شما نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهد ، کاری ساده است.

تاثیرپذیری

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

سبک طراحی داخلی عربی در طول قرن ها تکامل یافته است ؛ و تحت تاثیر دکوراسیون و معماری اسلامی با ایده هایی از مناطق اطراف مدیترانه قرار گرفته است. نشانه های روشنی از نفوذ سبک یونانی ، ایتالیایی ، اسپانیایی و فرانسوی هم در این سبک وجود دارد. همه ی این ها کنار هم قرار گرفته اند و ترکیبی جادویی و مجلل را به وجود آورده است.

 دکوراسیون مراکشی و ترکیه ای شاید نمونه های بهتر شناخته شده از سبک عربی هستند که توسط نمایش در فیلم و تلویزیون معروف شده اند. اما گستردگی از سبک های راستیک و بادیه تا سبک lavish که تصاویر افسانه ی “Arabian Nights” را جادو می کند ، وجود دارد.

طراحی داخلی مدرن عربی در حقیقت نسبتا مینیمالیست است.

استفاده ی جسوزانه از رنگ ها اتفاقی است که معمولا در طراحی داخلی تحت تاثیر سبک عربی میفتد. تونالیته های رنگی معمولا شامل رنگ های خاکی است با استفاده ی آزادانه از رنگ های قرمز پررنگ ، طلایی ، خردلی و نارنجی. دیوار ها ، کف ، مبلمان و هنر ؛ همه چیز در دادن رنگ عمیق به فضا شرکت می کنند.

مبلمان به طرز هنرمندانه حکاکی شده اند و لوستر های روشنایی با تم اصلی طلایی بسیار پر زرق و برق هستند. الگوهای پیچیده و در هم تنیده با بافت های مختلف به کار گرفته شده اند تا فضا را در سبک مجلل آغشته کنند.

راهنمای اصول طراحی:

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

زمانی که شما در حال اجرای ایده های طراحی عربی هستید نیازی به مانع و وقفه نیست. طراحی به فرد اجازه میدهد تا از چشم انداز رویایی دکور شامل لوستر های لوکس ،‌ قالیچه های نقش دار آراسته ، فرش های گران قیمت ، پرده های مخملی پنجره ها ، مبلمان عجیب ، لایه هایی از پارچه های بافت دار و استفاده ی زیاد از رنگ طلایی خسته نشود. اما چند دستورالعمل وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید:

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

رنگ

به رنگ های گرم و مجلل بیندیشید. به سراغ ترکیب و هماهنگ کردن رنگ ها در طیف رنگ های گرم چرخه ی رنگ بروید. در این سبک رنگ های گرم و متمرکز به صورت آزادانه ای به کار می روند. یک دیوار متمایز با رنگ نارنجی سوخته یا یک رنگ قرمز مراکشی عمیق فضا را زنده می کند. برای جذابیت بیشتر ، یک یا دو دیوار بافت دار هستند برای این منظور هم میتوان از رنگ بافت دار استفاده کرد و هم کاغذ دیواری.

اضافه کردن رنگ تنها به دیوار ها محدود نمی شود. فرش های روشن ، لوازم و اثاثیه داخلی ، بالش ها و کوسن ها و پرده ها همگی می توانند انرژی و رنگ را به فضا تزریق کنند.

آلویی مخملی ، شکلاتی تیره ، طلایی براق ، گیلاسی شاد ، نارنجی ، بادمجانی ، دارچینی ، آبی نیلی ، زیتونی از رنگ های مجللی هستند که بدون هیچ معطلی می توان در سبک عربی به کار برد.

دیوارها

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

دکوراسیون داخلی به سبک عربی
دکوراسیون داخلی به سبک عربی

این سطوح واقعا کل اتاق را در سبک عربی فرو برده اند. رنگ یک راه حل ساده برای نمایاندن یک دیوار است. کاغذدیواری با طرح مراکشی به راحتی در بازار در اکثر گوشه نقاط جهان قابل دسترس است. کاغذ دیواری به سبک عربی به طرز شگفت آوری می تواند می تواند عمق بدهد و آن را به نقطه ی کانونی فضا تبدیل کند. با این حال ، رنگ و کاغذ دیواری تنها تزئینات دیوار در سبک عربی نیستند. قفسه بندی اسلیمی در دیوار ها هم در عین اضافه کردن زیبایی محفظه ای برای نگه داری وسایل نیز هست.

 

بخش اول

نظرات (1)

bn

عالی بود مرسی